Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

To MX-30 είναι ένα διαφορετικό αυτοκίνητο

Διαβάστηκε από 52755 αναγνώστες - 27/10/2020

Τα paddles στο τιμόνι μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη ρύθμιση της ισχύος της ανάκτησης ενέργειας από το φρενάρισμα. Τραβώντας το δεξί paddle, θα έχετε περισσότερη δύναμη πέδησης, ενώ με το αριστερό λιγότερη. Επίσης, υπάρχουν πέντε επίπεδα κίνησης, από σχεδόν ελεύθερη «πλεύση» έως τη μέγιστη ανάκτηση ενέργειας.



Το σύστημα της ηλεκτροκίνησης, από μόνο του, δεν είναι θεαματικό. Πάντως, η Mazda συνδυάζει την μπαταρία, που προέρχεται από την Panasonic, με έναν ηλεκτροκινητήρα 145 PS. Ένα αρμονικό... ζεύγος, του οποίου η δύναμη σίγουρα δεν εντάσσεται τόσο στο όριο της βάναυσης προσέγγισης, μιας και άλλοι κατασκευαστές προσφέρουν περισσότερο θέαμα, όσο περισσότερο στην κυριαρχία της επιτάχυνσης. Μόλις κάτω από 10 δευτερόλεπτα χρειάζονται από στάση έως τα 100 km/h, στα 140 km/h η Mazda ρίχνει ηλεκτρονική... άγκυρα - και καθιστά επίσης σαφές ότι το MX-30 δε θέλει να κερδίζει αγώνες μεγάλων αποστάσεων.


 
Λέξεις-κλειδί: η πραγματική αυτονομία
Τι είναι εφικτό, λοιπόν, στην πράξη; Με την ολοκλήρωση του κύκλου των δοκιμών μας, είδαμε ότι, με ένα κανονικό στιλ οδήγησης, τα 150 χιλιόμετρα είναι δυνατό να επιτευχθούν. Ίσως και περισσότερα. Πάντως, για τους περισσότερο μετακινούμενους και όσους κάνουν τη βόλτα τους κυρίως στο όριο της πόλης, η αυτονομία είναι αρκετή. Η μπαταρία φορτίζεται είτε σε ταχυφορτιστή (κατά 80% σε 30 έως 40 λεπτά), σε wall box (πλήρως σε 4,5 ώρες) ή τη νύχτα (βλ. «νυχτερινό ρεύμα») σε μια κανονική οικιακή πρίζα (σε 10 έως 12 ώρες).
Στο τέλος, όπως πάντα, έρχεται ο λογαριασμός, με τον οποίον είμαστε πολύ ευχαριστημένοι. Γιατί, κυρίως, δεν ακούμε συνεχώς «συν, συν, συν...», αλλά πολλά «μείον, μείον, μείον». Η εξοπλιστική εκδοχή της δοκιμής μας "First Edition", που περιλαμβάνει φώτα LED, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, ηλεκτρικά καθίσματα και πολλά άλλα κοστίζει (στη Γερμανία) 33.134 ευρώ, ενώ το «όφελος των πελατών» ανέρχεται στα 2.534 ευρώ. Και τώρα βάλτε τις ζώνες σας: το κρατικό bonus φτάνει στη Γερμανία τα 6.000 ευρώ, ενώ η Mazda δίνει εκεί άλλα 3.000 ευρώ.



Μάλιστα, οι Ιάπωνες -ενδιαφέρον για τους ιδιώτες αγοραστές- αφαιρούν πλήρως τον μειωμένο ΦΠΑ. Επομένως: άλλα 480 ευρώ. Έτσι, το MX-30 κοστίζει στη Γερμανία, σε τελική ανάλυση, σημαντικά λιγότερο από ένα VW Golf: 23.654 ευρώ. Επίσης, η Mazda υπόσχεται ότι είναι σε θέση να παραδίδει άμεσα αυτοκίνητα. Επομένως, κανείς δεν πρέπει να σηκωθεί νωρίς για να σώσει τον κόσμο...

Συμπέρασμα
Το στιλ συναντά ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο - έτσι προκύπτει μια πρόταση, που κινείται υπέροχα φυσιολογικά. Εντάξει, οι πόρτες-πύλες δε θα έπρεπε να υπάρχουν. Η αυτονομία, λογικά, θα ικανοποιήσει τους περισσότερους. Το κόστος κτήσης, συνυπολογισμένων όλων των bonus, δίνει πιθανώς στο νέο Mazda MX-30 περισσότερη ώθηση σε σχέση με την μπαταρία.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει