Skoda Karoq 1,0 TSI 116 PS 4X2

Διαβάστηκε από 38632 αναγνώστες - 18/6/2020

Το νέο Karoq αντικατέστησε το Yeti, μεταμορφώθηκε και κοιτάει τον ανταγωνισμό στα μάτια. Με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, τεράστιους χώρους και ζηλευτή κατανάλωση, έχει μία γεμάτη φαρέτρα.

Εμφάνιση: Διαστάσεις και σχεδίαση σύμφωνα με την Skoda φιλοσοφία
Εντυπωσιακό, τραβάει τα βλέμματα και εντυπωσιάζει ως ένα μικρό Kodiaq. Σε σχέση με το Yeti, το Karoq έχει μεγαλώσει και το μήκος του φτάνει τα 4.382 χλστ. (-315 χλστ από το Kodiaq), τη στιγμή που το πλάτος είναι στα 1.841 χλστ. και το ύψος 1.605 χλστ. Η χαρακτηριστική γρίλια τραβάει τη προσοχή ενώ και τα φωτιστικά σώματα είναι πλήρως επανασχεδιασμένα. Οι ράγες στην οροφή δίνουν πιο σπορ αίσθηση και το χαμήλωμα της οροφής προς το τέλος του αμαξώματος, το μικραίνει αρκετά στο μάτι. 



Εσωτερικό: Ουσιαστική ποιότητα και στιβαρότητα
Χρήση μαλακού πλαστικού και ιδιαίτερη στιβαρότητα, συνθέτουν τον εσωτερικό διάκοσμο του Karoq. Πιο συγκεκριμένα, o πίνακας οργάνων είναι κλασικός-αναλογικός με ψηφιακή οθόνη  ανάμεσα στα δύο αναλογικά όργανα, δίνοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό. Η εταιρία κάνει το Karoq το πρώτο μοντέλο της το οποίο έχει τη δυνατότητα να εφοδιαστεί και με το πλήρως ψηφιακό πάνελ ελέγχου, το οποίο σταδιακά βλέπουμε και σε άλλα μοντέλα του ομίλου VW.  Συνεχίζοντας στο σαλόνι, το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό είναι ντυμένο με μαλακά πλαστικά με την συναρμογή να είναι αξιοθαύμαστη. Τα βλέμματα βέβαια τραβάει η οθόνη αφής 8 ιντσών σε καλή κεντρική θέση, που είναι και το κέντρο ελέγχου του infotainment.

Χώροι: Αφθονοι χώροι για 5 ενήλικες
Με άνεση θα ταξιδέψουν ακόμα και 5 ενήλικε, ενώ πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα θα σας λύσουν τα χέρια. Η χρήση VarioFlex, επιτρέπει στα 3 ανεξάρτητα και με ρυθμιζόμενη πλάτη πίσω καθίσματα να σύρονται, διαμορφώνοντας το πορτμπαγκάζ από τα 479 ως τα 588 λτ. ή με την αφαίρεσή τους στα 1.810 λτ. Xωρίς το σύστημα καθισμάτων ο χώρος αποσκευών είναι στα 521 λτ. 
 

Κινητήρας - επιδόσεις: Και οικονομικός και δυνατός
Η βασική βενζινοκίνητη έκδοση του Karoq χρησιμοποιεί τον 3κύλινδρο, 1000άρη κινητήρα του ομίλου VW, που χάρη στον άμεσο ψεκασμό και στο turbo αποδίδει 116 ίππους στις 5.000-5.500 σ.α.λ και 200 Nm ροπής στις 2.000-3.500 σ.α.λ. Σε γενικές γραμμές αφήνει καλές εντυπώσεις με την πολιτισμένη και χωρίς ιδιαίτερους κραδασμούς λειτουργία του, ωστόσο κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. δε νιώθει όσο άνετα στο αντίστοιχο SEAT Ateca. Το Karoq είναι 60 κιλά βαρύτερο, με ελαφρώς μακρύτερο «βήμα» μετάδοσης, ενώ το μοντέλο της δοκιμής διέθετε τους έξτρα, μάλλον υπερβολικούς, τροχούς των 18 ιντσών. Με αυτά και με αυτά οι επιδόσεις είναι επαρκείς, ωστόσο για ένα γρήγορο προσπέρασμα χρειάζεται να κατεβάσεις μία ή και δύο σχέσεις στο 6τάχυτο κιβώτιο με τον απόλυτα θετικό επιλογέα. Η κατανάλωση κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα ακόμα και σε πραγματικές συνθήκες, αφού δύσκολα ξεπερνά τα 7,4 λτ./100 χλμ. σε νορμάλ καθημερινές συνθήκες οδήγησης.



Οδική συμπεριφορά: Σταθερό, ασφαλές και σπιρτόζικο
Το Karoq εμφανίζει μια ουδέτερη συμπεριφορά με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και συγκρατημένη κλίση στις στροφές. Η τάση για υποστροφή στο όριο δεν κρύβεται, αλλά οι αντιδράσεις είναι όσο προοδευτικές χρειάζεται για να ενημερώνουν τον οδηγό πριν καν επέμβει το μερικώς απενεργοποιούμενο ESP. Τα φαρδιά μετατρόχια εξασφαλίζουν γερό «πάτημα», το τιμόνι είναι ελαφρύ και ακριβές και τα εξαιρετικά φρένα τονίζουν το αίσθημα ασφάλειας, που το Karoq καταφέρνει να χτίσει.