Τι γίνετε με ρύπους, τέλη και το μέλλον του diesel?

    Διαβάστηκε από 9703 αναγνώστες - 24/10/2019

    Τo diesel σαν καύσιμο αρχικά θεοποιήθηκε, στη συνέχεια δαιμονοποιήθηκε και εν τέλει φτάσαμε στο σήμερα. Και όταν λέμε σήμερα εννοούμε μία πιο λογική και καθαρή ματιά για τις επιπτώσεις του πετρελαίου ως καύσιμο, τα νέα όρια ρύπων αλλά και πως όλα αυτά μεταφράζονται στο περιβάλλον και τη τσέπη μας.
    Αρχικά να αναφέρουμε πως όσα αυτοκίνητα ταξινομούνται από το 2011 και μετά, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται αποκλειστικά με τους εκπεμπόμενους από αυτά ρύπους. Έτσι λοιπόν τα όρια και το ανάλογο κόστος διαμορφώνεται ως εξής:

    Nissan Qashqai και  Renault Kadjar είναι τα μόνα μοντέλα του συγκριτικού μας που κατεβαίνουν από το φράγμα των 90 γρ.C02/χλμ. και έτσι δεν πληρώνουν καθόλου τέλη κυκλοφορίας. Στην δεύτερη κατηγορία από 101 έως και 120 γρ.C02/χλμ. βρίσκονται όλα τα υπόλοιπα μοντέλα πληρώνοντας ισόποσα τέλη, ενώ μόνο το VW Tiguan αγγίζει τα 125 γρ.C02/χλμ. και ανήκει στην τρίτη κλίμακα αυξάνοντας τα τέλη του σύμφωνα με τον από πάνω πίνακα.
     
    Όλα τα μοντέλα της λίστας μας είναι Euro 6, γεγονός πως τους εξασφαλίζει ένα σίγουρο μέλλον μιας και κανένας επίσημος φορέας στην χώρα μας δεν έχει τολμήσει να αγγίξει το συγκριμένο καυτό κομμάτι της αγοράς. Αυτό που έχει ενδιαφέρον να δούμε είναι το γεγονός πως παρόλο που τα όρια που επιβάλλει η ΕΕ έχουν ήδη κατέβει αρκετά, από το 2020 όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να μειώσουν ακόμα περισσότερο το μέσο όρο των εκπεμπόμενων ρύπων του στόλου τους. Εάν δεν τα καταφέρουν, τότε τα πρόστιμα θα είναι τόσο βαριά που ίσως να είναι μοιραία για τη βιωσιμότητα των ίδιων των αυτοκινητοβιομηχανιών. Το πρόστιμο είναι 95 ευρώ ανά γραμμάριο CO2 πέρα από το όριο, πολλαπλασιαζόμενο με τον αριθμό των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν το 2020 και το 2021, αν και το 5% των οχημάτων με τις υψηλότερες εκπομπές δεν θα υπολογιστεί το 2020. Η προσπάθεια να μειωθούν οι ρύποι σε όλους τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, έχει ωθήσει τις περισσότερες βιομηχανίες στο κυνήγι των ηλεκτρικών και υβριδικών συστημάτων. Επειδή όμως το μέλλον σε αυτές τις τεχνολογίες απέχει, μη φοβάστε το diesel ακόμα.

    Γραμμάρια C02/χλμ. Τέλη κυκλοφορίας ανά γραμμάριο C02
      Ευρώ
    0 - 100 0
    101-120 0.80
    121-140 1.00
    141-160 1.50
    161-180 2.00
    181-200 2.25
    201-250 2.50
    Ανω των 251 3.00
     

    Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει