Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Peugeot 5008 1,6diesel EAT6 120 PS.

Διαβάστηκε από 11466 αναγνώστες - 16/7/2018

Το 5008 ήρθε πρώτο να ταράξει τα νερά της αγοράς και να βάλει την Peugeot στα δύσκολα μονοπάτια των premium SUV. Με τον πολυχρηστικό του χαρακτήρα δείχνει εντυπωσιακό και έτοιμο για μάχες. Εξετάζουμε την έκδοση με τον 1,6 turbodiesel κινητήρα, των 120 αλόγων και το αυτόματο EAT6 κιβώτιο. Πόσα έχει να δώσει ένα MPV ντυμένο SUV;
 
Εμφάνιση: 4,7 μέτρα, όμορφα σχεδιασμένα
Κοιτώντας για πρώτη φορά το 5008 αμέσως κομπλάρεις λίγο από το μέγεθος του, όμως με μία δεύτερη ματιά συνειδητοποιείς την απόλυτη αρμονία ανάμεσα σε κομψότητα και επιθετικότητα. Η ζυγαριά είναι ακριβώς στη μέση και σε αυτό βοηθούν, η μεγάλη και εντυπωσιακή μάσκα της εταιρίας στο εμπρόσθιο μέρος, όπως και  ο μεγάλος αεραγωγός από κάτω που εξοπλίζεται με προβολείς ομίχλης. Θυμίζουν πολύ 3008 τα εμπρός φωτιστικά σώματα, όπως και η γενικότερη πίσω όψη, φυσικά πάντα σε μεγέθυνση, καθώς είναι φανερά μεγαλύτερο αμάξωμα. Με στόχο να μην θυσιαστεί χώρος από τα κεφάλια των επιπλέον 2 θέσεων, το 5008 έχει πιο τετραγωνισμένη οροφή στο τελείωμα του, εντείνοντας το μέγεθος του.

Κινητήρας-επιδόσεις: Ικανός και οικονομικός ο 1,6 BlueHDi
Ένα αρκετά τίμιο τρίπτυχο δημιουργεί ο turbodiesel κινητήρας των 1,6 λίτρων της εταιρίας. Απόδοση 120 ίππων, ροπή στα 300Nm και χρήση του αυτόματου κιβωτίου EAT6 το οποίο εξασφαλίζει πολύ καλή οικονομία.  Τα νούμερα αποτυπώνουν και την πραγματικότητα η οποία δεν είναι άλλη από το γεγονός πως τα 1.445 κιλά (με οδηγό) του αμαξώματος, κινούνται εύκολα και χωρίς προβλήματα. Σε όλο το φάσμα λειτουργίας του, ο κινητήρας κρίνεται πολιτισμένος, οικονομικός, ενώ η παρουσία πλήκτρου για πιο Sport οδήγηση, θα χαροποιήσει τους «βιαστικούς». Τα θετικά δεν σταματούν εκεί, καθώς η παρουσία paddles πίσω από το τιμόνι (χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων) μπορεί να κάνει το αυτοκίνητο πλήρως χειροκίνητο.
 
Εσωτερικό – χώροι: Premium ποιότητα με τεράστιους χώρους και πολλές ανέσεις
Μπαίνοντας στο εσωτερικό, αμέσως είναι γνώριμη η εικόνα, καθ ότι μοιάζει πολύ με το 3008. Από κει και πέρα όμως, το αρκετά πιο φαρδύ εσωτερικό έχει δώσει χώρο για σπουδαία πράγματα. Το γνώριμο i-Cockpit της γαλλικής εταιρίας είναι πιο φουτουριστικό από ποτέ, με το χαρακτηριστικά μικρό τιμόνι να υπάρχει και εδώ ενώ ο έλεγχος του infotainment γίνεται από την 8 ιντσών οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό. Αυτό που πραγματικά κάνει το 5008 μοναδικό, είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, ο οποίος πέρα από την εκπληκτική του ανάλυση, μπορείτε και μεταβάλλεται σύμφωνα με τις ορέξεις του οδηγού. Κάθε φορά είναι σαν να οδηγείς διαφορετικό αυτοκίνητο. Είναι δυνατόν να βαρεθείς ποτέ;

Όσκαρ ευρυχωρίας!
Στον τομέα των χώρων, το μεγάλο μεταξόνιο των 2.840 χλστ. είναι υπεύθυνο και για τους τεράστιους χώρους των επιβατών, μα και των αποσκευών. Πιο συγκεκριμένα, πίσω θα φιλοξενηθούν με μοναδική άνεση 3 επιβάτες, οι οποίοι δεν θα χρειαστεί να κάνουν καμία παραχώρηση ούτε στα πόδια ούτε στα κεφάλια τους. Στην τελευταία προαιρετική σειρά καθισμάτων (εφόσον γίνει σωστή τοποθέτηση των εμπρόσθιων καθισμάτων) θα βολευτούν εύκολα 2 ενήλικες, ανεβάζοντας τον αριθμό στους συνολικά 7 επιβαίνοντες. Είπαμε, το 5008 μπορεί να άλλαξε, μα δεν απαρνήθηκε στιγμή τις ρίζες του.

EXTRA:  Εάν επιτευχθεί αναδίπλωση όλων των καθισμάτων, ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 1.940 λίτρα ενώ τα τραπεζάκια αεροπορικού τύπου πίσω από τα μπροστινά καθίσματα και οι θέσεις για μικροαντικείμενα (συνολικής χωρητικότητας 38 λίτρων), συμπληρώνουν τον πολυχρηστικό χαρακτήρα του νέου Peugeot 5008
 
Οδική συμπεριφορά: Ταξίδια με πρωθυπουργική άνεση
Δεν θα είναι υπερβολή να πούμε πως το 5008 είναι ακόμα ένα ευχάριστο συνολικά Peugeot. Πατάει πάνω στην EMP2 Modular πλατφόρμα του ομίλου PSA, κάτι που του εξασφαλίζει και αυξημένες διαστάσεις αλλά και χαμηλό αναλογικά βάρος.  Στο δρόμο, η ανάρτηση με την σφικτή της ρύθμιση δεν επιτρέπει στο αμάξι να παίρνει έντονες κλίσεις, και διαχειρίζεται ιδανικά το βάρος του. Απορροφά πολύ καλά τις ανωμαλίες του δρόμου και παρέχει στους επιβάτες πολύ καλή ποιότητα κύλισης.  
Κρίνοντας από τον μεγάλο του όγκο, θα φαντάζεστε πως δεν είναι για πολλές σβέλτες κινήσεις. Ξανασκεφτείτε το, καθώς αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευέλικτο, με πολύ ασφαλή συμπεριφορά. Ο οδηγός με τη σειρά του λαμβάνει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται για να γίνει η οδήγηση διασκεδαστική, με φοβερό μειονέκτημα την απουσία κάμερας οπισθοπορείας. Θεωρούμε πως σε ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο, ανεξάρτητως έκδοσης, μία κάμερα είναι το λιγότερο απαραίτητη για τους πιθανούς ελιγμούς εντός πόλης.
Για πιθανή διασκέδαση εκτός δρόμου, τα 236 χλστ. απόστασης από το οδόστρωμα, σε συνδυασμό με τις δυνατότητες του Advanced Grip Control το οποίο ελέγχει το εμπρός διαφορικό ( εξοπλισμός των πλούσιων εκδόσεων) θα σας βγάλουν από τα δύσκολα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Peugeot 5008
   
Κινητήρας (κ.εκ./κύλινδροι) 1.560/4
Καύσιμο Πετρέλαιο
Ισχύς (ίπποι/σαλ) 120/3.500
Ροπή (Nm/σαλ) 300/1.750
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση 6/αυτόματο/μπροστά
Start/Stop ΝΑΙ
0-100 χλμ/ώρα (δλ) 11,8
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα) 184
Κατανάλωση (λτ/100χλμ) 4,3
Εκπομπές C02 (γρ/χλμ) 112
Χώρος αποσκευών (λίτρα) 780
Τιμή από 35.200
 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ