Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

    Ηλεκτρονικός «κλέφτης».

    Διαβάστηκε από 48181 αναγνώστες - 24/10/2019

    Ο Ivan Bredichin 26 ετών και ο Marc Hauer 31 ετών, δημιούργησαν μια τέτοια συσκευή που δεν αφήνει ίχνη, όχι όμως με σκοπό να πλουτίσουν γρήγορα. «Η ανάπτυξή του ήταν η διατριβή μας ως τεχνικοί αυτοκινήτων», λέει ο Bredichin. Μετά από δική μας πρόσκληση, οι δύο ειδικοί προσπαθούν να σπάσουν 15 οχήματα από το στόλο των δοκιμαστικών αυτοκινήτων. Οι δύο άνδρες από την Κολωνία θέλουν να δείξουν πόσο εύκολο είναι να ξεπεραστούν τα συστήματα χωρίς κλειδί. Επιπλέον, θέλουν να μάθουν αν η αυτοκινητοβιομηχανία έχει τελικά εμβολιάσει αποτελεσματικά την τεχνική χωρίς κλειδιά, ενάντια στις επιθέσεις των αετονύχηδων. Ηδη από τον Ιανουάριο του 2016, αποκαλύψαμε σε μια πρώτη μεγάλη δοκιμή σοβαρές ελλείψεις στην ασφάλεια. Τρομερό αποτέλεσμα: Εννέα από τα δέκα αυτοκίνητα άνοιξαν και πήραν μπροστά. Η τεχνική είναι απλή και επομένως πολύ φτηνή.



    Ενισχυτές, αντιστάσεις, πυκνωτές, πίνακες κυκλωμάτων, μπαταρίες, καλώδια κεραίας - δεν χρειάζεστε πολύ περισσότερα για να καθαρίσετε σε ένα χώρο στάθμευσης ενός σούπερ-μάρκετ. Ολο αυτό θα κοστίσει λίγο πάνω από 30 ευρώ. «Το πιο δύσκολο κομμάτι είναι η ρύθμιση της κεραίας», λέει ο Hauer. Οσοι δεν μπορούν ή δεν θέλουν να το στήσουν μόνοι τους, επενδύουν σε αμφισβητήσιμες πλατφόρμες στο διαδίκτυο μερικές χιλιάδες για μια τελική, πλήρως λειτουργική συσκευή, όμορφα συσκευασμένη σε ένα χαρτοφύλακα ή μια τσάντα για φορητό υπολογιστή. Μετά από μια επιδρομή, έχει γίνει απόσβεση της επένδυσης. Συνήθως οι συμμορίες βαλιτσών έρχονται όταν το κλειδί κρέμεται στο διάδρομο το βράδυ. Προς το παρόν αυτή είναι η πιο κοινή μορφή κλοπής αυτοκινήτων. Κατά κανόνα, οι εγκληματίες παίρνουν ολόκληρο το αυτοκίνητο μαζί τους, ή πιο περιστασιακά μένουν «μόνο» στον αερόσακο, το τιμόνι ή τη συσκευή πλοήγησης. 



    Πως γίνεται
    Τα βίντεο παρακολούθησης που έχουν στη διάθεση τους οι ιδιοκτήτες των κλεμμένων αυτοκινήτων εμφανίζουν πάντα τις ίδιες εικόνες. Ενας άνδρας με κουκούλα κινείται με μια βαλίτσα στον τοίχο στο σκοτάδι, με στόχο το κλειδί. Εν τω μεταξύ, ένας συνεργός με τη δεύτερη βαλίτσα βρίσκεται στο αυτοκίνητο και τραβάει τη λαβή της πόρτας. Με αυτό τον τρόπο ενεργοποιεί και παράλληλα παρεμβαίνει στο σήμα προς το κλειδί, το οποίο επεκτείνει ο συνεργός του, που βρίσκεται με τη βαλίτσα κοντά στο σπίτι. Επειτα, το κλειδί στέλνει πίσω το σήμα ανοίγματος και εκκίνησης στο αυτοκίνητο. Μέσα σε λιγότερο από 30 δευτερόλεπτα, οι δράστες έχουν ξεπεράσει όλα τα εμπόδια. Το τηλεχειριζόμενο άνοιγμα και η εκκίνηση του κλειδιού από το σπίτι στο αυτοκίνητο συχνά δεν χρειάζεται καν να επεκταθεί. «Ορισμένα κλειδιά μπορούν να φτάσουν έως και 400 μέτρα εμβέλεια», λέει ο Marc Hauer.



    Εμείς κάνουμε αναπαράσταση στο νυχτερινό σενάριο κλοπής, με πρωταγωνιστές τα Audi A6, BMW X5, Ford Focus, Honda Civic, Kia Ceed, Mazda 6, Mercedes A Class, Peugeot 508 SW, Porsche Cayenne, Range Rover Sport, Renault Grand Scénic, Seat Tarraco, Subaru XV, Volvo XC60 και VW Touareg. Τα κλειδιά του τηλεχειρισμού βρίσκονται για μερικά λεπτά το καθένα σε ένα σκαμπό. Τα A6, X5, Touareg, Cayenne και Mercedes αρνούνται το άνοιγμα. Αυτό οφείλεται σε έναν αισθητήρα κίνησης που απενεργοποιεί εντελώς το κλειδί όταν παραμείνει ανενεργό για λίγα λεπτά. Αυτή η διαδικασία κυμαίνεται μεταξύ δύο (Mercedes) και 15 λεπτών (Audi). Ο προμηθευτής Continental έχει κατοχυρώσει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας αυτήν την εφεύρεση. Κόστος λιγότερο από 50 λεπτά του ευρώ. Παρ όλα αυτά, αυτή η φθηνή παράμετρος με το μεγάλο αποτέλεσμα, η οποία θα μπορούσε τουλάχιστον να σταματήσει τις νυχτερινές εξορμήσεις, χρησιμοποιείται ελάχιστα. Στη δοκιμή, τα κλειδιά της Ford, της Honda, της Kia, της Mazda, της Peugeot, της Renault, της Seat, της Subaru και της Volvo μπορούν να πυροδοτηθούν και να στείλουν γενναιόδωρα το άνοιγμα και το σήμα εκκίνησης στο αυτοκίνητο. Εύκολη λεία!