Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Τι να επιλέξω: BMW Σειρά 3

Διαβάστηκε από 211101 αναγνώστες - 3/11/2020

Αυτήν την αμφιβολία προσπαθούμε να ξεκαθαρίσουμε όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικά. Η βενζινοκίνητη έκδοση, που έχει στη Γερμανία το πιο προσιτό κόστος και με βάρος 1.545 kg είναι η πιο ελαφριά «3άρα», είναι αυτή με την πιο σπορτίφ οδική συμπεριφορά. Η 330i ζωηρεύει τον ήχο της ηλεκτρονικά, αν και, κατά τα άλλα, δεν έχουμε να καταλογίσουμε πολλά στον τετρακύλινδρο κινητήρα, πέραν μόνο του ότι δεν είναι ένας... εξακύλινδρος.
Έναν τέτοιο αποκτά ο αγοραστής, αν αγοράσει την diesel έκδοση. Η 330d παρέχει όλα, όσα ικανοποιούν τις αισθήσεις: ένα λίτρο χωρητικότητας παραπάνω, περισσότερη ησυχία στη λειτουργία του κινητήρα, αλλά και το... σκοτεινό, μεγαλοπρεπή ήχο του κινητήρα, που κάνει την «3άρα» ολοκληρωμένη. Αυτό ισχύει και σε οικονομικό επίπεδο, καθώς στα χαρτιά είναι ο πιο ακριβός τρόπος να οδηγήσεις τη Σειρά 3. Στην πράξη πάντως, η diesel έκδοση είναι τις πιο πολλές φορές πιο οικονομική σε σχέση με την υβριδική.
Κι αυτό, επειδή στην 330e είναι αποφασιστικής σημασίας ο τρόπος, με τον οποίον θα χρησιμοποιήσει ο οδηγός τη μονάδα με τους δύο κινητήρες. Όποιος μέσα στην κίνηση της πόλης εξαντλεί συχνότερα την ηλεκτρική αυτονομία των 55 km με το ελαφρύ δεξί πόδι του και βρίσκεται, ουσιαστικά, μόνιμα στο φορτιστή, τότε θα επιτύχει τιμές κατανάλωσης, που δε φτάνει κανένα diesel μοντέλο.



Τα πράγματα αλλάζουν ωστόσο, όταν χρησιμοποιείται η βενζίνη ως καύσιμο, όπου το υβριδικό μοντέλο της δοκιμής μας κατέγραψε στο πλαίσιο του test κατανάλωση της τάξης των σχεδόν 10 λίτρων. 
Έτσι λοιπόν, ξεπερνιέται το ότι η υβριδική «3άρα» αποδεικνύεται λιγότερο ελκυστική εξαιτίας του αυξημένου βάρους της. Το επιπλέον βάρος των μπαταριών και του ηλεκτροκινητήρα φτάνει τα 270 kg και επιβαρύνουν την BMW των 1,8 τόνων σε μεγάλο βαθμό. Η λειτουργία της ανάρτησης είναι εύθραυστη, ο χώρος αποσκευών έχει μικρότερο όγκο κατά 105 λίτρα και το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα μόνο 40 λίτρων. Έτσι, η 330e είναι μια BMW για τους οπαδούς της τεχνολογίας, που κινούνται συχνά στην πόλη, και θέλουν να χρησιμοποιούν τα πολλά προγράμματα οδήγησης και πραγματοποιούν σπάνια μεγάλες διαδρομές εκτός αστικού κύκλου.