Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

SEAT Ateca 1,0 TSI ECO 115 PS

Διαβάστηκε από 68886 αναγνώστες - 18/6/2020

Η SEAT έκανε αρκετή υπομονή, παρακολουθούσε τις εξελίξεις στον τομέα των crossover και έκανε την επίθεση της μόλις ένιωσε έτοιμη. Το Ateca λοιπόν, αποτελεί το πρώτο αυθεντικό SUV της Seat και η έκδοση με τον 1.000άρη TSI κινητήρα απόδοσης 115 ίππων κερδίζει επάξια μία θέση στην λίστα μας.

Εμφάνιση - σχεδίαση: Αιχμηρό και επιβλητικό λόγω μεγέθους
Φωνάζει Seat από μακριά, ενώ όσο πλησιάζεις αντιλαμβάνεσαι πόσα στοιχεία έχει πάρει από το Leon. Ιδιαίτερα αιχμηρό, καταφέρνει να ξεχωρίσει και να παρουσιάσει τον δικό του προσωπικό χαρακτήρα. Κοιτώντας το από μπροστά, οι έντονες γωνίες στα LED φωτιστικά σώματα μαζί με τον τεράστιο αεραγωγό και τη μάσκα της εταιρίας, συνθέτουν μία αρκετά άγρια εικόνα.  Το δυναμικό παρουσιαστικό συνεχίζεται από τα πλαϊνά νεύρα και τελειώνει με τα πολυγωνικά φώτα στο πίσω μέρος. Η αίσθηση crossover είναι έντονη, χάρη στο αυξημένο του ύψος, τις ράγες και τα μαύρα πλαστικά στα τελειώματα του αμαξώματος. Γενικά, είναι μοναδικό!



Εσωτερικό: Μίνιμαλ και απόλυτα λειτουργικό
Ο εσωτερικός διάκοσμος δεν έχει κάτι «ουάου» να επιδείξει.  Οι επιρροές που έχει δεχθεί από το Leon,  γίνονται αντιληπτές και στο εσωτερικό, μιας και επιμέρους διακόπτες, ταμπλό και πίνακας οργάνων, είναι ακριβώς τα ίδια.  Στην συγκεκριμένη έκδοση που δοκιμάσαμε, μοναδική high-tech πινελιά αποτελεί η οθόνη 5 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Στο απόλυτα λειτουργικό σύνολο , έχει τοποθετηθεί μαλακό πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό, ενώ συναρμολόγηση και φινίρισμα, κυμαίνονται σε εξαιρετικά επίπεδα. Και σε αυτό το Seat, ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας τονίζεται από την καλή και χαμηλή θέση οδήγησης η οποία διαθέτει πολύ καλή πλευρική στήριξη. Όλα τα κουμπιά βρίσκονται στα σωστά σημεία, μηδενικός πραγματικά χρόνος εξοικείωσης και αρκετά καλός ο ήχος των ηχείων.

Χώροι: 510 λτ. χώρος αποσκευών
Με μήκος 4.353μ και πλάτος 1.841μ., καταλαβαίνεις πως κανένας από τους επιβαίνοντες δεν πρόκειται να ζοριστεί. 5 ενήλικες θα ταξιδέψουν με πραγματική άνεση, ενώ έχει θυσιαστεί λίγος χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών ώστε να μεταφερθεί στο χώρο των αποσκευών. Θυσία που θα τη χαρακτηρίζαμε επιτυχημένη, μιας και ο τελευταίος έχει όγκο 510 λίτρα και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.



Κινητήρας - επιδόσεις: Εντυπωσιακά οικονομικός ο 1.000άρης
Ο μικρός (999κ.εκ.) TSI κινητήρας του ομίλου ταιριάζει γάντι με το ελαφρύ, για τη κατηγορία του, αμάξωμα του Ateca. Τα 115 άλογα δείχνουν παραπάνω από αρκετά για να κινήσουν σβέλτα και να παρέχουν καλές επιδόσεις στο ισπανικό αμάξι, τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει.  Το πυκνής κλιμάκωσης 6τάχυτο κιβώτιο παρέχει αφενός ζωηρές αντιδράσεις και έξτρα ζωντάνια, ενώ καταφέρνει παράλληλα να κρατάει την κατανάλωση κάτω από 7,0 λτ./100χλμ ακόμα και σε συνθήκες πίεσης.  Ο χαμηλός κυβισμός γίνεται αισθητός μονάχα στις υψηλές στροφές ή σε συνθήκες μεγάλου φορτίου όπου και ατονεί. Όσον αφορά την λειτουργία του, τραβάει καλά από χαμηλά με τον χαρακτηριστικό ήχο των τρικύλινδρων να περνάει εν μέρει εντός της καμπίνας.

Οδική συμπεριφορά: Ασφαλές και με κορυφαία κατευθυντικότητα
Είναι ένα από τα SUV που πρέπει να οδηγήσεις για να νιώσεις πως είναι ένα ευχάριστα οδηγικά μικρομεσαίο αμάξωμα. Αμέσως νιώθεις ασφαλής και πως το αυτοκίνητο δεν θα σε προδώσει ούτε σε στροφές μα ούτε και σε υψηλές ταχύτητες. Η σφικτή ανάρτηση παίζει και αυτή το ρόλο της, με τις 17άρες ζάντες να προτιμώνται. Τις πολύ έντονες λακκούβες θα τις νιώσετε αλλά δεν θα επηρεάσουν το τιμόνι, ενώ η ποιότητα κύλισης είναι στο μέσο όρο, μιας και σε υψηλές ταχύτητες ο θόρυβος εντός της καμπίνας είναι υπαρκτός. Το Ateca είναι πολύ σταθερό σε ανοιχτό δρόμο και υπακούει αστραπιαία τον οδηγό και τις εντολές του, ενώ σε εμπνέει να το «πατήσεις» και λίγο παραπάνω.  Σε συνθήκες πίεσης και στροφές, το αμάξωμα παρουσιάζει μικρές κλίσεις και μεγάλα επίπεδα πρόσφυσης.  Μόνο εντός πόλης και σε στενά δεν θα καταφέρει να κρύψει εντελώς το μεγάλο του μέγεθος. Όντας δικίνητο, και παρόλο που απέχει 189 χλστ. από το έδαφος, δεν θα καταφέρει να προσφέρει κάτι παραπάνω από μία βόλτα σε πατημένο χώμα. Βέβαια μην τα θέλουμε και όλα με κάτω από 20.000 ευρώ.