Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Skoda Octavia 1,6 TDI 116 PS

Διαβάστηκε από 229194 αναγνώστες - 5/5/2020

Οικογένεια; Συνυφασμένη με την Octavia και αυτό δεν είναι τυχαίο. ¶νεση, οικονομία και value for money επιλογές, συνθέτουν το τρίπτυχο της επιτυχίας για την νέα Octavia. Φορτωμένο με νέες τεχνολογίες και συστήματα infotainment διεκδικεί το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς από αυτό το κομμάτι της αγοράς.

Εμφάνιση-σχεδίαση: Ανανεώθηκε διατηρώντας λιτές γραμμές
Τα νέα διπλά φώτα με LED σε συνδυασμό με την ολοκαίνουργια μάσκα και την τονισμένη γρίλια κλέβουν την παράσταση στην νέα Octavia. Από τον πλαστικό πέρασαν και οι προφυλακτήρες, όπως και τα σχέδια στις ζάντες. Υπαρκτές μα μικρότερες είναι οι διαφορές στα πίσω φωτιστικά σώματα, ενώ γενικότερα η σχεδίαση συνεχίζει τις λιτές γραμμές που πάντα χαρακτήριζε τις Octavia. Ακόμα πιο αιχμηρή λοιπόν και με περισσότερες δυναμικές γραμμές έρχεται να προσφέρει άνεση και vip μεταφορές όσο κανένα άλλο αμάξι της κατηγορίας.



Εσωτερικό-χώροι: Βελτιωμένη ποιότητα και χώροι να παίξεις μπάλα
Ο εσωτερικός διάκοσμος παραμένει και αυτή τη φορά συγκρατημένος. Βέβαια σε ταμπλό και πόρτες έχουν χρησιμοποιηθεί πιο μαλακά πλαστικά ανεβάζοντας το ήδη υψηλό επίπεδο ποιότητας. Οι μεγάλες διαφορές εντοπίζονται στα τεχνολογικά κομμάτια τα οποία έχουν βελτιωθεί αισθητά. Νέα οθόνη infotainment μεταξύ 6,5 και 9,2 ιντσών, δυνατότητα παροχής internet ως hotspot και φυσικά κάθε είδους δυνατή συνδεσιμότητα. Στον τομέα των χώρων, 5 άτομα θα ταξιδέψουν πραγματικά άνετα, με μοναδικό αέρα για τα γόνατα και τα κεφάλια. Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 590 λίτρα και θα καλύψει και τους πιο απαιτητικούς.

Κινητήρας: Καίει τα προβλεπόμενα, έχει νεύρο
Κάτω από το καπό της νέας Octavia, συναντάμε τον 16βάλβιδο 1.600 TDI κινητήρα με απόδοση 116 άλογα και ροπή στα 250Nm. Οι χαμηλές στροφές του κινητήρα καλύπτονται από το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, το οποίο έχει πολύ καλή απόκριση με ιδιαίτερα γρήγορο kickdown. Εξετάζοντας την κατανάλωση, μετρήσαμε μέση τιμή στα 6.3 λτ./100χλμ. με την τιμή να πέφτει αισθητά στα 4,9 λτ./100χλμ. σε ταξίδι αυτοκινητοδρόμου. Δεν περιμέναμε τίποτα λιγότερο από την νέα Octavia.



Οδηγική συμπεριφορά: Βελτιωμένη και εδώ η τσέχικη μπερλίνα
Στην ευθεία παρουσιάζεται ιδανικά σταθερή και ασφαλής χωρίς να επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους, προσδίδοντας ένα αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό. Στις στροφές, το άπλωμα των διαστάσεων κάνει τις όποιες αντιδράσεις εξαιρετικά προοδευτικές, ενώ το στάνταρ ηλεκτρονικό XDS+ σε συνεργασία με το ESP χαλιναγωγούν τις όποιες τάσεις υποστροφής στην υπερβολή. Σε συνδυασμό με τα χαμηλά επίπεδα θορύβου στην καμπίνα, η ποιότητα κύλισης της Octavia σε καλής ποιότητας οδόστρωμα αποτελεί high-light του αυτοκινήτου. Ωστόσο σε έντονες ανωμαλίες ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας «δυσανασχετεί» λίγο περισσότερο από ό,τι περιμέναμε, αν και τα ιδιαίτερα άνετα καθίσματα δεν αφήνουν να μεταφερθούν κραδασμοί στους επιβάτες του αυτοκινήτου