2λιτρη Μονομαχία

    Διαβάστηκε από 5990 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/11/2019

    Αν και έχουμε ήδη σχολιάσει τη σφικτή ανάρτηση της BMW Σειράς 3, το αυτοκίνητο της δοκιμής έφερε ανάρτηση της “M” και ζάντες 19 ιντσών. Κι αν στη σύγκριση με τη Mercedes C-Class την παράσταση έκλεψε η αερανάρτηση της τελευταίας, σε σχέση με την Jaguar η προσοχή μας στράφηκε στη συμβατικού τύπου ανάρτηση της... Βρετανίδας.



    Είναι πιο μαλακή από της BMW, αλλά σκεφθείτε ότι οι ζάντες της XE είναι 20 ιντσών. Έτσι, στην πράξη αποδεικνύονται θορυβώδεις σε περίπτωση ανωμαλίας του οδοστρώματος, κάτι που δεν ισχύει για τη Σειρά 3, η οποία είναι και πιο στιβαρή.

    Στη στεγνή άσφαλτο η τετρακίνηση «φρενάρει» την ΧΕ
    Η πίστα, στην οποία έγινε η δοκιμή μας, ήταν φρεσκοστρωμμένη με άσφαλτο. Η XE μας ενθουσίασε με το σύστημα διεύθυνσής της, το οποίο δείχνει πως είναι άμεσα συνδεδεμένο με τον μπροστινό άξονα. Από την άλλη, το ρόλο της παίζει και η τετρακίνηση, που κρατά σε ισορροπία το βρετανικό αυτοκίνητο.



    Το προαναφερθέν στοιχείο λείπει από την BMW, η οποία υστερεί και στον τομέα του κινητήρα. ¶λλο μοτέρ το εξακύλινδρο σε σειρά (και άλλες εποχές, βέβαια, τότε), άλλο το turbo τετρακύλινδρο, που δεν ικανοποιεί τα αυτιά μας με το συνθετικό ήχο του. Όσο για τον κινητήρα της Jaguar, ακούγεται πιο ετοιμοπόλεμος και λειτουργεί με ευκολία στο υψηλότερο πεδίο στροφών. Ωστόσο, κατά την επιτάχυνση το προβάδισμα το παίρνει η BMW, που διαθέτει καλύτερη πρόσφυση, αν και δεν είναι τετρακίνητη. ΠαρόλΆ αυτά, την τελευταία ευχαρίστως θα την αφαιρούσαμε από την XE, όχι μόνο του επιπλέον βάρους της. Δυστυχώς, όμως, αυτό δε γίνεται, καθώς η συγκεκριμένη Jaguar XE P300 είναι standard τετρακίνητη. Ναι μεν η ισχύς κατανέμεται σε ποσοστό 60% στον πίσω άξονα, αλλά η αίσθηση, που αποπνέει το αυτοκίνητο, δεν είναι αυτή ενός πισωκίνητου μοντέλου. Επίσης, τι σημαίνει «υπερστροφή ισχύος» το γνωρίζει μόνο η Σειρά 3, η οποία, χάρη και στη στιβαρότητά της, κινείται με περισσότερη ακρίβεια στις στροφές, στις δε πιο κλειστές δεν... ντρέπεται να πλαγιολισθήσει κιόλας.



    Μία μικρή, αλλά όχι τελείως ασήμαντη λεπτομέρεια: Τα αυτόματα κιβώτια των δύο αυτοκινήτων προέρχονται από την ZF, έχουν 8 σχέσεις και είναι αμεσότατα σε λειτουργία. Επίσης, οι απότομες αλλαγές -στο dynamic πρόγραμμα οδήγησης ή όταν το δεξί πεντάλ είναι στο πάτωμα- δεν εκνευρίζουν. Ωστόσο, μόνο η BMW έχει προγραμματίσει το κιβώτιό της έτσι, ώστε στο απλό πρόγραμμα οδήγησης ο οδηγός να διατηρεί τα πάντα υπό τον έλεγχό του. Σε περίπτωση kick down το λογισμικό του κιβωτίου ταξινομεί τις σχέσεις εκ νέου, κάτι που σε απανωτές στροφές φέρνει νευρικότητα σε αυτοκίνητο και οδηγό.
    Βγαίνοντας από τα αυτοκίνητα, έπειτα από μερικούς γρήγορους γύρους στην πίστα, διαπιστώσαμε πως στην BMW οι παλμοί μας ήταν αυξημένοι. Αυτό είναι ένα δείγμα της ανωτερότητας του βαυαρικού μοντέλου σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά.



    Υψηλότερη βασική τιμή στην Jaguar, αλλά στην ουσία η BMW είναι ακριβότερη
    Κοιτάζοντας τον τιμοκατάλογο (στη Γερμανία), τρίβαμε τα μάτια μας! Η Jag κοστίζει σχεδόν 8.000 ευρώ περισσότερο. Ωστόσο, τα πρώτα συμπεράσματα -σχεδόν πάντα- χωλαίνουν: Η Jaguar με τη standard τετρακίνηση και η BMW στην έκδοση “M” των 6.100 ευρώ (στη Γερμανία) είναι το ίδιο ακριβές, αλλά η XE διαθέτει πιο πλούσιο εξοπλισμό.
    Τελικά, όμως, το οικονομικό ζήτημα δεν είναι αυτό, που αναδεικνύει το νικητή. Σε επίπεδο δυνατοτήτων η BMW υπερέχει. ΓιΆ αυτό ίσως η XE έχει αυτό το... κακό βλέμμα.

    Jaguar XE P300 AWD
    Έπειτα από το facelift της XE, οι βασικές εξοπλιστικές εκδόσεις καταργήθηκαν. Έτσι, η είσοδος στον κόσμο αυτού του μοντέλου έγινε σαφώς ακριβότερη, αν και προκύπτουν ωφέλη της τάξης των 3.000 ευρώ. Επιπλέον, η παλέτα των κινητήρων απλουστεύτηκε. Έτσι, υπάρχουν ακόμη ένας diesel (D180, με προαιρετική την τετρακίνηση) και ένας βενζινοκινητήρας με δύο εκδοχές ισχύος: Η P250 έχει ισχύ 250 PS και είναι αποκλειστικά πισωκίνητη, ενώ η P300 των 300 PS είναι μόνο τετρακίνητη. Από πλευράς κιβωτίων ταχυτήτων, το χειροκίνητο δεν υφίσταται πια και όλοι οι κινητήρες συνδέονται πλέον με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της ZF.



    BMW 330i
    Η ποικιλία σε κινητήρες στη Σειρά 3 είναι μεγαλύτερη, έστω κι αν κάποια μοτέρ απουσιάζουν. Προς το παρόν, στην 330i λειτουργεί ο πιο ισχυρός βενζινοκινητήρας. Όσοι ψάχνουν έναν εξακύλινδρο, θα πρέπει να στραφεί στους diesel (330d, 265 PS), ενώ στο άμεσο μέλλον θα δούμε τις εκδόσεις M340i και M3. Το σύστημα τετρακίνησης xDrive είναι προαιρετικό. Ωστόσο, ο προαιρετικός εξοπλισμός είναι πολύ πλούσιος. Σκεφθείτε ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής έφερε φώτα laser, αξίας 2.000 ευρώ. Σύντομα θα κυκλοφορήσει και η Touring -η station, δηλαδή- εκδοχή, που δε διαθέτει η Jaguar.

    Συμπέρασμα
    Το facelift έφερε την Jaguar στο ίδιο επίπεδο με τον ανταγωνισμό. Η Σειρά 3 θα έπρεπε να είναι πιο προσιτή και να έχει καλύτερο επίπεδο ποιότητας σε ορισμένα σημεία. Κρίμα, που η P300 είναι αποκλειστικά τετρακίνητη. Χωρίς αυτήν θα ήταν ίσως πιο ενδιαφέρουσα στον οδηγικό τομέα.

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

    Tags: AUTOBILD

    Διαβαστε Ακομη

    Ροη Ειδησεων