Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

    1. Toyota Yaris 1.5 VVT-iE

    Διαβάστηκε από 90173 αναγνώστες - 14/9/2019

    Όχι δεν είναι λάθος, η ισοβαθμία της κορυφής είναι γεγονός. Τα VW Polo και Toyota Yaris συγκεντρώνουν αμφότερα την μεγαλύτερη τελική βαθμολογία και σηκώνουν μαζί τον τίτλο του καλύτερου μικρού έως 100 ίππους.

    Η έκδοση HSD ως υβριδική, προβάλλει την διαφορετικότητά της και τα μπλέ λογότυπα της Toyota τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος. Για περεταίρω σχεδιαστικές αλλαγές μην ψάξετε, καθώς δεν θα βρείτε. Ας περάσουμε όμως στην ουσία, που δεν είναι άλλη από τις επιδόσεις του υβριδικού συνόλου.

    Εμφάνιση-σχεδίαση: Επιπλέον δυναμική  για το ιαπωνικό μικρό
    Αναλογίες και βασικές στυλιστικές γραμμές παραμένουν οι ίδιες στο Yaris, με τις σχεδιαστικές παρεμβάσεις της ομάδας του Ευρωπαϊκού κέντρου σχεδίασης ED2 της Toyota στο εμπρός και στο πίσω μέρος, να πετυχαίνουν έξτρα δυναμική. Νέος προφυλακτήρας μα και φανάρια, τονίζουν ακόμα περισσότερο το χαρακτηριστικό «Χ» του εμπρός μέρους. Η αλλαγή που κεντρίζει τα βλέμματα εντοπίζεται στην νέα οριζόντια διάταξη των φωτιστικών σωμάτων στο πίσω μέρος, τα οποία δίνουν έμφαση στο φάρδος του Yaris και θυμίζουν λίγο Auris. Τις αλλαγές συμπληρώνει το νέο πλευρικό νεύρο χαμηλά στον μαρσπιέ που του δίνει έστω και λίγο μία μοντέρνα νότα.
     
    Εσωτερικό: Πετυχημένες πινελιές φρεσκαρίσματος
    Αρχικά να αναφερθούμε στον τομέα της ποιότητας, όπου το Yaris, συνεχίζει να είναι σε πολύ καλά επίπεδα παρόλο που μαλακά πλαστικά θα συναντήσουμε μονάχα στο ταμπλό. Πολύ προσεγμένο το επίπεδο συναρμολόγησης και φινιρίσματος με αρκετές και εύκολα προσβάσιμες θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ ο νέος πιο φρέσκος αέρας εντοπίζεται σε διάφορες μικροβελτιώσεις που αναβαθμίζουν αισθητά το αυτοκίνητο. Πιο συγκεκριμένα, ο νέος πίνακας οργάνων 4.2 ιντσών μεταξύ των αναλογικών οργάνων δίνει νέα πιο high-tech πινελιά στο γνώριμο εσωτερικό του best seller. Ακόμα, νέα χειριστήρια στο τιμόνι θα διευκολύνουν αρκετά τον οδηγό αλλά και τον χειρισμό του συστήματος infotainment. 

     
    Η συμμαχία των μπαταριών με CVT κιβώτιο, είναι χρυσάφι
    Το Toyota Yaris στην υβριδική του έκδοση, εφοδιάζεται με τον ίδιο 1,5 λίτρων κινητήρα του προηγούμενου ο οποίος συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα και το σύστημα Toyota Hybrid Synergy Drive. Η συνδυαστική ισχύς παραμένει στους 100 ίππους ενώ ίδιες είναι και οι τιμές επιδόσεων και καταναλώσεων παρά την ελάχιστη αύξηση στον τομέα του βάρους για την ανανεωμένη έκδοση (+5 κιλά). Στην πράξη το Yaris Hybrid διακρίνεται για την ελαστικότητά του σε όλο το φάσμα περιστροφής του, με το κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT) να ορίζει αυξημένα επίπεδα θορύβου σε συνθήκες πίεσης αλλά και εξαιρετική λειτουργία σε αστικές διαδρομές.
     
    Μόνο με ρεύμα για 2 χλμ. και έως 50χλμ./ώρα
    Ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου επιτυγχάνει εξαιρετικά χαμηλές τιμές κατανάλωσης με 4,5 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες, τιμή που είναι από τις χαμηλότερες που μπορεί να «έχει» κανείς στην μικρή κατηγορία, ανεξαρτήτως καυσίμου. Εδώ να σημειώσουμε ότι αυτή η μέση τιμή προκύπτει από την εξαιρετική του εικόνα σε αστικές συνθήκες (όπου το Yaris μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα για 2 χλμ. με ταχύτητες που δεν ξεπερνούν τα 50 χλμ./ώρα) αφού εκτός πόλης για να επιταχύνει, καταναλώνει αρκετά περισσότερο από τα συμβατικά αντίστοιχης απόδοσης μοντέλα. Όπως και να χει, για άλλη μια φορά η υβριδική έκδοση του ανανεωμένου Yaris αναμένεται να κερδίσει με τον χαρακτήρα της την αναγνώριση σημαντικής μερίδας του αγοραστικού κοινού, μιας και είναι το μοναδικό υβριδικό μικρό. 
     


    Οδηγική απόλαυση με το χαμηλότερο κόστος
    Oδηγικά το ανανεωμένο Toyota Yaris στην υβριδική του έκδοση παρουσιάζεται βελτιωμένο στους τομείς της άνεσης και της ποιότητας κύλισης κάτι που προέκυψε από τις επεμβάσεις των μηχανικών της Toyota στις νέες βάσεις μηχανής, τα αμορτισέρ, το νέο υποπλαίσιο της μπροστινής ανάρτησης και την λειτουργία του συστήματος διεύθυνσης. Στην πράξη λοιπόν το Yaris είναι ακόμα πιο άνετο με την ανάρτηση να καταπίνει τις περισσότερες ανωμαλίες, ενώ ακόμα και ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας δείχνει να συμπεριφέρεται καλύτερα κατά το πέρασμα από έντονα εγκάρσια σαμαράκια. Παράλληλα σε καλό δρόμο, η ποιότητα κύλισης είναι εμφανώς βελτιωμένη κάτι που σε συνδυασμό με την καλή ηχομόνωση της καμπίνας αφήνει «εκτός» τους ενοχλητικούς θορύβους. Η μαλακή ανάρτηση βέβαια θυσιάζει αρκετή από την αμεσότητα του αμαξώματος στις εντολές του οδηγού, με το Yaris σε αυτή του την έκδοση να μην προσφέρει κάτι παραπάνω από άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις. Όπως και στο παρελθόν, έτσι και εδώ το κιβώτιο «τύπου» συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων είναι λίγο θορυβώδες και πιο αργό σε λειτουργία από ένα διπλού συμπλέκτη, με αποτέλεσμα να ορίζει το στυλ οδήγησης. Από την άλλη όμως, στην καθημερινότητα και δη σε αστικές συνθήκες κίνησης, το Yaris Hybrid αποζημιώνει και τον απαιτητικό οδηγό, αφού είναι ευχάριστο, ευέλικτο και «ζωντανό», αποτελώντας έτσι το καλύτερο παράδειγμα για ένα καθημερινό αυτοκίνητο. 

     

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ