Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Θα ρίξει τώρα η KIA τη VW από το θρόνο?

Διαβάστηκε από 33927 αναγνώστες - 28/10/2019

Ωστόσο, και σε ό,τι αφορά τη διαρρύθμιση του εσωτερικού, οι σχεδιαστές έδειξαν πως έβρισκαν την εργασία τους πολύ διασκεδαστική. Το cockpit αποπνέει φρεσκάδα, προβάλλει ένα ξεκάθαρο χαρακτήρα και με μερικές μαλακές επιφάνειες, δείχνει ανώτερου επιπέδου σε σχέση με το VW, που έχει μεγάλης έκτασης επιφάνειες με σκληρό πλαστικό. Το ΚΙΑ XCeed είναι το πρώτο KIA, που διαθέτει ψηφιακά όργανα (σε οθόνη 12,3 ιντσών) και όμορφα γραφικά.



Νέα είναι, επίσης, η οθόνη αφής 10,25 ιντσών, που προβάλλει τα δεδομένα του ανανεωμένου συστήματος πλοήγησης και των πολυμέσων. Αμφότερα ανήκουν στην εξοπλιστική γραμμή Launch Edition. Τέλος, ευχάριστο στοιχείο, όπως πάντα στα KIA: η τελείως απροβλημάτιστη χρήση των πάντων.
Στην έκδοση Launch Edition συμπεριλαμβάνονται και τα άνετα καθίσματα με τις εντυπωσιακές ραφές. Η έδρα του καθίσματος βρίσκεται 3,5 cm πιο πάνω σε σχέση με το απλό Ceed – επομένως, όχι τόσο ψηλά, όπως σε ένα... καθαρόαιμο SUV. Πρόκειται για ένα βολικό, ενδιάμεσο ύψος.



Στην πίσω σειρά θέσεων επικρατεί η άνεση, το δε κάθισμα είναι μαλακό. Παρόλ αυτά, οι πιο υψηλόσωμοι επιβάτες θα πρέπει να σκύψουν ελαφρώς το κεφάλι τους, καθώς δεν περισσεύει πολύς χώρος έως την οροφή. Από την άλλη, όμως, ο χώρος για τα πόδια είναι αρκετά άνετος. Στο πίσω μέρος του VW T-Roc ισχύει ακριβώς το αντίθετο: σε σύγκριση με το KIA XCeed, ο χώρος για τα πόδια είναι πιο περιορισμένος, αλλά για το κεφάλι το περιθώριο είναι μεγαλύτερο κατά 4,5 cm σε σχέση με το κορεατικό μοντέλο.



Στο μπροστινό μέρος το VW είναι λίγο πιο ευάερο σε σχέση με το KIA. Ο επιβάτης κάθεται κατά 4 cm πιο ψηλά και αισθάνεται πως βρίσκεται σε ένα SUV. Τα ψηφιακά όργανα του VW είναι προαιρετικά και στοιχίζουν στη Γερμανία 500 ευρώ. Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να τα αποκτήσει εφόσον αγοράσει και το ραδιόφωνο (standard στην έκδοση Style) ή το σύστημα πλοήγησης (615 ευρώ στη Γερμανία) και το δερμάτινο τιμόνι (190 ευρώ στη Γερμανία). Κι όποιος ενδεχομένως περιμένει να έχει ένα προβάδισμα στον τομέα της ποιότητας σε σχέση με το KIA, θα καταλάβει πως οι καιροί έχουν αλλάξει.



Σαφώς, το VW είναι κατασκευασμένο από έμπειρα μυαλά και χέρια, αλλά το ίδιο ισχύει πλέον και για το KIA. Μάλιστα, στις λεπτομέρειες δείχνει κιόλας πως υπερέχει. Το KIA XCeed της δοκιμής μας φέρει έναν turbo κινητήρα 1,4 λίτρων με ισχύ 140 PS. Αρχικά, υφίσταται το συνηθισμένο turbo lag, έστω κι αν αυτό είναι πάρα πολύ σύντομο, αλλά η συνέχεια είναι πραγματικά πολύ δυναμική. Σε ό,τι αφορά το ηχητικό σκέλος, ο T-GDI κινητήρας είναι αρχικά ήσυχος, στο πεδίο των μεσαίων στροφών γίνεται πιο θορυβώδης και στις υψηλές, θα λέγαμε, σκληροπυρηνικός.



Η KIA έκανε τις ρυθμίσεις της στο XCeed, όντας ανεπηρέαστη απΆ οτιδήποτε άλλο. Η ανάρτησή του είναι ευχάριστα βολική και αντιδρά στις πιο έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος με μία σχετική ευαισθησία. Με το σύστημα διεύθυνσης, που έχει άμεση απόκριση, αλλά δείχνει να επηρεάζεται εύκολα από τη μέτρια ποιότητα της ασφάλτου, το KIA XCeed κινείται πιο εύκολα και με πιο ενδιαφέροντα τρόπο, όντας πιο επιθετικό από το VW T-Roc. Αξιέπαινα είναι και τα φρένα του, τα οποία σε κρύα κατάσταση ακινητοποίησαν από τα 100 km/h το XCeed μετά από 35,7 m, δηλαδή 1,6 m νωρίτερα σε σχέση με το VW.



Στο τελευταίο, κάτω από το καπό συναντούμε τον turbo κινητήρα των 1,5 λίτρων, ισχύος 150 PS. Ένας ζωντανός τύπος, που στις χαμηλές στροφές, δείχνει εμφανώς λιγότερο νωχελικός σε σχέση με τον κινητήρα του KIA και, στη συνέχεια απλώς... πετάει. Επιπλέον, οι σχέσεις της μετάδοσης έχουν σαφώς αραιότερη κλιμάκωση. Έτσι, ο TSI ακούγεται συνολικά κάπως πιο... βραχνός και χλιαρός, επομένως και πιο ήσυχος.



Η VW έχει ρυθμίσει το T-Roc με αρμονία και ισορροπία. Η ανάρτηση δίνει την αίσθηση πως είναι πιο μαλακή σε σχέση με του XCeed. Σε άμεση σύγκριση, το T-Roc δείχνει να κινείται πιο πολύ ως SUV, πως έχει ψηλότερα... πόδια και ότι είναι πιο ογκώδες.



Η μεγάλη έκπληξη έρχεται στον τομέα της τιμής. Όχι, το KIA δεν είναι πιο προσιτό από το VW, καθώς το κόστος του βρίσκεται στη Γερμανία στα 31.390 ευρώ. Βέβαια, στην περίπτωσή μας ο λόγος γίνεται για την έκδοση Launch Edition, που στοιχίζει 9.000 ευρώ επιπλέον. Το T-Roc της δοκιμής, της έκδοσης Style, στοιχίζει στη Γερμανία 28.195 ευρώ. Ωστόσο, ο παράγοντας «κόστος κτήσης» δεν είναι τελικά ο καθοριστικός, καθώς το KIA τελικά κερδίζει. Και πάλι...

Συμπέρασμα
Η KIA το ξανάκανε! Επικράτησε εκ νέου της VW. Βέβαια, το XCeed είναι στην έκδοση της δοκιμής ακριβότερο του T-Roc. Παρά, λοιπόν, την τιμή του και όχι εξαιτίας της βρίσκεται μπροστά. Με το XCeed η KIA βρήκε ένα πολύ ενδιαφέρον format.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει