Οδηγούμε: Toyota C-HR
Διαβάστηκε από 12825 αναγνώστες - 2/1/2017
Εκτός από την, προχωρημένη ομολογουμένως σχεδίαση, το νέο Toyota C-HR υπόσχεται να ανατρέψει και άλλα δεδομένα της κατηγορίας. Το οδηγούμε στην Μαδρίτη για να το διαπιστώσουμε.
autoagora Team
Η Toyota πρωτοπορεί με το C-HR, και όχι άδικα. ΚατΆ αρχήν, C-HR σημαίνει Coupe – High Rider, και είναι απόλυτα λογικό για μια μεγάλη εταιρεία να παρουσιάσει ένα κουπέ Crossover, την στιγμή μάλιστα που η ζήτηση για αυτά τα μοντέλα ανεβαίνει. Συνήθως, τα κουπέ Crossovers προκύπτουν από κάποιο «κανονικό» crossover της μάρκας και εδώ η Toyota κάνει την διαφορά παρουσιάζοντας το C-HR, σαν πρώτο μοντέλο, σαν «πρώτη τοποθέτηση» θα λέγαμε. Αν και από πλευράς μεγέθους τοποθετείται στην μικρομεσαία κατηγορία των crossovers ενώ σχεδιαστικά ξεφεύγει ανοίγοντας νέα μονοπάτια αισθητικής και προκαλώντας(;) τους υπόλοιπους παίκτες της κατηγορίας.
Σχεδίαση
Βασικό χαρακτηριστικό της σχεδίασης του C-HR είναι το έντονα κεκλιμένο τελείωμα της οροφής, βασικό συστατικό της κουπέ προσέγγισης, αλλά και τα φτερά του αμαξώματος, εμπρός και πίσω, που προσδίδουν κάτι παραπάνω από δυναμισμό, αγριάδα θα λέγαμε, θυμίζοντας έντονα αγωνιστικό αυτοκίνητο. Οι «πολεμικοί» προφυλακτήρες, οι αεροτομές πίσω και τα μοναδικά πίσω φωτιστικά σώματα, συμπληρώνουν την άκρως εντυπωσιακή σχεδίαση. Αν και το project του C-HR αρχικά αφορούσε μόνο την Ευρωπαϊκή αγορά, μετά την ολοκλήρωσή του προσέλκυσε το ενδιαφέρον και άλλων αγορών, οπότε αποφασίστηκε να διατεθεί και σε άλλες αγορές, όπως η Ιαπωνία και οι ΗΠΑ.
Εσωτερικό-Χώροι
Στην ξεχωριστή καμπίνα του Toyota C-HR ξεχωρίζει το ασύμμετρο και ελαφρά στραμμένο προς τον οδηγό ταμπλό, με σχετικά απλή και λιτή διάταξη και ελάχιστους διακόπτες. Η μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό συγκεντρώνει όλες τις επιμέρους λειτουργίες, με εύκολο χειρισμό χάρη στην πιο πρόσφατη Multi-Media πλατφόρμα της Toyota. Η συνολική απτή ποιότητα των υλικών είναι εξαιρετική και το φινίρισμα ανάλογο, χωρίς τίποτα να τρίζει, ενώ δεν παρατηρήσαμε αστοχίες συναρμογής. Οδηγός και συνοδηγός κάθονται πολύ καλά, με αρκετό χώρο στη διάθεσή τους και με πολύ καλή ορατότητα μπροστά και πλάγια, ενώ προς τα πίσω είναι περιορισμένη λόγω της έντονης κλίσης της οροφής. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι σχετικά καλοί αλλά λόγω σχεδίασης, η ορατότητα προς τα έξω από το πίσω κάθισμα είναι σχετικά περιορισμένη.
Κινητήρες
Η Toyota δίνει έμφαση στην υβριδική τεχνολογία και στο νέο C-HR. Έτσι, το εξοπλίζει με τον γνωστό 1.800άρη κινητήρα, που διαθέτει κορυφαία θερμοδυναμική απόδοση (40%) και αποδίδει 122 ίππους και 142 Nm ροπής. Το κιβώτιο, όπως σε όλα τα υβριδικά της Toyota, είναι αυτόματο με λειτουργία που θυμίζει CVT, αλλά που έχει εξελιχθεί ακόμη περισσότερο. Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με την Toyota είναι από 3,6 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 μόλις 82 γρ./χλμ (με τροχούς 16 ιντσών). Ο 1,2 λτ. turbo κινητήρας με άμεσο ψεκασμό και υδρόψυκτο intercooler, που θα εξοπλίζει την βασική έκδοση του C-HR, αποδίδει 116 άλογα προέρχεται από το Auris και συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό ή με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και μόνο η έκδοση 1,2 turbo με κιβώτιο CVT θα προσφέρεται με τετρακίνηση βασισμένη σε ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη. Diesel έκδοση δεν πρόκειται να υπάρξει και η Toyota κάνει πράξη τις πρόσφατες εξαγγελίες της ότι σταματά την εξέλιξη των diesel κινητήρων και θα ασχοληθεί περαιτέρω με την εξέλιξη της υβριδικής τεχνολογίας.