Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
8 φωτογραφίες »

Ταξίδι στον κόσμο του Diesel

Διαβάστηκε από 9054 αναγνώστες - 8/9/2015

Δε βγάζουν πια φούμο από την εξάτμιση, δε βαράνε σα πληγωμένοι κροταλίες και η απόδοσή τους κάνει ορισμένα βενζινοκίνητα να κοκκινίζουν από ντροπή. Δείτε τι κάνει τα diesel διαφορετικά και πως να απολαύσετε οικονομία και ροπή για πολλά, πολλά χρόνια.

Η εικόνα των diesel στην Ελλάδα είχε πληγεί σημαντικά από τα παλαιάς τεχνολογίας ταξί και φορτηγά, ενώ η πολύ σταδιακή απελευθέρωσή τους προς τους ιδιώτες τα κράτησε μακριά από τους περισσότερους αγοραστές. Πλέον, μετά από 4 χρόνια πλήρους απελευθέρωσης και τη δυνατότητα χρήσης τους και μέσα στις πόλεις, τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα έχουν πάρει πλέον τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις, φτάνοντας το 60% των νέων ταξινομήσεων. Καθ' ότι όμως οι κινητήρες diesel λειτουργούν με διαφορετική νοοτροπία και τεχνολογία απ'ότι οι κινητήρες βενζίνης, έχουν τα δικά τους μυστικά. Και αυτά πρόκειται να σας αποκαλύψουμε.

 

Μια διαφορετική εσωτερική καύση

Τόσο οι κινητήρες βενζίνης όσο και οι diesel εμπίπτουν στη γενική κατηγορία κινητήρων εσωτερικής καύσης, αλλά ο τρόπος που γίνεται αυτή η καύση διαφέρει αισθητά. Στα βενζινοκίνητα οχήματα, οι βαλβίδες εισαγωγής ανοίγουν και αφήνουν να περάσει στο θάλαμο καύσης έτοιμο μείγμα αέρα και βενζίνης, το οποίο συμπιέζεται όπως ανεβαίνει το πιστόνι και αναφλέγεται χάρη στο σπινθήρα που παράγει το μπουζί.

Στους κινητήρες πετρελαίου δεν υφίστανται μπουζί. Η βαλβίδες εισαγωγής αφήνουν μόνο αέρα να περάσει στο θάλαμο καύσης, ο οποίος συμπιέζεται από το πιστόνι. Κατ' όπιν τα μπεκ ψεκασμού απελευθερώνουν καύσιμο, το οποίο αναφλέγεται λόγω των υψηλών θερμοκρασιών του συμπιεσμένου αέρα. Αυτή η διαφορά νοοτροπίας κάνει τη βασική δομή ενός κινητήρα diesel σαφώς απλούστερη από αυτή ενός κινητήρα βενζίνης, αλλά και τις δομικές απαιτήσεις εντελώς διαφορετικές. Η τυπική σχέση συμπίεσης ενός κινητήρα βενζίνης κυμαίνεται γύρω στο 10:1, ενώ στους diesel τα τυπικά νούμερα είναι 15 με 22:1. Η θερμοκρασία του αέρα αυξάνεται γεωμετρικά με την αυξημένη συμπίεση, με τις θερμοκρασίες προ της έκχυσης καυσίμου να φτάνουν και κατά περίπτωση να ξεπερνούν τους 500 βαθμούς κελσίου.

Αυτές οι δύο διαφορές, υψηλές πιέσεις και υψηλές θερμοκρασίες, απαιτούν πιο στιβαρά μηχανικά μέρη, τα οποία έχουν την κακή συνήθεια να είναι συνήθως βαρύτερα – εξ'ου και το αυξημένο βάρος και κόστος αυτών των κινητήρων έναντι των βενζινοκίνητων. Αυτό όμως τα κάνει πιο αξιόπιστα, με τη διάρκεια ζωής ενός κινητήρα diesel να είναι τυπικά διπλάσια από ένα 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

Σχετικες επιχειρησεις