Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Τι είναι αυτό το DPF επιτέλους;

Διαβάστηκε από 9128 αναγνώστες - 8/9/2015

Το DPF ή Diesel Particulate Filter (Φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων) είναι ένας καταλύτης που διαθέτουν όλοι οι πετρελαιοκινητήρες προδιαγραφών Euro5 και νεώτεροι. Τοποθετείται κοντά στην εξαγωγή του κινητήρα και συνήθως συγκρατεί το 95% των σωματιδίων. Καθώς τα καυσαέρια μπαίνουν στους θαλάμους του DPF, μπλοκάρονται στην κυψελοειδή δομή των τοιχωμάτων του και ταυτόχρονα ελαχιστοποιείται η ροή τους. Κατόπιν, μέσω της θερμότητας που αναπτύσσεται στα μεταλλικά μέρη του φίλτρου, τα σωματίδια καίγονται και εξέρχονται πλέον ως διοξείδιο του άνθρακα (CO2).

Στους παλαιάς τεχνολογίας κινητήρες το φίλτρο χρειαζόταν αλλαγή κάθε 80.000 χιλιόμετρα καθώς έφραζε. Στους σύγχρονης τεχνολογίας κινητήρες, το φίλτρο καθαρίζει αυτόματα μόλις φτάσει στο 80% της χωρητικότητάς του. Αυτή η διαδικασία λέγεται αναγέννηση και συνήθως διαρκεί 15-20 λεπτά. Πραγματοποιείται αυτόματα σε κίνηση στον αυτοκινητόδρομο χωρίς να γίνεται αντιληπτή η διαδικασία. Σε κάποιες περιπτώσεις αυτοκινήτων, υπάρχει ειδική λυχνία με την ένδειξη «DPF clean» ενημερώνοντας τον οδηγό ότι η διαδικασία ολοκληρώθηκε. Στην ουσία αυτό που πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να χρησιμοποιεί λάδι κινητήρα που συνιστά ο κατασκευαστής και σε τακτά διαστήματα (περίπου κάθε 1.000 χλμ.) να οδηγεί για λίγο σε ανοιχτό δρόμο προκειμένου να δημιουργηθούν οι συνθήκες αναγέννησης. Αν κατά τη διάρκεια της αναγέννησης σβήσει ο κινητήρας, η διαδικασία παύει και ολοκληρώνεται όταν θα επαναλειτουργήσει.

Αν παρατηρήσετε αυξημένη κατανάλωση, μείωση ιπποδύναμης, αυξημένη στάθμη ή ασυνήθιστη αραίωση λαδιού, συχνές αναγεννήσεις ή λευκό καπνό από την εξάτμιση, το πιθανότερο είναι ότι αυτά δείχνουν βλάβη στο DPF.

Σχετικες επιχειρησεις