Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
7 φωτογραφίες »

Δοκιμάζουμε το Volvo XC40 PHEV των 262 PS

19/1/2021

Συνδυάζοντας θερμικό μοτέρ και ηλεκτροκινητήρα, το Volvo XC40 PHEV έχει πλέον τη δυνατότητα να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά, αλλά και να αποδώσει 262 ίππους. Τι εντυπώσεις μας άφησε και πόσα χιλιόμετρα μπορεί να διανύσει αμιγώς ηλεκτρικά;

Τη δική της απάντηση στο δίλημμα βενζίνη ή πετρέλαιο θέλησε να δώσει η Volvo όταν παρουσίασε την plug-in υβριδική έκδοση του XC40. Το νέο SUV της σουηδικής φίρμας διαθέτει πλέον άκρως νεανική σχεδίαση, με τη μεγάλη μάσκα στο εμπρός τμήμα και τα led φωτιστικά σώματα να πρωταγωνιστούν. Η σχεδιαστική φιλοσοφία των ζαντών αλουμινίου προσδίδει έναν πιο «επιθετικό» χαρακτήρα. Οι πιο παρατηρητικοί θα διαπιστώσουν κατευθείαν ότι πρόκειται για ένα plug-in υβριδικό μοντέλο λόγω της θύρας φόρτισης, αντιδιαμετρικά από αυτή της βενζίνης.

Στο εσωτερικό γίνεται εμφανές ότι οι μηχανικοί της Volvo έχουν καταβάλει ιδιαίτερη προσπάθεια για να προσφέρουν στους επιβάτες ένα πολυτελές περιβάλλον. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει μία ευανάγνωστη οθόνη αφής μέσα από την οποία ο οδηγός μπορεί να συνδέσει την έξυπνη συσκευή του και να ελέγξει όλα τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Είναι στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού γεγονός που δείχνει ότι η Volvo εστίασε στον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του μοντέλου. Παράλληλα, μέσω αυτής επιλέγεται και το πρόγραμμα οδήγησης στο οποίο θα αναφερθούμε εκτενώς. Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ένας ευανάγνωστος ψηφιακός πίνακας οργάνων, ο οποίος παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στο οδηγό χωρίς να του αποσπά την προσοχή. Οι χώροι είναι επαρκείς και θα φιλοξενηθούν άνετα οι επιβάτες, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι το πορτμπαγκάζ ανοιγοκλείνει με ηλεκτρική υποβοήθηση μέσω διακοπτών.



262 ίπποι αλλά και 46 χλμ ηλεκτρική αυτονομία
Όπως ήδη αναφέραμε, το εν λόγω Volvo XC40 είναι plug-in υβριδικό μοντέλο. Αυτό σημαίνει ότι συνδυάζει θερμικό μοτέρ και ηλεκτροκινητήρα. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1.500 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 180 ίππους. Ταυτόχρονα, είναι εφικτό να «συνεργάζεται» με ηλεκτροκινητήρα. Σε αυτή την περίπτωση, η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 262 ίππους και η ροπή φτάνει τα 445 Nm. Στην πράξη, αυτές οι τιμές μεταφράζονται σε δύναμη σε όλο το εύρος των στροφών. Ενδεικτικά, σύμφωνα με τη Volvo, τα 0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 7,9 δευτερόλεπτων.

Οι δύο κινητήρες συνεργάζονται ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που θα επιλεχθεί. Υπάρχει το «Pure Mode», όπου όταν το επιλέξει ο οδηγός, το αυτοκίνητο κινείται αμιγώς ηλεκτρικά. Με μία πλήρης φόρτιση, η αυτονομία αγγίζει τα 46 χιλιόμετρα. Όταν επιλεχθεί το πρόγραμμα «Hybrid Mode», θερμικό μοτέρ και ηλεκτροκινητήρας συνεργάζονται με γνώμονα την επίτευξη της βέλτιστης κατανάλωσης. Το τρίτο πρόγραμμα οδήγησης ονομάζεται «Power Mode» και όταν επιλεχθεί «αποκαλύπτονται» οι αρετές των 262 ίππων. Ασφαλώς σε περίπτωση που ο οδηγός έχει επιλέξει το «Pure Mode», αλλά αποφασίσει να βυθίσει το γκάζι στο πάτωμα, το αυτοκίνητο θα ανταποκριθεί. Ο τρικύλινδρος κινητήρας θα ενεργοποιηθεί άμεσα και θα συνδυαστεί με το ηλεκτρικό μοτέρ.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις