Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Μικρά SUV | Μικρά | Electric
Να βάλω λάδι δίχρονου κινητήρα στο diesel μου?
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Να βάλω λάδι δίχρονου κινητήρα στο diesel μου?

Διαβάστηκε από 26641 αναγνώστες - 13/10/2023

Πολλοί οδηγοί παλαιότερων diesel μοντέλων αναμειγνύουν λάδι για δίχρονο κινητήρα με τα καύσιμά τους, ώστε να εξασφαλίσουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής στο σύστημα ψεκασμού, καθώς και ομαλότερη λειτουργία του κινητήρα. Βοηθά, όμως, αυτή η επιλογή πραγματικά; Λειτουργεί στους σύγχρονους diesel κινητήρες;

Παλιότερα ήταν ένα δημοφιλές τέχνασμα ανάμεσα σε οδηγούς ταξί, αλλά ακόμα και σήμερα πολλοί οδηγοί παλιότερων diesel μοντέλων… ορκίζονται ότι προσθέτοντας λάδι για δίχρονους κινητήρες στα καύσιμα, δε θα έχετε μόνο πιο αθόρυβη λειτουργία του κινητήρα σας και καλύτερη καύση, αλλά πάνω απ όλα καλύτερη λίπανση του συστήματος ψεκασμού! Ιδιαίτερα σε συστήματα ψεκασμού, που λιπαίνονται από το καύσιμο, και όχι από το λάδι του κινητήρα, η προσθήκη «δίχρονου λαδιού» διασφαλίζει λιγότερη φθορά στην αντλία του diesel και στα μπεκ ψεκασμού. Μάλιστα, μέχρι τη δεκαετία του 1970 σύμβαινε κάτι αντίστοιχο και με τους βενζινοκινητήρες:
Σε αυτήν την περίπτωση, οι οδηγοί των αυτοκινήτων έριχναν συχνά το λεγόμενο και «επάνω λάδι» στο ρεζερβουάρ, το οποίο λεγόταν ότι προστάτευε από φθορές μέρη του κινητήρα καύσης, όπως τις βαλβίδες και τα πιστόνια του. Ενώ, δε, το «επάνω λάδι» τις περισσότερες φορές παρείχε μόνο οπτανθρακοποίηση, και όχι οποιοδήποτε είδος προστασίας από τη φθορά και τώρα έχει σχεδόν εξαφανιστεί από την αγορά, πολλοί οδηγοί diesel μοντέλων στο εξωτερικό επιμένουν στη χρήση του «δίχρονου λαδιού». Βοηθά, όμως, αυτό πραγματικά το diesel κινητήρα; Και μπορεί να χρησιμοποιηθεί επίσης σε μοντέρνους πετρελαιοκινητήρες;



Τι είναι το «δίχρονο λάδι»;

Προτού, όμως, ασχοληθούμε με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της ανάμιξης του «δίχρονου λαδιού» και του diesel, πρέπει πρώτα να γνωρίζετε τι είναι το «δίχρονο λάδι». Όπως υποδηλώνει το όνομα, το «δίχρονο λάδι» είναι το λάδι κινητήρα, που προορίζεται για δίχρονους κινητήρες. Σε αντίθεση με έναν τετράχρονο κινητήρα, ο οποίος έχει το δικό του κύκλωμα λαδιού για τη λίπανση όλων των μερών του, ένας δίχρονος κινητήρας λιπαίνεται από το καύσιμο. Στη συνέχεια, δε, το λάδι καίγεται επίσης, δημιουργώντας αυτό το χαρακτηριστικό, μπλε σύννεφο, το οποίο είναι γνωστό, για παράδειγμα, από σκούτερ ή μερικά vintage αυτοκίνητα.
Αλλά το «δίχρονο λάδι» δεν είναι απλώς και μόνο το… «δίχρονο λάδι». Aλλωστε, υπάρχουν διάφορες μέθοδοι, με τις οποίες μπορούν να παράγονται «δίχρονα λάδια». Αν παράγεται από βασικά έλαια, που λαμβάνονται με την απόσταξη του πετρελαίου, τότε ονομάζεται «ορυκτό δίχρονο λάδι». Αν χρησιμοποιούνται στην παραγωγή συνθετικά βασικά έλαια, μιλάμε για ένα «πλήρως συνθετικό δίχρονο λάδι». Τα «ημι-συνθετικά δίχρονα λάδια» είναι ένα μείγμα και των δύο. Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα «δίχρονα λάδια» είναι συγκρίσιμα με λιπαντικά κινητήρα, παρόλο που κάποια περιέχουν άλλα πρόσθετα και, για παράδειγμα, προωθούν την αυτοαναμείξη του λαδιού με τα καύσιμα.

Γιατί προστίθεται «δίχρονο» λάδι σε παλαιότερους πετρελαιοκινητήρες;
Υψηλότερη λιπαντικότητα: Ο κύριος λόγος, για τον οποίο οι οδηγοί των παλαιών πετρελαιοκίνητων μοντέλων στρέφονται στο «δίχρονο λάδι» είναι η ελπίδα της αύξησης της λιπαντικότητας του καυσίμου diesel και, συνεπώς, της μείωσης της φθοράς στην αντλία του diesel ή στα μπεκ, αφού τα δύο τελευταία δε λιπαίνονται συχνά από το λάδι του κινητήρα, αλλά από το καύσιμο diesel.

...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

Σχετικες επιχειρησεις