Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

SUV με Premium αισθητική

Διαβάστηκε από 17838 αναγνώστες - 3/1/2020

200 άλογα από ένα δίλιτρο, τετρακύλινδρο κινητήρα, αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων και μέγιστη ροπή 340 Nm έχει να παρουσιάσει η Land Rover στο νέο Evoque P200. Για λογαριασμό του, οι... μεσίτες από την Αγγλία ζητούν (στη Γερμανία) τουλάχιστον 44.300 ευρώ. Από την πλευρά της, η Volvo απαιτεί (στη Γερμανία) για το XC40 T4 τουλάχιστον 41.150 ευρώ. Σε αυτήν την έκδοση, το XC έχει ισχύ 190 PS, ο δίλιτρος κινητήρας του έχει ροπή 300 Nm και εφοδιάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Όλα αυτά ακούγονται πολύ ενδιαφέροντα.


 
Με πολύσιο εξοπλισμό
Ωστόσο προσοχή! Και τα δύο SUV συνοδεύονται από πολλές -extra- προκλήσεις, οι οποίες απαιτούν τη δική τους προμήθεια. Για παράδειγμα, για τα πολυμέσα και τον εξοπλισμό ασφάλειας η Land Rover και η Volvo εισπράττουν από τους αγοραστές των μοντέλων τους επιπλέον χρήματα. Θα έλεγε κανείς ότι από το εργοστάσιο τα αυτοκίνητά τους δεν είναι τόσο εξοπλισμένα όσο θα περίμενε κανείς. Ας δώσουμε μερικά σχετικά δείγματα: Μόνο και μόνο, για να έχει ο οδηγός ή οι επιβάτες πρόσβαση στο WiFi, θα πρέπει ο ιδιοκτήτης της βασικής εξοπλιστικής έκδοσης του Evoque να παραγγείλει με το σύστημα Connect-Pro (που εξασφαλίζει ασύρματη πρόσβαση για smartphone και tablet στα συστήματα του αυτοκινήτου) και το σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, αλλά και το Navi Pro, «υποχρέωση» που ανεβάζει την τιμή του αυτοκινήτου (στη Γερμανία) κατά 1.650 ευρώ.



Επίσης, το σύστημα με την περιφερειακή λήψη εικόνων από κάμερες απαιτεί διαφορετικού τύπου εσωτερικούς και εξωτερικούς καθρέφτες, με συνέπεια ο ενδιαφερόμενος να πρέπει να καταβάλλει 1.169 ευρώ (έναντι των αρχικών 460 – πάντα στη Γερμανία). Πάντως, η Volvo δεν αποδεικνύεται το ίδιο... απαιτητική με τη Land Rover σε ό,τι αφορά την τιμολογιακή πολιτική της. Η σύνδεση των smartphone (Apple και Android), για παράδειγμα, προβλέπει ένα extra ποσόν της τάξης των 360 ευρώ. Πάντως, και σε επίπεδο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, το XC40 έχει το δικό του τρόπο: Το σύστημα Intellisafe, που προφυλάσσει το αυτοκίνητο από όπισθεν τρακαρίσματα, κοστίζει (στη Γερμανία 540) ευρώ. Είτε έτσι, είτε αλλιώς, η επίδειξη και η πραγματικότητα πάντα απέχουν αρκετά μεταξύ τους. Εμείς, εξετάσαμε εκτενώς τα δύο πολυτελή SUV και τα δοκιμάσαμε σε όλα τα επίπεδα.
 

 
Πλούσιο, πολυτελές εσωτερικό
Το σίγουρο είναι πως τα δύο αυτοκίνητα της δοκιμής μας μοιάζουν σε πολλά σημεία. Κατ αρχάς, αμφότερα διαθέτουν καλές αναλογίες χώρων, ενώ και ο εξοπλισμός τους είναι υψηλού επιπέδου. Στο Range Rover το σαλόνι είναι δερμάτινο ήδη από το εργοστάσιο, το Volvo, από την πλευρά του, διαθέτει ένα σύστημα, το οποίο περιορίζει τις πιθανές συνέπειες για τους επιβάτες, έπειτα από την εγκατάλειψη του οδοστρώματος (run-off road protection). 



Εν τέλει, και σε ό,τι αφορά το βαθμό «εύκολης διαβίωσης» στο εσωτερικό του Range Rover, εμείς το τοποθετούμε ελαφρώς πιο μπροστά. Ναι μεν είναι φαρδιά και βολική για τα διάφορα μικροαντικείμενα η κεντρική κονσόλα, αλλά οι επιβάτες αισθάνονται σαφώς στριμωγμένοι. Επίσης, το... εξόγκωμα πάνω στο ταμπλό (όπου βρίσκεται η τεχνολογία του head-up-display) περιορίζει αντικειμενικά την αίσθηση του χώρου. Ωστόσο, τα μπροστινά καθίσματα, που είναι πολύ όμορφα σχεδιασμένα και κατασκευασμένα, συνδυάζονται με τον πλούσιο χώρο, με αποτέλεσμα να προκύπτει και άνεση, σε περίπτωση μιας διαδρομής μακράς διαρκείας.



Κρίμα μόνο, που η πλευρική στήριξή τους δεν είναι επαρκής. Αντίθετα, στο Volvo οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους ένα χαμηλό πίσω, ενιαίο κάθισμα, αλλά μπορούν να διαχειριστούν πιο εύκολα τις ογκώδεις αποσκευές πίσω τους. Αρκεί αυτές να μην είναι πολύ βαριές.


 
Οδηγώντας
Από πλευράς οδικής συμπεριφοράς, το σουηδικό SUV ξεχωρίζει για το σύστημα διεύθυνσης, που εφοδιάζεται με την κατάλληλη υποβοήθηση. Έτσι, η αίσθηση, που αποπνέει καθΆ οδόν το XC40 είναι αρχοντική. Ταυτόχρονα, η ανάρτηση έχει μαλακή λειτουργία. Έτσι, υπογραμμίζεται η αίσθηση που αποκομίσαμε εξ αρχής, για την αρχοντική οδική συμπεριφορά. Βέβαια, τα κιλά του είναι αρκετά, με συνέπεια να δυσκολεύεται όταν οι ρυθμοί αυξηθούν, ιδιαίτερα στις στροφές. Επιπρόσθετα, το ESP θα πρέπει να επεμβαίνει στο βαρύ Evoque πιο πειστικά. Πάντως, παρά το αυξημένο βάρος του, το αγγλικό SUV αποδεικνύεται πιο γρήγορο σε σχέση με το σουηδικό.



Τα «μόνο» 10 PS επιπλέον ισχύος οδηγούν το Evoque σε σαφώς καλύτερες επιδόσεις επιτάχυνσης, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, αλλά και τελική ταχύτητα. Υπάρχουν μήπως, κάποιες συνέπειες για όλα τα παραπάνω; Βέβαια, κι αυτές φτάνουν -δυστυχώς- στο πορτοφόλι. Το Evoque καταναλώνει κατά μέσο όρο 10,9 λίτρα ανά 100 km, δηλαδή σχεδόν 1,5 λίτρα περισσότερα σε σχέση με το XC40, που επίσης δε θα το λέγαμε οικονομικό. Βέβαια, το τελευταίο εφοδιάζεται με το έξυπνο mild hybrid σύστημα (με παροχή 48V μέσω γεννήτριας και, επομένως, επιπλέον ισχύ και ώθηση κατά την επιτάχυνση), το οποίο όμως, δε συμβάλλει στην εξοικονόμηση καυσίμου.



Στο τέλος, έχουμε τη μάχη της χωρητικότητας 1.997 κυβικών εκατοστών απέναντι στο βάρος των 1.927 κιλών, κάτι που σημαίνει «αυξημένη κατανάλωση» ακόμα κι αν βρισκόμαστε στο 2019. Ο κινητήρας του Volvo έχει ένα ελαφρώς πιο εύκολο έργο, κάτι που μπορούμε κιόλας να καταλάβουμε με τα αυτιά μας. Ο εν λόγω τετρακύλινδρος κινητήρας, λοιπόν, λειτουργεί πιο χαλαρά και φαίνεται να... ζορίζεται λιγότερο. Την ίδια στιγμή, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων δείχνει να λειτουργεί λιγότερο πιεσμένο. Μάλιστα, μας αρέσει πάρα πολύ ο μικρός επιλογέας του κιβωτίου, έστω κι αν συχνά πρέπει να... τσεκάρουμε δύο φορές, για να βεβαιωθούμε πως τον έχουμε μετακινήσει προς τη σωστή κατεύθυνση.



Οπωσδήποτε, το σύστημα πολυμέσων του Volvo είναι ξεχωριστό. Στην ουσία, όλα γίνονται μέσω της οθόνης αφής, όπου τρία κυρίως επίπεδα διατηρούν τις βασικές λειτουργίες σε ετοιμότητα. Και το Range Rover διαθέτει μία οθόνη αφής για τη χρήση του συστήματος κλιματισμού κτλ. Ωστόσο, υπάρχει ένα βασικό μειονέκτημα σε αυτό το σημείο. Η οθόνη βρίσκεται στο ύψος του στομαχιού του οδηγού. Επίσης, αυτή η οθόνη είναι τοποθετημένη υπό κλίση και απαιτεί σε περίπτωση αντανάκλασης του φωτός του ήλιου ιδιαίτερα ακριβείς κινήσεις από πλευράς χρήστη. Βάζοντας κάτω όλα τα στοιχεία, το Evoque καταφέρνει και συγκεντρώνει περισσότερους βαθμούς στην αξιολόγηση, με αποτέλεσμα να αναδειχθεί καλύτερο αυτοκίνητο. Η υψηλότερη τιμή κτήσης εξισορροπείται από την καλύτερη σταθερότητα της αξίας, ενώ τα υψηλότερα έξοδα συντήρησης (στη Γερμανία) από τη μακρά διάρκεια των εγγυήσεων. Οι μεσίτες θα έλεγαν: «Κορυφαία πρόταση στην καλύτερη κατάσταση».



Συμπέρασμα
Από τη μία, οι δύο κινητήρες είναι ένα θετικό στοιχείο, καθώς Evoque και XC διαθέτουν καλές επιδόσεις και πολιτισμένους... τρόπους. Ωστόσο, η κατανάλωσή τους δεν είναι η πιο χαμηλή. Συνολικά, πιο καλά τα καταφέρνει το Range.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει