Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Κινητήρας: 100 χλμ. με λιγότερα από 6 ευρώ

Διαβάστηκε από 11498 αναγνώστες - 9/8/2021

Στη συγκεκριμένη έκδοση, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνεται στη λειτουργία του κινητήρα με υγραέριο, αλλά και στην οικονομία που προσφέρει, συνεπώς σε αυτό τον τομέα θα δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση. Κάτω από το καπό του Dacia Duster με το εργοστασιακό υγραέριο βρίσκεται το τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ TCe χωρητικότητας μόλις 999 κ.εκ. Η ισχύς αγγίζει τους 100 ίππους και η μέγιστη ροπή των 170 Nm εμφανίζεται από τις 2.000 σ.α.λ. Η κίνηση περνά αποκλειστικά στον εμπρός άξονα μέσω μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων 5 σχέσεων, ενώ τα 0-100 χλμ./ώρα με χρήση υγραερίου έρχονται σε 13,8 δλ. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 168 χλμ./ώρα, ενώ με χρήση βενζίνης αυξάνεται οριακά στα 172 χλμ./ώρα σύμφωνα με την Dacia. Ο κινητήρας ξεκινά πάντα με βενζίνη και μόλις «γυρίσει» αυτόματα σε υγραέριο ανάβει η σχετική λυχνία στον πίνακα οργάνων, ενώ οι δεξαμενές υγραερίου και βενζίνης έχουν χωρητικότητα 34 και 50 λτ. αντίστοιχα. Σύμφωνα με την επίσημη αντιπροσωπεία, οι καταναλώσεις καυσίμου είναι 5,5 λτ./100 χλμ. (με χρήση βενζίνης) και 6,8 λτ./100 χλμ. (με χρήση υγραερίου). Στη διάρκεια της δοκιμής είδαμε αυτές τις τιμές να κυμαίνονται στα 7 και 8 λτ./100χλμ. αντίστοιχα. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι η αυτονομία αγγίζει τα  1.110 χλμ (485 χλμ. με LPG και 625 με βενζίνη).

Kοινοποίησε το »




Στον δρόμο: Δε λέει όχι σε ήπιες «off-road» αποδράσεις
Η δεύτερη γενιά του Dacia Duster ακολουθεί την πεπατημένη όσον αφορά στην οδηγική συμπεριφορά. Έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση της ανάρτησης, χωρίς να προκαλούνται έντονες κλίσης του αμαξώματος. Βέβαια, κάτω από έντονη πίεση θα εμφανιστούν φαινόμενα υποστροφής, αλλά το πλαίσιο «αντιδρά» πάντα ομαλά χωρίς να τρομάζει σε καμία περίπτωση τον οδηγό. Η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση είναι σε καλό επίπεδο, με τον κινητήρα να γίνεται θορυβώδης μόνο σε υψηλές στροφές λειτουργίας. Το κιβώτιο ταχυτήτων μπορεί να έχει πέντε σχέσεις, αλλά η σωστή κλιμάκωση και τη «μακριά» τελευταία σχέση μετριάζουν την απουσία μίας επιπλέον. Ασφαλώς, το Dacia Duster είναι ένα αυτοκίνητο με περιπετειώδη χαρακτήρα και, παρά την απουσία της τετρακίνησης, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος επιτρέπει ήπιες «off-road» αποδράσεις.

Η τιμή του Dacia Duster με τον κινητήρα διπλού καυσίμου, όπως αυτού της δοκιμής, ξεκινά από τα 15.680 ευρώ στην βασική του έκδοση «AMBIANCE», ενώ στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής με την έκδοση «PRESTIGE» η τιμή εκκίνησης αυξάνεται στα 17.660 ευρώ.



Συμπέρασμα
Στη δεύτερη γενιά του, το Dacia Duster έρχεται να αποδείξει ότι εξακολουθεί να αποτελεί μία επιλογή με κορυφαία σχέση αξίας/τιμής. Προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα και, στην περίπτωση του Duster LPG, τα καθημερινά έξοδα μετακίνησης μειώνονται κατακόρυφα. Ενδεικτικά, με τη μέση τιμή του υγραερίου να κυμαίνεται στα 0,74 ευρώ ανά λίτρο, είναι εφικτό να διανύσει κανείς 100 χλμ. με λιγότερα από 6 ευρώ. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει και την συγκεκριμένη έκδοση με πλήρη 5ετή εργοστασιακή εγγύηση.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Kοινοποίησε το »