Όλοι κερδίζουν κι όλοι χάνουν...

    Διαβάστηκε από 60125 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/11/2019

    Με μήκος 4,24 m το Kamiq δείχνει πολύ μακρύ και ξεπερνά το κατά... μισή κατηγορία πιο ψηλά τοποθετημένο VW T-Roc κατά 1 cm. Σε σχέση με το Arona, τα επιπλέον cm είναι 10, ενώ με το T-Cross 13! Τα εν λόγω cm δεν είναι καθόλου αδιάφορες τιμές, αφού τα συναντούμε ξανά στο εσωτερικό. Συγκρίνοντας Kamiq και T-Cross, τα μπροστινά τμήματά τους είναι σχεδόν εξίσου ευρύχωρα.



    Ωστόσο, η ουσιαστική διαφορά βρίσκεται στο ύψος των καθισμάτων. Μας αρέσουν, λοιπόν, τα 58 cm του χαμηλότερου Kamiq περισσότερο σε σχέση με τα 63 cm του T-Cross. Στο τελευταίο οι μικρόσωμοι οδηγοί και επιβάτες καλούνται σχεδόν να... σκαρφαλώσουν, ενώ στο Kamiq αισθάνονται καλύτερα... ενσωματωμένοι στο αυτοκίνητο.



    Στην πίσω σειρά καθισμάτων το μοντέλο από την Τσεχία εκμεταλλεύεται στο έπακρο τα επιπλέον 10 cm του μεταξονίου του. Με τις μπροστινές θέσεις τοποθετημένες στο ίδιο σημείο και στα τρία αυτοκίνητα, οι πίσω επιβάτες του Kamiq έχουν στη διάθεσή τους 15 mm περισσότερο χώρο για τα πόδια τους. Εντάξει, δεν ακούγεται πολύς, αλλά οι υψηλόσωμοι επιβάτες θα... αναπνεύσουν.



    Ακόμα και στην περίπτωση μίας μετακόμισης, το Kamiq είναι αυτό που θα εξυπηρετήσει καλύτερα τους χρήστες του. Ο μέγιστος όγκος του χώρου αποσκευών είναι 1.395 λίτρα, μια τιμή ανώτερη των αντίστοιχων σε VW και SEAT κατά 100 λίτρα! Το T-Cross, πάντως, διαθέτει την καλύτερη πίσω σειρά καθισμάτων. Η ταπετσαρία του VW απέχει από το πάτωμα του αυτοκινήτου 5 cm περισσότερο σε σχέση με τα άλλα δύο αυτοκίνητα. Έτσι, δε χρειάζεται ο χρήστης να ταλαιπωρείται σκύβοντας περισσότερο.



    Από την πλευρά του, το Arona αναδεικνύεται σε «αυτοκίνητο του οδηγού». Στο μπροστινό τμήμα του οι χώροι είναι εντάξει και στο ίδιο επίπεδο με των Kamiq και T-Cross. Ωστόσο, στη δεύτερη σειρά θέσεων τα γόνατά μας έρχονται πιο νωρίς σε επαφή με την πλάτη του μπροστινού καθίσματος, όσο κι αν η γραμμή των παραθύρων, που είναι ανοδική, παλεύει να μας πείσει για την ευρυχωρία του εσωτερικού.



    Από Μέσα
    Κοιτάζοντας τα cockpit, καταλαβαίνουμε ότι κανένα δεν αποσπά αρνητικά σχόλια. Μήπως έχουν μπερδευτεί οι ρόλοι; Με μαλακά, αφρώδη πλαστικά και τέλεια οθόνη συστήματος πλοήγησης (Amundsen, μαζί με ψηφιακά όργανα, από 1.190 ευρώ στη Γερμανία) το Skoda χαϊδεύει τις καρδιές μας και μας φαίνεται πως είναι το τέλειο, ιδανικό SUV. Αντιθέτως, το VW εξοπλίζεται ουσιαστικά παντού με σκληρό πλαστικό, που είναι ευαίσθητο στις γρατσουνιές. Ανάλογη κατάσταση συναντούμε και στο SEAT, το οποίο δίπλα στα χειριστήρια του συστήματος κλιμαστισμού (όπως και τα... αδέρφια του) μας παρέχει την οθόνη στο κέντρο, αλλά πολύ χαμηλά.



    Στο φρενάρισμα το VW βρίσκεται πολύ μπροστά
    Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, τα τρία μικρά SUV δε διαφέρουν σχεδόν καθόλου. Το SEAT, με την πιο πυκνή μετάδοση, κινούμενο στον αυτοκινητόδρομο με το δεξί πεντάλ στο πάτωμα, ακολουθεί τα άλλα δύο αυτοκίνητα, αλλά στη διαδικασία του προσπεράσματος υπερέχει. Στο τέλος, όμως, και τα τρία μοντέλα παρέχουν στο πλήρωμά τους αρκετό ταμπεραμέντο, με τους κινητήρες τους να στροφάρουν πρόθυμα έως και την περιοχή των 5.000 σ.α.λ.



    Στο συγκεκριμένο πεδίο στροφών το Kamiq παραμένει εντυπωσιακά ήσυχο, καθώς οι Τσέχοι κατάφεραν να... φιμώσουν τον τρικύλινδρο κινητήρα αποτελεσματικά.
    Πολλά συγχαρητήρια δίνουμε και στους υπεύθυνους του τομέα της ανάρτησης της Skoda. Ελατήρια και αμορτισέρ φιλτράρουν όλων των ειδών τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ η μετριοπαθής sport ανάρτηση (430 ευρώ στη Γερμανία) εξασφαλίζει σταθερή και χωρίς κλίσεις του αμαξώματος οδήγηση.



    Το VW (όπως και το SEAT με ζάντες 18 ιντσών) μεταδίδει τις κακοτεχνίες της ασφάλτου στους επιβάτες κυρίως με τους μπροστινούς τροχούς του. Πάντως, οι Τσέχοι πρέπει να μείνουν πίσω μόνο σε ό,τι αφορά τα φρένα. Με μέση τιμή απόστασης ακινητοποίησης τα 36,4 m από τα 100 km/h το Kamiq φρενάρει πιο αργά από το Arona (36,0 m) και το T-Cross (35,6 m).



    Το Seat κατακτά το στέμμα της τιμής
    Τις τιμές εκκίνησης, που στη Γερμανία κυμαίνονται στα 20.000 ευρώ, θα πρέπει απλώς να τις ξεχάσετε. Σκεφθείτε ότι στο πλαίσιο της δοκιμής μας το Arona με 24.580 ευρώ ήταν το πλέον προσιτό αυτοκίνητο, ενώ το T-Cross με 27.090 ευρώ το πλέον ακριβό. Το Kamiq, με 26.400 ευρώ, αποτελεί την ιδανική μέση οδό, ενώ έχει και την καλύτερη αξία μεταπώλησης. Πού υστερούν και τα τρία αυτοκίνητα; Στο ότι η συντήρηση γίνεται σε ετήσια βάση και πως η εγγύηση είναι μόνο διετούς διαρκείας.



    Συμπέρασμα
    Το Kamiq πείθει με το απόλυτα βολικό για την καθημερινότητα format του, την άνεση που παρέχει και τις προσιτές τιμές του. Τα VW και SEAT δεν μπορούν να το ακολουθήσουν σε όλους τους τομείς, είναι όμως, ακόμα δύο προτεινόμενα προς αγορά μοντέλα σε αυτήν την κατηγορία.

     

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

     
     
    Σχολιάστε την είδηση 1 σχόλια

    Διαβαστε Ακομη

    Ροη Ειδησεων