Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Toyota Yaris 1,5 VVTi 111 PS

Διαβάστηκε από 13975 αναγνώστες - 14/9/2018

Παρουσιάζουμε το ανανεωμένο Toyota Yaris με τον 1.500άρη κινητήρα των 111 ίππων. Με γνώμονα την υψηλή απόδοση και όχι τις απόλυτες επιδόσεις, πως τα καταφέρνει στο δρόμο το αδιαμφισβήτητο best seller;

Την μυστική συνταγή για την επιτυχία φαίνεται να έχει βρει η Toyota, και δεν λέει να κάνει το μικρός της Yaris, να κατέβει από το υψηλότερο σκαλί του βάθρου των πωλήσεων. Ειδικά η τρίτη γενιά του ξεχωρίζει για τον πραγματικά ολοκληρωμένο  και πρακτικό χαρακτήρα της. Αφού δέχθηκε και την δεύτερη ανανέωση της, η συγκεκριμένη γενιά, εκτός από το αισθητικό αποτέλεσμα, φέρνει ουσιαστικές αλλαγές και κάτω από το καπό. Πιο συγκεκριμένα, φέρνει έναν ακόμα κινητήρα κόντρα στο δυνατό ρεύμα των turbo. 1.500 κυβικά με απόδοση 111 ίππων που έχουν έναν μοναδικό στόχο. Την χρυσή τομή ανάμεσα σε απόδοση και οικονομία. Πώς τα καταφέρνει λοιπόν;
 
Εμφάνιση-σχεδίαση: Επιπλέον δυναμική  για το ιαπωνικό μικρό
Αναλογίες και βασικές στυλιστικές γραμμές παραμένουν οι ίδιες στο Yaris, με τις σχεδιαστικές παρεμβάσεις της ομάδας του Ευρωπαϊκού κέντρου σχεδίασης ED2 της Toyota στο εμπρός και στο πίσω μέρος, να πετυχαίνουν έξτρα δυναμική. Νέος προφυλακτήρας μα και φανάρια, τονίζουν ακόμα περισσότερο το χαρακτηριστικό «Χ» του εμπρός μέρους. Η αλλαγή που κεντρίζει τα βλέμματα εντοπίζεται στην νέα οριζόντια διάταξη των φωτιστικών σωμάτων στο πίσω μέρος, τα οποία δίνουν έμφαση στο φάρδος του Yaris και θυμίζουν λίγο Auris. Τις αλλαγές συμπληρώνει το νέο πλευρικό νεύρο χαμηλά στον μαρσπιέ που του δίνει έστω και λίγο μία μοντέρνα νότα.
 
Εσωτερικό: Πετυχημένες πινελιές φρεσκαρίσματος
Αρχικά να αναφερθούμε στον τομέα της ποιότητας, όπου το Yaris, συνεχίζει να είναι σε πολύ καλά επίπεδα παρόλο που μαλακά πλαστικά θα συναντήσουμε μονάχα στο ταμπλό. Πολύ προσεγμένο το επίπεδο συναρμολόγησης και φινιρίσματος με αρκετές και εύκολα προσβάσιμες θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ ο νέος πιο φρέσκος αέρας εντοπίζεται σε διάφορες μικροβελτιώσεις που αναβαθμίζουν αισθητά το αυτοκίνητο. Πιο συγκεκριμένα, ο νέος πίνακας οργάνων 4.2 ιντσών μεταξύ των αναλογικών οργάνων δίνει νέα πιο high-tech πινελιά στο γνώριμο εσωτερικό του best seller. Ακόμα, νέα χειριστήρια στο τιμόνι θα διευκολύνουν αρκετά τον οδηγό αλλά και τον χειρισμό του συστήματος infotainment.  Το ήδη καλό αναβαθμίστηκε με μικρές και πετυχημένες ενέσεις τεχνολογίας και εργονομίας και έγινε αρκετά καλύτερο.
 
 
Χώροι: Με άνεση 4 επιβάτες, με μικρές παραχωρήσεις και πέμπτος
Από τα μεγαλύτερα μικρά! Το εντυπωσιακό πλάτος κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις καθώς εξασφαλίζει πραγματικά άνετα ταξίδια για 4 ενήλικες, και με μικρές παραχωρήσεις για 5. Ο χώρος για τα γόνατα θυμίζει μικρομεσαίου μοντέλου, ενώ το ύψος για τα κεφάλια των πίσω είναι οριακός μόνο εάν μεταφέρετε κάποια ομάδα μπάσκετ.  Το επίπεδο πάτωμα, οι πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα και ο ικανοποιητικός χώρος αποσκευών των 286 λτ. απογειώνουν την πρακτικότητα του Yaris. Πόσα περισσότερα να ζητήσεις από ένα μικρό.
 
Κινητήρας: Καλή απόκριση γκαζιού αλλά χαμηλή ροπή
Κόντρα στο ρεύμα των turbo με ότι αυτό συνεπάγεται. Αυτό είναι το μότο του νέου και ανανεωμένου κινητήρα που βρίσκουμε σηκώνοντας το καπό του Yaris. Τι φέρνει μαζί του λοιπόν ο νέος 1,5 VVT-iE κινητήρας; Καλή απόκριση στο γκάζι μα αισθητή έλλειψη ροπής που θα σε οδηγήσει στο κατέβασμα ακόμα και δύο σχέσεων για μια άνετη προσπέραση. Στις μεσαίες στροφές είναι αρκετά ζωηρός ενώ πάνω από τις 3.500 σ.α.λ.  φορτσάρει αρκετά έως και το κόφτη, με την ανάλογη ηχητική παρουσία. Το 0-100 έρχεται στα ικανοποιητικά 10,9 δευτ. με την έλλειψη του turbo να γίνεται αισθητή κυρίως στις ρεπρίζ.  ( σε αυτές δεν βοηθάει ιδιαίτερα και το αραιής κλιμάκωσης 6τάχυτο κιβώτιο). Η πραγματική κατανάλωση σε αστικά μοτίβα κίνησης αγγίζει τα 6.4 λτ./100χλμ. με το νούμερο να είναι ικανοποιητικό.
Γιατί τέτοια επιμονή απέναντι στο turbo;
Γιατί στην εποχή του downsizing και του turbo, η Toyota αυξάνει τα κυβικά και επιμένει ατμοσφαιρικά για τον «καλό» κινητήρα του Yaris; Λίαν συντόμως η κατανάλωση και οι ρύποι των οχημάτων θα υπολογίζονται με σενάρια τα οποία είναι εγγύτερα στην πραγματικότητα (προδιαγραφές ρύπων Euro 6c) που αντιμετωπίζει ο καθημερινός οδηγός και κατά τα φαινόμενα, απλά η μείωση των κυβικών δεν εξασφαλίζει χαμηλότερους ρύπους στην πράξη, αλλά κυρίως σε εργαστηριακό επίπεδο. Δυο ακόμη λόγοι έχουν να κάνουν με την απλότητα, που ενέχει ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας, συγκριτικά με έναν turbo, αλλά και η αμεσότητα της απόκρισης στο πάτημα του γκαζιού. 
 
Οδική συμπεριφορά: Ευκολοδήγητο με μοναδική περιφερειακή ορατότητα
Όσον αφορά την καθημερινότητα, είναι σίγουρα ο καλύτερος βοηθός.  Με κύκλο στροφής τα 9,6 μ., καταλαβαίνετε πόσο εύχρηστο είναι εντός πόλης, πόσο ευέλικτο γενικά και σίγουρα μετατρέπεται στον απόλυτο σύμμαχο σε κάθε μανούβρα. Οι χάρες του όμως δεν περιορίζονται εντός τειχών, καθώς και σε ταξίδι, η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, ο θόρυβος χαμηλός και το αμάξωμα παραμένει σταθερό και ευθύβολο. Εάν πετύχετε στριφτερές διαδρομές θα τις ευχαριστηθείτε και με το παραπάνω καθώς οι  προβλέψιμες μα και προοδευτικές υποστροφικές αντιδράσεις του είναι απολαυστικές. Η ανάρτηση είναι πλέον πιο απορροφητική, ενώ τα φρένα με δίσκους σε όλους τους τροχούς εντυπωσιάζουν με τις επιδόσεις αλλά και την μεγάλη τους αντοχή.
 
Συμπέρασμα
Ένα πλήρες πακέτο για αυτούς που ζητάνε ένα αμάξι σύμμαχο για την καθημερινότητα.  Πρακτικό, εύχρηστο και φυσικά αξιόπιστο μας κάνει να παραβλέψουμε την απουσία start/stop και τον θόρυβο στις υψηλές στροφές λειτουργίας. Μπορεί να καλομάθαμε στα turbo, μα βγάζουμε το καπέλο σε έναν πραγματικά άξιο ατμοσφαιρικό κινητήρα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Toyota Yaris
   
Κινητήρας (κ.εκ./κύλινδροι) 1.496/4 σε σειρά
Καύσιμο Βενζίνη
Ισχύς (ίπποι/σαλ) 111/6.000
Ροπή (Nm/σαλ) 136/4.400
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση 6/χειροκίνητο/μπροστά
Start/Stop ΌΧΙ
0-100 χλμ/ώρα (δλ) 10.9
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα) 175
Κατανάλωση (λτ/100χλμ) 4.8
Εκπομπές C02 (γρ/χλμ) 109
Χώρος αποσκευών (λίτρα) 286
Τιμή έκδοσης Live 12.710
 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ