Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Ο Ford με τον Edison προσπάθησαν να εξελίξουν φθηνό ηλεκτροκίνητο το 1914

Ο Ford με τον Edison προσπάθησαν να εξελίξουν φθηνό ηλεκτροκίνητο το 1914

9/2/2024

Ο Henry Ford δημιούργησε το πρώτο του όχημα, το Quadricycle (τετράτροχο), το 1896, όταν εργαζόταν ως μηχανολόγος στην εταιρεία του Thomas Edison, την Detroit Edison Illuminating Company. Λίγους μήνες μετά, όταν ο Edison γνώρισε από κοντά τον Ford και έμαθε τις προθέσεις του για την παραγωγή ενός αυτοκινήτου βενζίνης, τον ενθάρρυνε να προχωρήσει. Η Ford Motor Company ιδρύθηκε λίγο μετά, το 1903.
Ο Henry Ford διατήρησε φιλική σχέση με τον Thomas Edison, και αργότερα στη ζωή τους πήγαιναν μαζί για camping, ενώ είχαν γειτονικά σπίτια.

Παρόλο που ο πρώτος είχε αφιερωθεί στην εξέλιξη οχημάτων με θερμικούς κινητήρες, αποφάσισε να δημιουργήσει ένα ηλεκτρικό μοντέλο που θα ήταν προσιτό στη μεσαία τάξη, όπως έγινε και με το Model T. Για την ανάπτυξη του αυτοκινήτου, συνεργάστηκε με τον Thomas Edison.
Τα νέα έφτασαν ως τη Νέα Ζηλανδία, και ο ίδιος ο Ford επιβεβαίωσε τον Ιανουάριο του 1914 την είδηση: «Μέσα σε ένα χρόνο, ευελπιστώ ότι θα ξεκινήσουμε να παράγουμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Παρόλο που δεν θέλω να μιλάω για πράγματα που είναι ένα χρόνο μακριά, είμαι πρόθυμος να σας πω ότι ο κ. Edison και εγώ δουλεύουμε εδώ και κάποια χρόνια επάνω σε ένα ηλεκτρικό όχημα που θα είναι φτηνό και πρακτικό. Μέχρι στιγμής το πρόβλημα είναι να κατασκευάσουμε μια μπαταρία που θα είναι ελαφριά και θα μπορεί να καλύπτει μεγάλες αποστάσεις χωρίς να χρειαστεί φόρτιση. Ο κ. Edison εδώ και καιρό πειραματίζεται με μία τέτοια μπαταρία».



Το αρχικό πρωτότυπο αυτού του project δημιουργήθηκε το 1913 κι είχε τις μπαταρίες κάτω από το κάθισμα του οδηγού και το μοτέρ πίσω. Το 1914 κατασκευάστηκε το δεύτερο πρωτότυπο, που είχε σασί, ανάρτηση και εμπρός άξονα από το Model T. Εδώ, ο κινητήρας πήγε εμπρός, ενώ δίπλα του βρισκόταν ένα δεύτερο σετ μπαταριών.

Το 1915 πέρασε, και οι φήμες έλεγαν πια ότι το αυτοκίνητο θα παρουσιαστεί το 1916. Στην πραγματικότητα, το μοντέλο δεν εμφανίστηκε ποτέ. Σύμφωνα με αναφορές, ο Henry Ford ήθελε μόνο τις μπαταρίες νικελίου-σιδήρου που κατασκεύαζε ο Edison, αλλά αυτές ήταν ακατάλληλες για εφαρμογή σε αυτοκίνητο, μιας και είχαν μεγάλη εσωτερική αντίσταση. Τοποθετήθηκαν μπαταρίες μολύβδου-οξέος, οι οποίες ήταν πιο βαριές, χωρίς την έγκριση του Ford. Όταν αυτός το έμαθε θύμωσε, και με τον καιρό το project, για το οποίο ο Henry είχε επενδύσει 1,5 εκατομμύρια δολάρια (41 εκατομμύρια ευρώ σήμερα) παραγκωνίστηκε, για χάρη άλλων μοντέλων. 

Σελ.
1
Ηλεκτρικά VS Bενζινοκίνητα: Μια «μάχη» 120+ ετών!
Σελ.
2
Περιορισμένη αυτονομία και ακριβή τιμή: Ίδια προβλήματα και πριν από έναν αιώνα
Σελ.
3
Ο Ford με τον Edison προσπάθησαν να εξελίξουν φθηνό ηλεκτροκίνητο το 1914
Σελ.
4
Η ευρεία χρήση της μίζας έδωσε στα θερμικά μοντέλα το προβάδισμα

Σχετικες επιχειρησεις