Τι να επιλέξω: Toyota C-HR

Διαβάστηκε από 202251 αναγνώστες - 3/11/2020

Για όποιον το Prius είναι πολύ οικολογικό και το Corolla πολύ mainstream, τότε αυτός επιλέγει το C-HR. Η τεχνολογική βάση του crossover είναι ίδια και, εκτός από την ασυνήθιστη σχεδίαση, διαθέτει μία ενδιαφέρουσα γκάμα κινητήρων. Εκτός από το μικρό turbo βενζινοκινητήρα υπάρχουν εσχάτως δύο υβριδικά μηχανικά σύνολα. Ποιο απ όλα όμως, έχει πιο οικονομική κατανάλωση, χωρίς να περιορίζει την οδηγική απόλαυση;
Ο πιο πολλά υποσχόμενος υποψήφιος ονομάζεται 2.0 Hybrid. Η νέα, μεγαλύτερη διπλή καρδιά έχει συνδυαστική ισχύ 184 PS (βενζινοκινητήρας 152 PS + ηλεκτροκινητήρας 109 PS) και παρέχει ανάλογα καλές επιδόσεις. Σε σχέση με τον 1.8 Hybrid, ο δίλιτρος λειτουργεί με μεγαλύτερη άνεση, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν υφίσταται πια το φαινόμενο του λάστιχου, που τεντώνεται, κατά το έντονο πάτημα του δεξιού πεντάλ. Σίγουρα όμως, είναι πλέον πιο ήπιο, ενώ η αίσθηση της επιτάχυνσης είναι -επιτέλους- πιο έντονη.



Η έκδοση 1.8 Hybrid με τη συνδυαστική ισχύ των 122 PS (βενζινοκινητήρα 98 PS + ηλεκτροκινητήρας 72 PS) δεν μπορεί να ανταγωνιστεί την προαναφερθείσα. Σε κάθε περίπτωση, αισθάνεσαι πως προσπαθεί ακόμα πιο πολύ απΆ όσο υπόσχεται η Toyota (11,0 δευτ.) για να επιταχύνει από στάση έως τα 100 km/h, ενώ ψηλότερα από 170 km/h δε γίνεται.  
Πάντως, η μικρή υβριδική έκδοση αποδείχθηκε κατά τη μέτρηση της κατανάλωσης η πιο οικονομική. Ωστόσο, το ισχυρότερο CH-R 2.0 Hybrid με 5,8 lt/100 km δεν είναι κατά πολύ πιο βενζινοβόρο.
Αν μη τι άλλο, δυναμικές δηλώσεις περί εξοικονόμησης καυσίμου, που ουσιαστικά αφήνουν τον turbo κινητήρα των 1,2 λίτρων ανήμπορο να αντιδράσει και να καταφέρει κάτι σημαντικό στην προκαθορισμένη διαδρομή της μέτρησης της κατανάλωσης. Αν και έχει ισχύ 116 PS, είναι ο πιο αδύναμος της «κόντρας», ωστόσο μπορεί να ανταγωνιστεί έστω και λίγο τον 1.8 Hybrid, αλλά σίγουρα δε διαθέτει δύο κινητήρες και συγκριτικά, ξεφεύγει με την κατανάλωση των 7,3 lt/100 km.  Είδατε τι καταφέρνουν τα... οικολογικά μοντέλα;