Εκτός δρόμου απλά δεν έχει αντίπαλο. Κοντό μεταξόνιο, τετρακίνηση, κλείδωμα διαφορικού με κοντές σχέσεις και φυσικά τα κατάλληλα ελαστικά. Δεν μπορεί κανέναν σύγχρονο να το ακολουθήσει.

Ο λόγος που κατασκευάστηκε αυτό το μοντέλο είναι σαφής, να μεταφέρει επιβάτες στην πιο απομακρυσμένη γωνιά της Σιβηρίας

Απο τα πλέον γνώριμα σχήματα

Σπαρτιάτικο με σχεδίαση και ποιότητα του 1976

Ο 1,700άρης αποδίδει 83 ίππους

Μιλάτε Ρώσικα; Οδηγίες λειτουργίας στα Ρώσικα.

Το εσωτερικό είναι αρκετά απλό

Lada Niva: Η ρώσικη αρκούδα

Διαβάστηκε από 7931 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/3/2018

Lada Niva: Η ρώσικη αρκούδα. Εξετάζουμε σαν μεταχειρισμένο ένα γερμανικό Lada Niva του 2012. Με ελάχιστες διαφορές απο το μακρινό 1976, παραμένει ένα απο τα πιο σκληροτράχηλα off road που κατασκευάστηκαν ποτε!

 
   
Υπάρχουν αυτοκίνητα που αν θελήσεις να τα δοκιμάσεις όπως τα υπόλοιπα σίγουρα θα τα αδικήσεις και αυτό γιατι προσφέρουν κάτι ξεχωριστό. Ένα τέτοιο αυτοκίνητο είναι το Lada Niva.


Συναρμολογήθηκε πρώτη φορά το 1976 στην Ρωσία και από τότε έχουν μείνει σχεδόν τα πάντα ίδια. Το 1995 έφερε νέα μηχανικά σύνολα και ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, το 2010 άλλαξαν τα φλάς ενώ το 2015 άλλαξαν σχήμα στους προφυλακτήρες.


Από το 1976 μέχρι σήμερα έχουν προστεθεί διάφορες σύγχρονες ευκολίες όπως υδραυλικό τιμόνι αλλά ηλεκτρικά παράθυρα ή καθρέφτες δεν θα βρείτε. Μην ψάξετε για αερόσακους ή ESP πόσο μάλλον για οθόνες και συστήματα multimedia. Ο λόγος που κατασκευάστηκε αυτό το μοντέλο είναι σαφής, να μεταφέρει επιβάτες στην πιο απομακρυσμένη γωνιά της Σιβηρίας.


Αυτό που μετράει είναι ότι μπορεί να γκρεμίζει βουνά με την μόνιμη τετρακίνηση, το κλειδωμένο διαφορικό με τις κοντές σχέσεις και τα ελαστικά που κάνουν ακόμα και τα τρακτέρ να τα ζηλεύουν. Μόνο ως τέτοιο όχημα μπορεί να αξιολογήθεί και να καταφέρει να πάρει άριστα.


Τις εκτός δρόμου δυνατότητές του τα περισσότερα σύγχρονα SUV δεν μπορούν ούτε καν να φανταστούν. Δύσκολα κάποιο απ αυτά θα καταφέρει να ακολουθήσει το Niva σε εκτός δρόμου διαδρομή. Δεν προσφέρει βέβαια την άνεση των νέων μοντέλων και η κατανάλωση των 15λτ/100χλμ εντός πόλης θυμίζουν οτι το Niva είναι ένα αυτοκίνητο του 1976.


Ο μοχλός των ταχυτήτων είναι τοποθετημένος  τόσο δεξιά που σε κάνει να ασχοληθείς αρκετή ώρα για να καταφέρεις να αλλάξεις ταχύτητα. Πιο κοντά στο οδηγό βρίσκονται βέβαια οι κοντές σχέσεις που θα σε βγάλουν ασπροπρόσωπο σε κάθε είδους διαδρομή.


Το Niva είναι ένα οικονομικό αυτοκίνητο και θα μπορέσετε να βρείτε κάποιο σε καλή κατάσταση. Αυτό που δοκιμάσαμε εμείς στην Γερμανία ήταν μοντέλο του 2012 και έιχε μόλις 50,000 χλμ. Κατά την διάρκεια της δοκιμής το πεντάλ του συμπλέκτη έμεινε δύο φορές στο πάτωμα του αυτοκινήτου, το κάθισμα του οδηγού δεν μπορούσε να κουμπώσει στις ράγες με συνέπεια σε κάθε φρενάρισμα ο οδηγός να πρέπει να κρατηθεί από το τιμόνι.


Κατά την επίσκεψη μας στο πλυντήριο, εισχώρησαν νερά στην καμπίνα δείχνοντας την ελλειμματική ποιότητα. Όλα αυτά σε μόλις 15 χιλιόμετρα.
Ο μεγαλύτερος εχθρός όμως του Niva είναι η σκουριά. Στο «δικό μας» Niva υπήρχε ήδη σκουριά στο προστατευτικό του δοχείου καυσίμου αλλά και χαμηλά στα μαρσπιέ και στο κάτω μέρος των θυρών. Αρκετά μέρη είναι εκτεθειμένα και αυτό είναι γνωστό στην επίσημη αντιπροσωπεία της Lada.
Το κακό είναι ότι σε βάθος χρόνου η σκουριά θα περάσει στο εσωτερικό με ότι αρνητικό αυτό σημαίνει.


Οι βλάβες είναι συχνές και ποικίλουν αλλά όποιος έχει σκοπό να αγοράσει αυτό το ειδικό αυτοκίνητο το γνωρίζει.


Είναι κρίμα ότι η δεν έχει βγάλει εναν αντικαταστάτη του Lada που θα διόρθωνε αυτές τις αδυναμίες και θα κρατούσε αναλλοίωτο τον off road χαρακτήρα του Niva.


Συμπέρασμα: Το Lada Niva είναι ένα αυθεντικό τετρακίνητο που θα σε πάει εκεί που δεν θα μπορέσεις να πας με τα σύγχρονα SUV. Αν αναζητάτε αυτό τότε με χαμηλή τιμή κτήσης μπορείτε αν έχετε ένα από τα καλύτερα εκτός δρόμου οχήματα. Δεν είναι ένα αυτοκίνητο για κάθε μέρα μιας και είναι δεκαετίες πίσω σε θέματα αξιοπιστίας, ασφάλειας και τεχνολογίας.

 
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Lada Niva
   
Κινητήρας (κ.εκ./κύλινδροι) 1690/4
Καύσιμο Βενζίνη
Ισχύς (ίπποι/σαλ) 83/5,000
Ροπή (Nm/σαλ) 128/4,000
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση 5/χειροκίνητο/ τετρακίνητο
Start/Stop ΌΧΙ
0-100 χλμ/ώρα (δλ) 19
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα) 137
Δοχείο καυσίμου(λτ.) 42
Χώρος αποσκευών (λίτρα) 263-982
Μ/Π/Υ 3720/1680/1640

Ψάχνεις για Service;
 
   

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ