Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

    Κινητήρες - επιδόσεις: Οικονομικοί και δοκιμασμένοι

    Διαβάστηκε από 8565 αναγνώστες - 22/3/2019

    i10: Ο ατμοσφαιρικός, 3 κύλινδρος βενζινοκινητήρας των 998 κ.εκ. του Hyundai i10, θα φέρει εις πέρας τα… βασικά του καθήκοντα για τις κοντινές μετακινήσεις, όντας αρκετά πολιτισμένος, ενώ με κατάλληλη χρήση και σε συνδυασμό με το 5άρι κιβώτιο  μπορεί να λειτουργήσει οικονομικά. Από την άλλη βέβαια, οι 66 ίπποι του δεν επαρκούν για διαδρομές με ανηφόρες-κατηφόρες και θα χρειαστεί να κατεβάσετε συχνά σχέση, ενώ αν επιχειρήσετε να τον πιέσετε, θα δείτε και την κατανάλωση να ανεβαίνει. Βεβαίως αυτό δεν ισχύει μόνο για το i10, καθώς τα περισσότερα μοντέλα αυτής της κατηγορίας με αντίστοιχη ιπποδύναμη παρουσιάζουν τα ίδια χαρακτηριστικά. Υπό κανονικές συνθήκες, η κατανάλωση είναι 5,8 λτ./100 χλμ. και οι επιδόσεις του βρίσκονται στο μέσο όρο της κατηγορίας.
     
    Aygo:  Πιο ισχυρός μας συστήνεται ο νέος 1.000άρης τρικύλινδρος VVT-i της Toyota, ο οποίος πληροί τις προδιαγραφές Euro 6.2, και αποδίδει 72 ίππους.  Η ροπή με τη σειρά της φτάνει τα 93 Nm στις 4.400 σ.α.λ.  Στην πράξη, καταφέρνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 13.8 δευτ. με την τελική να μετριέται στα 168 χλμ./ώρα. Το χειροκίνητο 5άρι σασμάν ταιριάζει γάντι στο σύνολο αυτό, ενώ εάν επιθυμείτε μπορείτε να επιλέξετε το αυτοματοποιημένο «x-swift» κιβώτιο, πάλι 5 σχέσεων με manual λειτουργία. Ο κινητήρας είναι πλέον ξεκάθαρα πιο πολιτισμένος στην λειτουργία του και σε συνδυασμό με την πολύ καλή δουλειά που έγινε στην ηχομόνωση, προσφέρει ήσυχα ταξίδια. Στον τομέα της κατανάλωσης, η Toyota ανακοινώνει μέση τιμή 4.1 λτ./100χλμ. και εκπομπές ρύπων 93 γρ./χλμ. CO2.

    Panda: Ο diesel κινητήρας του Panda με turbo μεταβλητής γεωμετρίας, φίλτρο DPF και φυσικά τροφοδοσία common rail κέρδισε 20 άλογα και 10 Nm ροπής και έτσι το μίνι της Fiat είναι αρκετά σβέλτο, τόσο σε επιδόσεις από στάση, όσο και σε ρεπρίζ. Τραβάει μια χαρά στις χαμηλές στροφές και κινεί με άνεση το ελαφρύ ιταλικό μίνι. Επίσης εμφανίζεται ελάχιστα θορυβώδης και με λιγότερους κραδασμούς, ενώ είναι και ιδιαίτερα οικονομικός. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής ήταν 4,4 λτ./100 χλμ. Ο επιλογέας του κιβωτίου παραμένει θετικός, εύχρηστος και ιδιαίτερα εργονομικά τοποθετημένος, αλλά μια 6η σχέση θα κολάκευε ακόμη περισσότερο τον κινητήρα.
     

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ