Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Volvo XC40 D3 Geartronic 150 PS

Διαβάστηκε από 11465 αναγνώστες - 16/7/2018

Και κάπως έτσι καλύπτεται και η μικρότερη κενή θέση που υπήρχε στην πλούσια γκάμα της Volvo. Ο ερχομός του XC40 ανοίγει ένα νέο, πιο προσιτό παράθυρο στο ελληνικό εν δυνάμει αγοραστικό κοινό. Diesel κινητήρας και φρέσκες τεχνολογίες μας συστήνονται για πρώτη φορά.


 
Εμφάνιση-σχεδίαση:  Ένα πιο νεανικό Volvo
Βλέπουμε ένα κλασικό Volvo σε μία μικρότερη κλίμακα. Αυτό είναι κάτι κακό; Όχι απαραίτητα μιας και έχουν γίνει μικρές όμορφες παρεμβάσεις. Ας το δούμε απο μακριά πρώτα. Οι τετραγωνισμένες επιφάνειες και τα φουτουριστικά σώματα εξασφαλίζουν ένα αρκετά δυναμικό μπροστινό μέρος με την κλασική γρίλια να φωνάζει Volvo από μακριά. Στο πλαϊνό μέρος το μάτι πέφτει χαμηλά στα προστατευτικά πλαστικά που έχουν τοποθετηθεί και τις καμπύλες στις θύρες του που δίνουν ένα πιο «σκληρό» χαρακτήρα στην σχεδίαση του. Εάν το εξετάσουμε από πίσω, τα γνωστά φωτιστικά σώματα τύπου μπούμερανγκ φωνάζουν και αυτά με την σειρά τους Volvo, αλλά κάπως πιο τρανταχτά.  Ένα όμορφο αμάξι που εκπέμπει κύρος και σεβασμό στον δρόμο χωρίς να προσπαθήσει στο ελάχιστο.
 
Εσωτερικό-χώροι: Βουτηγμένο στην τεχνολογία
Ξεχάστε κλασικούς πίνακες οργάνων. Είμαστε στο 2018 και οι οθόνες είναι παντού για να σας κάνουν την ζωή πιο εύκολη. Έτσι και στον εσωτερικό διάκοσμο του νέου XC40 συναντάμε μία οθόνη 12.3 ιντσών να διαδραματίζει τον ρόλο του πίνακα οργάνων και μία 9 ιντσών στην κεντρική κονσόλα για τον χειρισμό του συστήματος infotainment. Αξίζει να σημειώσουμε πως αυτό το high-tech  σύνολο είναι στον βασικό εξοπλισμό ακόμη και της φθηνότερης έκδοσης. Η γενικότερη σχεδιαστική λογική δεν αλλάζει ιδιαίτερα από τα ομόσταυλα μεγαλύτερα αδέρφια ενώ η ποιότητα είναι φυσικά ανώτατου επιπέδου. Κρυφός ατμοσφαιρικός φωτισμός, μαλακά πλαστικά, υψηλή ανάλυση στις οθόνες δημιουργούν μία άκρως ευχάριστη ατμόσφαιρα. Θα βρείτε επίσης πολλούς χώρους για μικροαντικείμενα, σωστά τοποθετημένους (τσέπη πόρτας, ντουλαπάκι, ποτηροθήκες κ.τ.λ.).
Στον τομέα των χώρων, τα λόγια είναι περιττά. Ο οδηγός στην υψηλή του θέση λαμβάνει την SUV αίσθηση που σίγουρα επιζητά, ενώ πίσω, παίζεις μπάλα. Επιβάτες αρκετά υψηλού αναστήματος μπορούν να ταξιδέψουν για όσο χρειστεί χωρίς να ακουμπήσουν τα γόνατα τους στιγμή τα μπροστινά καθίσματα. Ο χώρος αποσκευών των 580 λτ. με αυτόματη πόρτα θα σας επιτρέψουν να πάρετε μαζί σας πολλά περισσότερα από τα απαραίτητα.

Κινητήρας-επιδόσεις: 2λιτρος diesel με αυτόματο 8άρι κιβώτιο
Σηκώνοντας το καπό του νέου XC40 D3 συναντάμε έναν νέο 2λιτρο, 4κύλινδρο diesel κινητήρα απόδοσης 150 ίππων και 320 Nm ροπής. Μία επιλογή που μπορεί να ανταπεξέλθει κάπως καλύτερα στην ελληνική πραγματικότητα (αντίθετα με την αντίστοιχη βενζινοκίνητη εκδοχή) και να κινήσει με αρκετή άνεση τα σχεδόν 1.700 κιλά του αμαξώματος. Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταιριάζει γάντι στο συγκεκριμένο  σύνολο και αλλάζει πολύ ομαλά τις σχέσεις αξιοποιώντας ολόκληρο το φάσμα του κινητήρα. Εύκολες προσπεράσεις με ένα δεξί πεντάλ έτοιμο να σε βγάλει ανα πάσα στιγμή ασπροπρόσωπο και να πετύχει το 0-100 χλμ./ώρα σε 10.9δευτ. και τελική στα 200 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση σύμφωνα με την εταιρία είναι μόλις 5.1 λτ. /100χλμ. με την πραγματικότητα να μην απέχει και πολύ, εάν είστε πραγματικά προσεκτικοί με το πόδι σας. Προσπεράσεις και γκαζιές όμωςδεν θα συγχωρεθούν στην επόμενη στάση στο βενζινάδικο.
 
Box «Volvo On Call»
Η εφαρμογή Volvo On Call συνδέει το τηλέφωνο, το tablet ή άλλη φορητή συσκευή με το Volvo XC40 για απομακρυσμένη πρόσβαση στο αυτοκίνητο και μια σειρά από χρήσιμες λειτουργίες. Σας επιτρέπει να προθερμάνετε ή να δροσίσετε το Volvo XC40, να το κλειδώσετε ή να το ξεκλειδώσετε από μακριά, να το βρείτε σε έναν αχανή χώρο στάθμευσης και πολλά άλλα.
 
Οδική συμπεριφορά: Σταθερό αλλά ζωηρό
Ανέκαθεν τα σουηδικά μοντέλα ξεχώριζαν για τις επιδόσεις του στα crash test μα και για την τεχνολογία που φέρανε γύρω από την ασφάλεια. Έτσι και το νέο XC40 γεμίζει την φαρέτρα του με πολλά, πάρα πολλά συστήματα που θα σας εξασφαλίσουν να μην πάθετε το παραμικρό. Διατηρεί πορεία εντός λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση εμποδίων, μπορεί να ακολουθεί την κίνηση από ορισμένη απόσταση, σύστημα ανίχνευσης πιθανού κινδύνου από πίσω , προετοιμασία και σφίξιμο ζώνης όπου θεωρηθεί απαραίτητο και πολλά ακόμα, θα σας κάνουν να νιώσετε πιο ασφαλείς από ποτέ. Απο κει και πέρα, κοιτώντας την καθαρά οδηγική εμπειρία, το νέο XC40 θα προσφέρει χαμόγελα στον οδηγό. Πολύ καλή απόσβεση ανωμαλιών παρά την σφικτή ανάρτηση, πολύ καλή ποιότητα κύλισης, ενώ θόρυβος από τον κινητήρα εντός της καμπίνας δεν πρόκειται να περάσει εύκολα. Θα πρέπει να ξεπεράσετε τις 5.000 σ.α.λ. για να τον εντοπίσει το αυτί σας. Πλούσια ροπή, σωστή πληροφόρηση και απόκριση τιμονιού δεν θα φέρουν τον οδηγό σε δύσκολη θέση οποιαδήποτε στιγμή. Ένας σοβαρός παίκτης που μπορεί να είναι κάπως βαρύς μα έχει δύναμη και με το παραπάνω.
 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Volvo XC40 D3
   
Κινητήρας (κ.εκ./κύλινδροι) 1.969/4 σε σειρά
Καύσιμο Πετρέλαιο
Ισχύς (ίπποι/σαλ) 150/3.750
Ροπή (Nm/σαλ) 320/1.750-3.000
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση 8/αυτόματο/τετρακίνηση
Start/Stop ΝΑΙ
0-100 χλμ/ώρα (δλ) 10.2
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα) 200
Κατανάλωση (λτ/100χλμ) 5.1
Εκπομπές C02 (γρ/χλμ) 131
Χώρος αποσκευών (λίτρα) 460
Τιμή από 43.360
 
 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ