Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

New car in Town

Διαβάστηκε από 19928 αναγνώστες - 15/9/2019

Hδη από την εξωτερική σχεδίαση, το νέο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας φαίνεται πως έχει πολλά κοινά στοιχεία με το μικρομεσαίο της, το Mazda 3, με το οποίο μάλιστα έχει και πολλά κοινά τεχνικά χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα, η σχεδίαση “Kodo”, η οποία εκφράζεται χωρίς αυστηρές γραμμές και διπλώσεις, όντας πιο σαφής, πιο σοβαρή και περιορισμένη. Οι θόλοι των τροχών είναι τονισμένοι, η γρίλια πλαισιώνεται από τους προβολείς LED και το σύνολο είναι απολύτως δυναμικό, ενώ προκύπτει και το εφέ του «κάπου σε έχω ξαναδεί».
“Mmmh”, όπως Mazda. Εκτός αν αυτή η αντίδραση προκύπτει από το χρώμα του αυτοκινήτου, το μεταλλικό κόκκινο του... μάγματος, το οποίο οι Ιάπωνες χρησιμοποιούν συχνά για να παρουσιάσουν τις δημιουργίες τους.



Το γεγονός πως η cool σχεδίαση και η υψηλή χρηστική αξία δεν έρχονται σε αντίθεση φαίνεται ξεκάθαρα στο εσωτερικό. Επειδή οι σχεδιαστές απέφυγαν να δώσουν στο πίσω τελείωμα της οροφής το οικείο, αγαπητό coupe τελείωμα, υπάρχει πλούσιος χώρος για τους πίσω επιβάτες και τις αποσκευές. Επομένως, σε αυτό το σημείο δε γίνεται καμία σύγκριση με το πιο στενόχωρο CX-3, του οποίου τη στενή πίσω σειρά θέσεων το πολύ να αγαπήσουν τα παιδιά. Με χώρο αποσκευών όγκου 430 λίτρων και ένα φαρδύ άνοιγμα, ο χώρος αποσκευών του CX-30 θα χωρέσει με άνεση ένα παιδικό καροτσάκι ή τις αποσκευές μιας μικρής οικογένειας. Στην μπροστινή σειρά τα καθίσματα απέχουν τόσο πολύ μεταξύ τους όσο στο μεγάλο CX-5 και εξασφαλίζουν άνετους και ευάερους χώρους.


 
Εσωτερικό
Στο cockpit, που γνωρίζουμε ήδη από το Mazda 3, κυριαρχεί η νέα «γλώσσα» της Mazda: Τα χρώματα, τα συστήματα πληροφοριών και οι διακόπτες είναι στοιχεία που στο CX-30 πλέον ελέγχονται. Ό,τι δεν είναι οπωσδήποτε απαραίτητο έμεινε έξω από το cockpit. Έτσι, έχουμε ως αποτέλεσμα ένα χώρο... εργασίας, που έχει περιοριστεί στα απαραίτητα, έτσι ώστε να υπάρχει ησυχία και σθένος. Η εικόνα θυμίζει κάπως τα αυτοκίνητα της BMW στις καλύτερες εποχές τους. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι έμειναν απΆ έξω πολλά πράγματα. Κάθε CX-30 θα εξοπλίζεται standard με head-up-display, κεντρική οθόνη 8,8 ιντσών, ηχοσύστημα με οκτώ ηχεία, καθώς και συστήματα υποβοήθησης του οδηγού για την ταχύτητα, την αλλαγή λωρίδας, τη διατήρηση της λωρίδας, τους προβολείς, την προειδοποίηση για την κούραση του οδηγού, τις πινακίδες κυκλοφορίας, το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και τη στάθμευση. Έτσι, κανένας οδηγός δεν μπορεί να υποστηρίξει ότι αφέθηκε μόνος του.



Κινητήρες-μετάδοση
Οι υπεύθυνοι εξέλιξης της Mazda έψαξαν και βρήκαν ομοιότητες με την BMW και σε ό,τι αφορά τη φιλοσοφία των κινητήρων. Βέβαια, ο υψηλόστροφος, μη υπερτροφοδοτούμενος δίλιτρος κινητήρας απέχει ακόμη από τον εύστροφο εξακύλινδρο εκ Βαυαρίας κινητήρα. ΠαρόλΆ αυτά, η πολιτισμένη και χωρίς κραδασμούς λειτουργία του μας ενθουσίασε. Από πλευράς απόδοσης ισχύος όμως, δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, ο κινητήρας Skyactiv-G μας πείθει μόνο όταν οι στροφές λειτουργίας του βρίσκονται σε χαλαρό επίπεδο. Το θέμα, ωστόσο, είναι τι συμβαίνει όταν το CX-30 ταξιδεύει με την οικογένεια για διακοπές, όταν θα είναι δηλαδή πλήρες φορτίου, όταν θα κληθεί να ρυμουλκήσει κάποιο τρέιλερ ή όταν θα πρέπει να κινηθεί ταχύτερα στον αυτοκινητόδρομο. Σε αυτές τις περιπτώσεις ο δίλιτρος κινητήρας θα φτάσει γρήγορα στο όριό του, καθώς ως κλασικό ατμοσφαιρικό μοτέρ θα χρειαστεί φυσικά περισσότερες στροφές λειτουργίας, ώστε να δώσει την απαιτούμενη ορμή. Από την πλευρά της, η αρκετή ροπή των 213 Nm είναι διαθέσιμη από τις 4.000 σ.α.λ. Ο πιεσμένος κινητήρας, λοιπόν, ακούγεται αρκετά και προειδοποιεί τον οδηγό. Μάλιστα, την ίδια στιγμή πιέζεται επίσης από το αυτόματο κιβώτιο, που ανεβοκατεβάζει ταχύτητες εξαιτίας του αυξημένου φορτίου.



Έναν εναλλακτικό τρόπο για το πώς αλλιώς μπορεί να γίνει η δουλειά το δείχνει ο diesel κινητήρας. Ο Skyactiv-D των 116 PS δίνει με μεγαλύτερη ευκολία ώθηση στο CX-30 ήδη από τις 1.600 σ.α.λ. με τη ροπή των 270 Nm. Ως τέλειος σύντροφος σε ό,τι αφορά την ισχύ, αλλά και τη ροπή, μπορεί να αποδειχθεί ο τελευταίος με τη συνδρομή του καλού σε κλιμάκωση και ακριβούς σε λειτουργία χειροκίνητου κιβωτίου των 6 σχέσεων. Μήπως ο συνδυασμός ενός diesel κινητήρα και ενός χειροκίνητου κιβωτίου είναι παρωχημένος; Τότε μάλλον είμαστε κι εμείς. Το γεγονός πως εμείς στο CX-30 αναζητούμε επιπλέον ισχύ, οι άνθρωποι της Mazda θα πρέπει να το καταγράψουν. ¶λλωστε, κανένας δεν τους πίεσε να τοποθετήσουν μία τόσο σφικτή ανάρτηση και ένα τόσο ακριβές σύστημα διεύθυνσης σε ένα μικρομεσαίο SUV.

Με 24.290 ευρώ (στη Γερμανία) το CX-30 κοστίζει ακριβώς 1.000 ευρώ περισσότερα από το Mazda 3. Η ορατότητα, πάντως, είναι καλύτερη, οι χώροι περισσότεροι, ενώ η υψηλότερη είναι και η πρόγνωση για τη μεταπωλητική αξία του. Οι πωλήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Ακόμα κι αν στην αγορά θα υπάρχουν ακόμα περισσότερα και πιο νέα SUV, εμείς έχουμε κάθε λόγο να χαιρόμαστε για την άφιξη του CX-30.

Συμπέρασμα
Ένα ολοκληρωμένο concept. Σε αυτό δε δείχνει τίποτε μπερδεμένο. Το επίπεδο της επεξεργασίας των υλικών είναι καλό και όλες οι ρυθμίσεις είναι φίνες. Ο βασικός κινητήρας δείχνει πως υπερφορτώνεται γρήγορα, όταν βρίσκεται υπό φορτίο. Με πολύ χώρο σε φυσιολογικές διαστάσεις, το Mazda CX-30 θα βρει το κενό και το... κοινό του. Οι ενδιαφερόμενοι για περισσότερη ισχύ μπορούν να περιμένουν έως τον Οκτώβριο, που θα λανσαριστεί η έκδοση με τον Skyactiv-X των 180 PS.

 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει