Αύξηση ιπποδύναμης χωρίς ζημιές; Έτσι γίνεται

Διαβάστηκε από 2350 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 11/9/2019

Το τρίπτυχο της αύξησης της ιπποδύναμης είναι δοκιμασμένο και με εγγυημένο αποτέλεσμα. Δείτε πως θα ανεβάσετε τα άλογα by the book χωρίς να αγχώνεστε για ζημιές.

 
   
Βήμα 1ο: Η αναπνοή του κινητήρα και τα ηλεκτρονικά

Περισσότερος αέρας σημαίνει περισσότερο οξυγόνο, άρα και ισχύς. Το πρώτο στάδιο βελτίωσης λοιπόν έχει να κάνει με την αλλαγή-μετατροπή του συστήματος εισαγωγής του αυτοκινήτου. Στην πράξη λοιπόν, το εργοστασιακό φίλτρο εισαγωγής αντικαθίστανται με ένα κιτ φιλτροχοάνης ή  φίλτρο ελευθέρας ροής το οποίο επιτρέπει την εισροή μεγαλύτερης ποσότητας αέρα. Σε αυτό το σημείο έρχεται το επόμενο απαραίτητο και λογικό βήμα. Εφόσον αυξήθηκε ο αέρας, δεν πρέπει να αυξηθεί και η ποσότητα καυσίμου που θα καίγεται μαζί με αυτόν; Έτσι λοιπόν για να παραμείνει η αναλογία αέρα καυσίμου σε σωστό σημείο, πρέπει να αναπρογραμματίσουμε την ποσότητα έκχυσης καυσίμου μέσω του εγκεφάλου, ECU. Εδώ ακριβώς αναλαμβάνει η τεχνολογία και το γνωστό re-map. Όπου βρίσκεται και κλειδώνει η αναλογία αέρα-καυσίμου αλλά και η χρονική στιγμή ανάφλεξης με απώτερο σκοπό την μεγαλύτερη απόδοση, αλλά σε σημείο που να αντέχουν και τα υπόλοιπα μέρη για να μην υπάρχουν βλάβες.



Βήμα 2ο: Το μυστικό είναι στους εκκεντροφόρους

Εφόσον τα έχουμε κάνει όλα σωστά με το σύστημα εισαγωγής, περνάμε στο μέσα τμήμα του κινητήρα, στην καρδιά της μηχανής. Εκεί μας απασχολούν οι εκκεντροφόροι οι οποίοι κανονίζουν την κίνηση των βαλβίδων εισαγωγής εξαγωγής, αλλά και (ανάλογα με την σχεδίαση τους) το βύθισμα αυτών. Η αλλαγή του σχήματος αυτών, μπορεί να βελτιώσει την ροή αερίων στους θαλάμους καύσης άρα να έχει θετικό αντίκτυπο στην τελική αύξηση της ισχύος.  Σε πολλές περιπτώσεις για να έχουμε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα και σίγουρα μεγαλύτερη αντοχή, προτείνεται η ενίσχυση των μετάλλων του κινητήρα, όπως τα έμβολα. Τα σφυρηλατημένα κινούμενα μεταλλικά μέρη εγγυώνται πολύ μεγαλύτερη αντοχή και καλύτερο αποτέλεσμα.

Βήμα 3ο: Η εκπνοή και τα καυσαέρια που πρέπει να βγουν

Η περισσότερη ποσότητα αέρα πλέον, μαζί με το μεγαλύτερη μίγμα καυσίμου έχουν ως άμεσο αποτέλεσμα την παραγωγή περισσότερων καυσαερίων. Τα περισσότερα μοντέλα έχουν εργοστασιακά φιμωμένες εξατμίσεις που περιορίζουν τον θόρυβο και  επιτρέπουν την ελεύθερη κύλιση των καυσαερίων στο τμήμα τους. Σε αυτό το κομμάτι μπορείτε να επέμβετε και να μεγιστοποιήσετε την ιπποδύναμη του αυτοκινήτου σας χωρίς να αγχώνεστε για τυχόν βλάβες. Στην πράξη λοιπόν, η μέθοδος backpressure βάζει «χέρι» στην πίεση που δημιουργείται μέσα στην εξάτμιση και εμποδίζει σε πολύ μεγάλο βαθμό την κυκλοφορία των καυσαερίων από τον θάλαμο καύσης στην πολλαπλή εξαγωγής. Σε αυτό το στάδιο λοιπόν στόχος είναι το βελτιωμένο σύστημα εξαγωγής να τραβά με πίεση τα καυσαέρια στην φάση εξαγωγής τους, με άμεσο σκοπό την αύξηση της ιπποδύναμης.

Το μυστικό για την σωστή αύξηση της ιπποδύναμης, η οποία δεν θα σας τρέχει στα συνεργεία, ούτε θα μειώσει την ζωή του κινητήρα σας είναι απλό. Όλα τα παραπάνω θα πρέπει να γίνουν ταυτόχρονα. Εάν αυξήσετε τον αέρα και όχι τη ποσότητα καυσίμου, ο κινητήρας θα στεγνώνει. Εάν πάλι δεν αλλάξετε την πίεση εξαγωγής καυσίμων, θα μπουκώνει κ.ο.κ. Έτσι λοιπόν χρειάζεστε τα παραπάνω βήματα, ένα έμπειρο συνεργείο και αρκετή όρεξη για να δείτε την ιπποδύναμη να ανεβαίνει αρκετά.
 

 

Tags: TUNING

Σχετικες Ειδησεις


Διαβαστε Ακομη

Ροη Ειδησεων