Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
ACEA: Χρειαζόμαστε 14.000 φορτιστές τη βδομάδα

ACEA: Χρειαζόμαστε 14.000 φορτιστές τη βδομάδα

29/3/2022

Μία νέα έρευνα της McKinsey για τον Ευρωπαϊκό Σύνδεσμο Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ανέφερε πως η Ευρώπη θα πρέπει να εγκαταστήσει 14.000 δημόσια σημεία φόρτισης την εβδομάδα, μέχρι το 2030.

6,8 εκ. φορτιστές απαιτούνται μέχρι το 2030

Μια νέα έρευνα του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ήρθε στο φως, η οποία καλεί όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ να εντείνουν επειγόντως τις επενδύσεις για υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών ή Plug-in υβριδικών οχημάτων, ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί. Στην ανακοίνωσή της ACEA, επισημαίνεται πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες διαθέτουν στην αγορά αυτοκινήτου εκατοντάδες μοντέλα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών ρύπων, προβάλλοντας έντονη ανησυχία για την αργή ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης των συγκεκριμένων οχημάτων.

14.000 φορτιστές την εβδομάδα, πολύ παραπάνω από όσους είχαν υπολογίσει

Τα τελευταία πέντε χρόνια στην Ευρώπη, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν 10 φορές σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ACEA, που μόλις το 2021 άγγιξαν τις 1,7 εκατομμύρια μονάδες (18% της συνολικής αγοράς). Αντίστοιχα όμως, ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών στην Ε.Ε. αυξήθηκε μόνο κατά 2,5 φορές το ίδιο διάστημα.

Η νέα έρευνα που βασίζεται σε ανάλυση της McKinsey, έδειξε πως έως το 2030 χρειάζονται 6,8 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης σε ολόκληρη την Ευρώπη για να πραγματοποιηθεί η προτεινόμενη μείωση κατά 55% του CO2 των αυτοκινήτων. Το παραπάνω νούμερο είναι σχεδόν διπλάσιο από αυτό που είχε αναφέρει η Ε.Ε. στην πρότασή της για τον Κανονισμό για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR), ο οποίος αυτή τη στιγμή βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο.

Οι προαναφερόμενοι αριθμοί μεταφράζονται σε εγκατάσταση 14.000 δημόσιων σημείων φόρτισης κάθε εβδομάδα σε ολόκληρη την Ευρώπη, πολύ περισσότερα από τα 2.000 σημεία φόρτισης την εβδομάδα που ίσχυε μέχρις στιγμής.

8 δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο για τους φορτιστές

Η παραπάνω επένδυση αντιπροσωπεύει ένα μικρό μέρος των συνολικών επενδύσεων σε συγκρίσιμα έργα υποδομής, η οποία όμως είναι αρκετά σημαντική αφού θα αποφέρει τεράστια περιβαλλοντικά οφέλη. Η νέα έρευνα εκτιμά ότι το ετήσιο κόστος για την υποδομή δημόσιας φόρτισης θα φτάσει τα 8 δισεκατομμύρια ευρώ, ήτοι το 16% της επένδυσης σε δίκτυα 5G και υψηλής ταχύτητας internet.

Για την υποδομή βαρέων οχημάτων χρειάζονται διαφορετικές τοποθεσίες, χώρος και επίπεδα ισχύος σε σύγκριση με τα Ι.Χ.. Όπως αναφέρεται στην έρευνα, τα φορτηγά χρειάζονται 279.000 σημεία φόρτισης μέχρι το 2030, με το 84% αυτών να είναι σε κόμβους διαχείρισης στόλων. Τα υπόλοιπα δημόσια σημεία θα είναι κυρίως γρήγορης φόρτισης και στον αυτοκινητόδρομο (36.000) και δημόσια σημεία φόρτισης κατά τη διάρκεια της νύχτας (9.000).

Μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του BMW Group και του ACEA, Oliver Zipse, σχολίασε τα αποτελέσματα: «Η βασική πρόκληση τώρα είναι να πειστούν όλα τα κράτη μέλη να επιταχύνουν τον ρυθμό ανάπτυξης των απαιτούμενων υποδομών. Χρειαζόμαστε οπωσδήποτε ένα φιλόδοξο συμπέρασμα της πρότασης AFIR, τόσο ως προς το χρονοδιάγραμμα όσο και ως προς τους στόχους που θέτει για κάθε χώρα της ΕΕ»

...>>>Συνεχίστε το άρθρο

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

Σχετικες επιχειρησεις