Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
5 φωτογραφίες »

E-Class 27ετίας πετά στα 528 άλογα χάρη σε Έλληνα tuner!

23/11/2020

Το θρυλικό μοντέλο που καθιέρωσε την ονομασία E-Class, μία Mercedes W 124 δέχεται tuning από ελληνική εταιρεία. Πώς έγινε η μετατροπή και ποιο το κόστος της.

Θυμάστε το μοντέλο W 124 της Mercedes; Για τους νεότερους αλλά και εκείνους που δεν το γνωρίζουν, η θρυλική W 124 ήταν η «μαμά» έκδοση της Mercedes-Benz E-Class, ένα αυτοκίνητο το οποίο κυκλοφόρησε στις αγορές για πρώτη φορά πριν από 35 (!) χρόνια και ανανεώθηκε το 1996 από την δεύτερη γενιά W 210. Ουσιαστικά, με το facelift μοντέλο W 124 του 1993 χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά η ονομασία «Ε-Class» την οποία και καθιέρωσε τα μετέπειτα χρόνια η γερμανική μάρκα.
 
Πάνω στην πρώτη γενιά της E-Class είχε δημιουργηθεί και η 500 E, το υψηλών αποδόσεων όχημα κοινής κατασκευής των Mercedes και Porsche. Ακόμη και στην σπάνια δυναμική έκδοση Ε60 AMG, η ιπποδύναμη έφτανε μέχρι τα 381 άλογα. Εκτός κάποιος θελήσει να... διαλύσει τα κοντέρ.


 
Τότε αναλαμβάνει δράση το ελληνικό δίδυμο. Ο Παναγιώτης Αβδαμίδης, ιδιοκτήτης της εταιρείας tuning, MKB, και άλλοτε εργαζόμενος στην αγωνιστική ομάδα AMG, μαζί με τον αδερφό Παύλο (μηχανικός της Rolls-Royce Aerospace και υπεύθυνος αεροδυναμικής) δημιουργούν ένα... θηρίο. Η E-Class, πλέον με όνομα MKB 70TE, αποκτά έναν πανίσχυρο επτάλιτρο V12 κινητήρα που χαρίζει στο STATION WAGON ιπποδύναμη 528 άλογα!
 
Πώς έγινε η μετατροπή
Ως βάση, χρησιμοποιήθηκε η Mercedes S 124 300 TE (1993) στην οποία τοποθετήθηκε νέος ατμοσφαιρικός κινητήρας, ο M120 V12 από την SL 600 που παράγει 408 άλογα και 530 Nm ροπής. Για να επιτευχθεί μέγιστη ισχύς, η συμπίεση αυξήθηκε από 10/1 σε 11/1 με την χρήση ενός έναν ειδικού στροφαλοφόρου άξονα, νέων εμβόλων και άλλων κυλινδροκεφαλών, ενώ ο κυβισμός του κινητήρα ανέβηκε στα 6.944 κυβικά. Τελικό αποτέλεσμα, 528 άλογα και 730 Nm ροπής, με την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενισχυμένου αυτόματου κιβωτίου τεσσάρων σχέσεων.



Ο χώρος στο μπροστινό μέρος του W 124 δεν προοριζόταν φυσικά για V12, οπότε χρειάστηκε τεράστια προσπάθεια για να τοποθετηθεί ο κινητήρας κάτω από το καπό. Η μπροστινή ανάρτηση προέρχεται από SL 60 AMG. Για να δημιουργηθεί χώρος για τον νέο εγκέφαλο, η μπαταρία μετακινήθηκε στον κορμό. Δύο μεγάλοι ηλεκτρικοί ανεμιστήρες και ένα επιπλέον ψυγείο λαδιού εγκαταστάθηκαν για να αποκλειστεί ο κίνδυνος υπερθέρμανσης. Ένα άλλο πρόβλημα ήταν η προσαρμογή του ηλεκτρικού συστήματος, επειδή τα πιο σύγχρονα ηλεκτρονικά V12 ήταν δύσκολο να προσαρμοστούν στα ενσωματωμένα ηλεκτρονικά του S 124.
 
Φυσικά, το εσωτερικό της E-Class δεν μπορούσε να μείνει... παραπονεμένο. Nέα δερμάτινα μπροστινά καθίσματα από το 500 E, infotainment W 210 E-Class και νέο ταχύμετρο έως 300 χλμ/ώρα. Σε άλλες ενδιαφέρουσες επεμβάσεις το σπόιλερ AMG που ξεπετά από την οροφή, τα διαφανή γυάλινα πίσω φωτιστικά σώματα, οι νέες ζάντες.


 
Σύμφωνα με τον Παναγιώτη Αβραμίδη, η μετατροπή (tuning) του αυτοκινήτου ολοκληρώθηκε σε συνολικά δέκα μήνες, ενώ εγκρίθηκε χρήση της στο δρόμο. Το κόστος της μετατροπής ανήλθε σε 240.000 μάρκα, νούμερο το οποίο σήμερα αντιστοιχεί σε περίπου 118.000 ευρώ. Ένα τεράστιο ποσό, επειδή ένα E 60 AMG κόστιζε λιγότερο από 180.000 μάρκα (περίπου 88.500 ευρώ).
 
Ναι, έχετε δίκιο. Σίγουρα δεν συγκρίνεται να έχεις το αποκλειστικό προνόμιο ενός τόσο μοναδικού μοντέλου, του station wagon MKB 70TE 528 ίππων!
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

Σχετικες επιχειρησεις