Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Premium Limo

Διαβάστηκε από 19890 αναγνώστες - 7/10/2020

Σε σύγκριση με το πολυτελώς... μπαρόκ BMW Χ7, το εσωτερικό του Volvo XC90 είναι μάλλον... προτεσταντικά λιτό, αν και ποντάρει στη δροσερή, ξεκάθαρη και κομψή σχεδίαση, όντας απλώς σκανδιναβικό. Ωστόσο, ακόμα και για την 9 ιντσών -κάθετα τοποθετημένη- οθόνη αφής για τη χρήση του συστήματος πλοήγησης, του ηχοσυστήματος και όλων των πιθανών λειτουργιών του αυτοκινήτου δεν έχει αποφευχθεί η κριτική.



Πάντως, και το Volvo στην έκδοση T8 διατίθεται standard ως επτάθέσιο, με τρία ξεχωριστά ρυθμιζόμενα -στενά- καθίσματα στη δεύτερη σειρά θέσεων και δύο πτυσσόμενα στην τρίτη. Συγκριτικά, είναι πίσω λίγο πιο στενό σε σχέση με το BMW, ωστόσο συνολικά, το XC90 είναι επίσης ένα από τα μεγαλύτερα SUV της κατηγορίας. Το Volvo, ως T8, εφοδιάζεται με έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων, εδώ με 303 PS, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα 65 kW (87 PS) στον πίσω άξονα. Διαθέτει επίσης αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 10,4 kWh, η οποία μπορεί να φορτιστεί και σε οικιακή πρίζα. Το σύνολο παρέχει συνδυαστική ισχύ 390 PS, διαθέτοντάς την πραγματικά με πλήρως φορτισμένη μπαταρία και προσφέροντας... βίαιη εκκίνηση. Το XC90 επιταχύνει από στάση έως τα 100 km/h σε 6,2 δευτερόλεπτα.



Όπως συμβαίνει με όλα τα υβριδικά αυτοκίνητα, εξαρτάται από το πώς και κατά πόσο πολύ θα χρησιμοποιήσετε αυτό το σύστημα. Αν οδηγήσετε γρήγορα και διανύσετε μεγάλη απόσταση στον αυτοκινητόδρομο, η μπαταρία θα αδειάσει γρήγορα. Χωρίς την υποβοήθηση του ηλεκτροκινητήρα, ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας θα χρειαστεί να κάνει αισθητά μεγαλύτερη προσπάθεια, ενώ θα ακουστεί ζορισμένος και, τελικά, θορυβώδης. Αλλά αν αφήσετε το Volvo να λειτουργήσει με άνεση, η μπαταρία του θα επαναφορτιστεί γρήγορα και θα μπορέσετε να καλύψετε μεγαλύτερες αποστάσεις έως και αμιγώς ηλεκτρικά, ήσυχα και χαλαρά.



Αυτό ταιριάζει περισσότερο με το χαρακτήρα του XC90, που προτιμά να είναι ήρεμο και να μη ζορίζεται στο δρόμο. Με το όχι τέλειας αίσθησης και συγκριτικά χαμηλής ευαισθησίας σύστημα διεύθυνσής του, οι φιλοδοξίες του σουηδικού SUV για δυναμική οδική συμπεριφορά τού είναι ξένες, αλλά δεν είναι αυτός ο λόγος που είναι κάπως δυσκίνητο. Παρέχει ένα αξιοπρεπές επίπεδο βασικής άνεσης, αντιμετωπίζοντας τις μεγάλες κυματοειδείς ανωμαλίες με ευκολία. Αλλά, φυσικά, με τους τροχούς των 21 ιντσών του αυτοκινήτου της δοκιμής το Volvo αναπηδά... χωρίς δισταγμό στις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το XC90 κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για 46 χιλιόμετρα, ενώ η μέση κατανάλωση, που μετρήσαμε, δεν ξεπερνά τα 8,9 λίτρα super αμόλυβδης.



Με 11,1 λίτρα, το BMW Χ7 χρειάστηκε 2,2 λίτρα περισσότερα. Ο τρίλιτρος κινητήρας με τα 340 PS είναι ένας γνωστός, εξαιρετικός τύπος, με τέλειους τρόπους, μεταξένια ομαλή λειτουργία και υπέροχα χαλαρή ευστροφία, άλλωστε πρόκειται για ένα εξακύλινδρο σε σειρά μηχανικό σύνολο. Όπως πάντα στα BMW, το αυτόματο κιβώτιο, 8 σχέσεων, της ZF βρίσκεται στην κορυφαία μορφή του, καθώς επιλέγει τις σχέσεις με ταχύτητα αστραπής και ευκολία.



Υψηλό επίπεδο τεχνολογίας υπάρχει επίσης στην ανάρτηση, όπου η αερανάρτηση είναι πάντοτε standard, όπως άλλωστε και το σύστημα τετρακίνησης. Το X7 της δοκιμής εφοδιαζόταν με το πακέτο Executive Drive Pro με επιπλέον το σύστημα αποφυγής κλίσεων, καθώς και σύστημα ενεργής τετραδιεύθυνσης. Εξοπλισμένο με όλα αυτά, κινείται απίστευτα δυναμικά, όντας «γεμάτο» και εξαιρετικά άνετο. Ταυτόχρονα, είναι σε όλες τις περιπτώσεις «ζωντανό», με άμεσο και ακριβές τιμόνι.
Το X7 βρίσκεται στον τιμοκατάλογο ως "xDrive40i" με 89.800 ευρώ (στη Γερμανία) και με 123.950 ευρώ στην Ελλάδα! Το Volvo XC90 T8 κοστίζει στη Γερμανία 77.300 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα ξεκινά από τα 93.542,40 ευρώ. Συγκριτικά, λοιπόν, η διαφορά της τιμής είναι 12.500 ευρώ στη Γερμανία, αλλά στη χώρα μας ξεπερνά τα 30.000 ευρώ...

Συμπέρασμα
Στο τέλος, το BMW Χ7 είναι αυτό, που περνά καλύτερα απέναντι: ακριβό, αλλά εξαιρετικά ευρύχωρο, πολυτελές και με αρχοντικό κινητήρα. Το Volvo XC90 T8 κινείται πιο επιφυλακτικά, αλλά πείθει με το φίνο στιλ και την πρακτική διαρρύθμιση του εσωτερικού του. Αν προσαρμοστείτε στο υβριδικό σύστημα, θα μπορέσετε να οδηγήσετε συγκριτικά πολύ οικονομικά.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει