Tα κλασικά οικογενειακά είναι πάλι εδώ.

Το i30 Fastback δίπλα-δίπλα από το Skoda Octavia.

Πόλυ όμορφο απ όποια μεριά και να το κοιτάξετε είναι το νέο i30 Fastback.

Το πιο ευρύχωρο μικρομεσαίο ακούει στο όνομα Octavia.

Έφτασε το Κορεάτικο μοντέλο το επίπεδο του Golf; ¨όχι, ακόμα τουλάχιστον. Η οθόνη είναι πολύ ψηλά τοποθετημένη.

Η μοναδική αιτία παραπόνων είναι η χαμηλά τοποθετημένη οθόνη.

Η αναδίπλωση των καθισμάτων δημιουργεί επίπεδο χώρο φόρτωσης αλλά η χαμηλή οροφή κλέβει λίγους πόντους από την πρακτικότητα.

Είναι τόσο μεγάλο αυτό το πορτμπαγκάζ που δημιουργεί αντίλαλο. Έχει ακόμα πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

Συγκριτικό: Hyundai i30 Fastback vs Skoda Octavia

Διαβάστηκε από 4377 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 24/7/2018

Το κλασσικό επιστρέφει και τα όμορφα οπίσθια μπορούν πάντα να γοητεύουν.

 
   
Ποιος το περίμενε πως το κλασικό σχήμα θα επιστρέψει στην κατηγορία των μικρομεσαίων; Η Hyundai επιστρέφει σε αυτή την κατηγορία με την έκδοση fastback και έρχεται αντιμέτωπη με το αφεντικό της κατηγορίας, την Octavia της Skoda.

Fastback σημαίνει γρήγορο «πίσω μέρος». Η Hyundai στο προσπέκτους μιλάει κολακευτικά για ένα κουπέ… με τέσσερις πόρτες. Η συνέχεια είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα μιας και ανοίγοντας την μεγάλη γυάλινη 5η πόρτα αποκαλύπτεται ένα πρακτικό hatchback. Το τρίτο μοντέλο στην γκάμα του i30, μετά το πεντάπορτο και το station wagon, λέγεται fastback αλλά θα του ταίριαζε καλύτερα το όνομα fast-kombi. Διαθέτει καλούς χώρους και είναι γεμάτο έξυπνες λύσεις μεταβλητότητας όπως στα station wagon. Ο καλύτερος του είδους όμως ακούει στο όνομα Octavia έχοντας έναν ολοκληρωμένο χαρακτήρα. Δεν υπάρχει καλύτερος αντίπαλος για να δούμε πόσο καλά τα πάει το νέο μοντέλο της κατηγορίας.
Αχ πόσο ευάερη είναι η καμπίνα της Skoda! Ειδικά στο πίσω μέρος, υπάρχει πολύς χώρος προς όλες τις κατευθύνσεις, γι αυτό άλλωστε έχει αγαπηθεί πολύ από οικογενειάρχες και φυσικά οδηγούς ταξί. Δεν είναι απλά το πιο ευρύχωρο μεταξύ της κατηγορίας των Golf, Megane κτλ αλλά μοιάζει να είναι μια ολόκληρη κατηγορία μεγαλύτερο σε σχέση με το i30 fastback. Σε αυτό τα πράγματα είναι πιο στριμωγμένα, τα γόνατα ακουμπούν τις πλάτες των καθισμάτων ενώ η κλίση της οροφής έχει κόψει αρκετούς πόντους από το διαθέσιμο ύψος πίσω.
Για τις εξορμήσεις του Σαββατοκύριακου το Skoda τα καταφέρνει καλύτερα μιας και ο χώρος αποσκευών είναι τεράστιος και έχει κατά δέκα εκατοστά χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης. Μας άρεσε και στα δυο αυτοκίνητα η σχεδόν επίπεδη επιφάνεια που προκύπτει όταν αναδιπλωθούν οι πίσω θέσεις. 
Είναι τελικά το Hyundai περισσότερο κουπέ;
Όχι, απλά είναι μικρότερο από το Skoda που φλερτάρει σε διαστάσεις την μεσαία κατηγορία. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός του κορεάτικου θα παρκάρει πιο εύκολα μες την πόλη βοηθούμενος φυσικά και από την κάμερα οπισθοπορείας, την οποία θα έπρεπε να είχε στον βασικό εξοπλισμό και το Octavia
Αν καθίσετε πίσω από το τιμόνι των δύο μοντέλων του συγκριτικού θα καταλάβετε πόσο κοντά βρίσκονται τα δύο μοντέλα. Δεν αποτελεί έκπληξη ότι το Octavia θέλει να μοιάσει σε ποιότητα στο κορυφαίο της κατηγορίας των μικρομεσαίων, το ομόσταυλο Golf. Αυτό φυσικά μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί αν δώσει στο τσέχικο μοντέλο. Τα δυο μοντέλα του συγκριτικού είναι ευρύχωρα, με καλή συναρμογή και φαρδιά καθίσματα. Το μικρομεσαίο της Hyundai, από ένα οικονομικό αυτοκίνητο της κλάσης έχει εξελιχθεί σε αντίπαλος του Golf και ολόκληρης της κατηγορίας των μικρομεσαίων. Η πρόοδος της Hyundai είναι θεαματική.

Το i30 έχει φροντίσει στην τελευταία του γενιά να εξελίξει το σύστημα multimedia ώστε να λειτουργούν όλα τα ηλεκτρονικά τέλεια. Μειονέκτημα αποτελεί  ότι η ζωντανή  μετάδοση πληροφοριών για την κυκλοφορία λειτουργεί μόνο μέσω κινητού, ότι οι φωνητικές εντολές είμαι περιορισμένες και ότι δεν υπάρχει σύνδεση με wifi. 

Όποιος μπορεί και χωρίς αυτά θα πρέπει να περιμένει την κορυφαία αξιοπιστία όπως έδειξαν οι τελευταίες δοκιμές διαρκείας του AutoBild. 
Ο κινητήρας του Skoda είναι ελαφρώς πιο σύγχρονος. Εδώ φοράει τον νέο 1500άρη του ομίλου που διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων. Είναι σε όλες τις μετρήσεις πιο γρήγορη από το Hyundai την ώρα που η κατανάλωση βρίσκεται στα ίδια επίπεδα.
Η Hyundai έχει τοποθετήσει τον 1,400άρη τούρμπο που αποδίδει 140 άλογα, έχει ήσυχη λειτουργία και ανεβάζει άνετα μέχρι τα 180 χλμ./ώρα. 
Η Octavia είναι στο δρόμο ελαφρώς πιο άνετη, το αυτοκίνητο δοκιμής ήταν εξοπλισμένο με το σύστημα μεταβλητής απόσβεσης (DCC), το οποίο αλλάζει τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου με το πάτημα ενός κουμπιού. Το i30 από την άλλη είναι σκληρότερο και ορισμένοι κραδασμοί δεν θα απομονωθούν πλήρως και θα περάσουν στην καμπίνα. Το τιμόνι του πάρα το μεγάλο μέγεθος σε ενημερώνει πλήρως για το τι επακριβώς συμβαίνει στον μπροστινό άξονα.
Το εσωτερικό του όμως είναι τόσο καλοφτιαγμένο που δεν πρόκειται τίποτα να τρίξει ακόμα και αν περνάτε από τους χειρότερους δρόμου.

Τελικά το i30 Fastback είναι πιο κομψό και πιο ευέλικτο από την σχεδόν ένα νούμερο μεγαλύτερη Octavia. Το Fastback ισορροπεί ανάμεσα στην κατηγορία των μικρομεσαίων και αυτή των μεσαίων μοντέλων.

Συμπέρασμα 
Το Hyundai είναι περισσότερο 4θυρο κουπέ παρά hatchback. Είναι μικρότερο, πιο ευκίνητο και ελαφρύτερο από την πρακτική Octavia η οποία είναι πιο ευρύχωρη από όλα τα μικρομεσαία. 

 
   

ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ


Ροη Ειδησεων