4 φωτογραφίες »

Κάθε πότε χρειάζονται αλλαγή τα φρένα;

«Φωνάζουν» για αλλαγή, τα ακούς; Η ασφάλειά μας εξαρτάται από το σύστημα πέδησης. Αναλύουμε τα σημάδια κόπωσης των φρένων, που δείχνουν πως έχει έρθει η ώρα της αντικατάστασης. Πόσο συχνά αλλάζετε τακάκια και δίσκους στο αυτοκίνητο;

Το σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου πρέπει να λειτουργεί πάντα άψογα και είναι άκρως σημαντικό για την ασφάλειά μας, αφού χωρίς αυτό δεν μπορεί να ακινητοποιηθεί το όχημα. Η φθορά των εξαρτημάτων που το αποτελούν είναι αναπόφευκτη, και ο οδηγός πρέπει να παρατηρεί τα διάφορα σημάδια «κόπωσης» των φρένων, προκειμένου να προβεί στην έγκαιρη αντικατάστασή τους. Ποια είναι αυτά τα σημάδια, και πώς θα τα εντοπίσουμε;

Η πιο συνηθισμένη φθορά είναι στα υλικά τριβής και τους δίσκους. Το σύστημα των δισκόφρενων διαθέτει μια σταθερή δαγκάνα με ένα έμβολο, η οποία περιβάλλει το δίσκο. Με το πάτημα του πεντάλ του φρένου, η αυξανόμενη πίεση στο υδραυλικό κύκλωμα συντελεί ώστε το παραπάνω έμβολο να πιέζει τα υλικά τριβής (τακάκια) και αυτά το δίσκο, επιβραδύνοντας αυτόν, και κατά συνέπεια το όχημα, και παράλληλα μετατρέποντας την κινητική ενέργεια των φρένων σε θερμότητα.



Αποτέλεσμα αυτής της λειτουργίας είναι η φθορά στα τακάκια. Η μαύρη σκόνη που επικάθεται στις ζάντες προέρχεται από το υλικό που βρίσκεται σε αυτά, το οποίο έχει πάχος περίπου 1 cm. Με την πάροδο των χιλιομέτρων και την πίεση που ασκούμε στο πεντάλ του φρένου, το υλικό τριβής μειώνεται, σε σημείο που χρήζει αλλαγής. Εκτός αυτού, αντίστοιχα μειώνεται και το πάχος του δίσκου, αλλά σε μικρότερο βαθμό.

Προκειμένου να  επιθεωρήσουμε σε ποια κατάσταση βρίσκεται ο δίσκος και τα τακάκια, πρέπει να αφαιρέσουμε τον τροχό του αυτοκινήτου. Αν το πάχος του υλικού τριβής είναι πλέον μικρότερο από 5 mm, τότε έχει έρθει η ώρα της αντικατάστασης. Ο έλεγχος της φθοράς του δίσκου γίνεται με το χέρι, ακουμπώντας την άκρη του. Αν παρατηρείται έντονο σκαλοπάτι (το λεγόμενο «δόντι»), τότε πρέπει να αλλαχθεί. Εξυπακούεται πως για να πραγματοποιήσουμε αυτή τη διαδικασία θα πρέπει το αυτοκίνητό μας να μην έχει χρησιμοποιηθεί, ώστε η θερμοκρασία αυτών των σημείων να μην είναι υψηλή, εξαλείφοντας τον κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού ή εγκαύματος.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Σχετικες Ειδησεις