Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

    Τι γίνεται με τα πρατήρια LPG και CNG στην Ελλάδα

    Διαβάστηκε από 10801 αναγνώστες - 11/3/2015

    Η άνθιση της υγραεριοκίνησης στην ελληνική αγορά δεν αποτυπώνεται μόνο από τον ολοένα και αυξανόμενο αριθμό των κυκλοφορούντων οχημάτων μεLPG, αλλά και από τον αριθμό των πρατηρίων που διαθέτουν υγραέριο ωςκαύσιμο κίνησης. Έτσι, ενώ στο παρελθόν, ο αριθμός αυτών ήταν μικρός, σήμερα ξεπερνάει τα 650 με αποτέλεσμα όχι μόνο να βρίσκεις υγραέριοόπου και αν βρίσκεσαι, αλλά και να έχεις τη δυνατότητα να ψάχνεις και να συγκρίνεις τις τιμές.
    Από την άλλη, η διάδοση του φυσικού αερίου ως καύσιμο κίνησης είναι μικρότερη και αυτό οφείλεται στο τεράστιος κόστος που απαιτείται για την τοποθέτηση CNG
    Έως σήμερα υπάρχουν επτά συνολικά πρατήρια με CNG στην Επικράτεια τα οποία καλύπτουν την κεντρική και Βόρεια Ελλάδα. Στην Αθήνα λειτουργούν τέσσερα, στη Θεσσαλονίκη δύο, ενώ πρόσφατα άνοιξε ένα και στον Βόλο. Όλα τα πρατήρια διακρίνονται με το σήμα της FISIKON, που είναι η εμπορική ονομασία του φυσικού αερίου για την κίνηση των οχημάτων.


    Ποια είδη συστημάτων ανάμιξης πετρελαίου με φυσικό αέριο υπάρχουν;
    Αυτά μπορεί ουσιαστικά να ταξινομηθούν σε 2 κατηγορίες 
    1. Με μπεκ στην πολλαπλή εισαγωγή 
    2. Με μείκτη στην εισαγωγή αέρα του πετρελαιοκινητήρα. 
    Όμως υπάρχει η δυνατότητα για μια επιπλέον ταξινόμηση ανάλογα με το είδος του ψεκασμού:
    1. Μόνος ψεκασμός 
    2. Πολλαπλός σειριακός ψεκασμός

    Τι ισχύει από πλευράς Νομοθεσίας;
    Τον πρώτο μήνα του 2015, δόθηκε το πράσινο φως για την ανάμειξη πετρελαίου με φυσικό αέριο και για την ελληνική αγορά. Όμως θολό έμεινε το νομοθετικό πλαίσιο σε ότι αφορά τη μίξη υγραερίου με πετρέλαιο, παρά το γεγονός πως στην αγορά υπάρχουν ήδη πολλά συστήματα που επιτρέπουν την συγκεκριμένη μίξη. 
    Κίνηση που εκτός από το αναμφισβήτητο όφελος στους οδηγούς, θα αυξήσει κατά πολύ τις θέσεις εργασίας γύρω από το συγκεκριμένο αντικείμενο. 
    Αυτό που μας επισήμανε και στις δηλώσεις του επί του θέματος ο κ. Πέτρος ΚαραμπίλαςΤεχνολόγος Οχημάτων και Γενικός Διευθυντής τουΙΔΕΑΑ, είναι πως η ισχύουσα νομοθεσία έχει προς το παρόν τουλάχιστον μικρά νομοθετικά κενά και αναμφίβολα θα χρειαστούν διευκρινίσεις για το πως τα αυτοκίνητα που έχουν δεχτεί την μετατροπή θα περνάνε στο ΚΤΕΟ, αλλά και πως θα εφαρμόζεται η ισχύουσα σήμανσή τους. 

    40 νέα πρατήρια CNG από την CTIP Oil & Gas S.R.L
    Μπορεί ο αριθμός των πρατηρίων με CNG να είναι προς το παρόν μικρός, ωστόσο το μέλλον φαίνεται αισιόδοξο, αν η CTIP Oil Gas S.R.L. -ιταλική εταιρεία που δραστηριοποιείται σε 45 χώρες- προχωρήσει στα πλάνα της τα οποία προβλέπουν την κατασκευή ενός δικτύου με 40 συνολικά πρατήρια. Αυτή η επένδυση θα είναι του ύψους των 200 εκ. ευρώ και θα δώσει μεγάλη ώθηση στην αεριοκίνηση στην ελληνική αγορά. Μάλιστα, σύμφωνα με τον διευθύνων σύμβουλο της επιχείρησης, κ. Reda Ginema, στο πλάνο των επενδύσεων της CTIP Oil & Gas, προβλέπεται και η δημιουργία ειδικής μονάδας μετατροπής των πετρελαιοκίνητων οχημάτων, προκειμένου να είναι σε θέση να κάνουν χρήση και του φυσικού αερίου (CNG) ως καύσιμο. Τέλος, να σημειώσουμε πως ο πρώτος σταθμός φυσικού αερίου θα χρειαστεί 6-8 μήνες για την ολοκλήρωση του καθώς ταυτόχρονα θα γίνεται και η εκπαίδευση του προσωπικού, ενώ έχει υπολογιστεί πως για την 24ωρη λειτουργία κάθε σταθμού θα χρειαστούν περίπου 40 εργαζόμενοι. 

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

    Σχετικες επιχειρησεις