autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Οι diesel κινητήρες Euro 6d-Temp δεν ρυπαίνουν το περιβάλλον

Διαβάστηκε από 8012 αναγνώστες - 24/9/2019

Νέα έρευνα Διεθνούς ερευνητικού κέντρου αποδεικνύει, πως όχι μόνο δεν ρυπαίνουν το περιβάλλον οι νέοι diesel κινητήρες, αλλά συμβάλουν έμμεσα και στον καθαρισμό του. Μήπως ήρθε η ώρα να σταματήσει η «δαιμονοποίηση» του πετρελαίου?

autoagora Team

Λίγα χρόνια πριν, με έναυσμα το σκάνδαλο του «dieselgate» ξεκίνησε μια μεγάλη συζήτηση για τους κινητήρες πετρελαίου που ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα. Τις εξελίξεις όλοι μας πλέον, λίγο ή πολύ τις γνωρίζουμε. Οι αποφάσεις που πάρθηκαν με τα νέα όρια ανεκτών ρύπων για τους κινητήρες diesel, έσπρωξαν τις βιομηχανίες να εφεύρουν νέες τεχνολογίες για να μειώσουν τους NOx, αλλά και να βαδίσουν σε μια νέα στρατηγική σχεδιασμού την αυτοκίνηση, με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να παίρνουν τα σκήπτρα. Πλέον δεν υπάρχει εταιρία που να μην έχει ήδη κατασκευάσει ηλεκτρικά μοντέλα και να προωθεί αυτή την τεχνολογία ως την πιο φιλική προς το περιβάλλον.



Οι μεγάλες βιομηχανίες βέβαια, ποτέ δεν σταμάτησαν να δημιουργούν αυτοκίνητα με diesel κινητήρες, αλλά αυτή την φορά προσπάθησαν με κάθε μέσο να εξαφανίσουν τους ρύπους που δημιουργούσαν. Ετσι λοιπόν, αν και μια-μια οι πόλεις στην Ευρώπη επιβάλουν περιορισμούς και απαγορεύσεις στην κυκλοφορία παλαιών αυτοκινήτων με πετρελαιοκινητήρες, οι βιομηχανίες επένδυσαν δημιουργώντας diesel αυτοκίνητα με προδιαγραφές Euro 6d-Temp, προσπαθώντας να αποδείξουν πως μπορούν να δημιουργούν καθαρούς κινητήρες πετρελαίου.



Μια νέα έρευνα αποδεικνύει περίτρανα πως οι εκπομπές ρύπων των Euro 6d-Temp, όχι μόνο είναι εξωφρενικά μειωμένοι, αλλά θα μπορούσαν να συμβάλουν και στον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης των πόλεων. Η έρευνα του Emission Analytics, διενεργήθηκε στο κέντρο της Στουτγάρδης, με «όπλα» ένα Citroen C5 Aircross, ένα Volkswagen Tiguan TDI, μια BMW 740d και το Kia Optima Sportswagon. Τα αποτελέσματα ήταν πολύ εντυπωσιακά, αφού έδειξαν πως ουσιαστικά οι νέοι κινητήρες Euro 6d-Temp «ρουφάνε» τον μολυσμένο αέρα του περιβάλλοντος στον θάλαμο καύσης και «εκπνέουν αέρα» απαλλαγμένο από βλαβερά σωματίδια, μέσω των εξελιγμένων συστημάτων των νέων diesel κινητήρων.

Μπορεί λοιπόν, ο σχεδιασμός των εταιριών και οι νέοι κανονισμοί για τους περιβαλλοντολογικούς ρύπους, να έχουν ουσιαστικά στριμώξει τις βιομηχανίες αυτοκινήτων, μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να έχουν πλέον ένα δικό τους κομμάτι στο μέλλον της αυτοκίνησης, αλλά το αποτέλεσμα θα είναι να έχουμε «καθαρότερα» αυτοκίνητα μέσω των επενδύσεων στους θερμικούς κινητήρες πετρελαίου, νέας γενιάς.