Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Αμορτισέρ: Είναι πολλά, τι να αγοράσω;
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Αμορτισέρ: Είναι πολλά, τι να αγοράσω;

3/7/2022

Τα αμορτισέρ συμβάλλουν στην άνεση και την ασφάλειά μας. Όταν έρθει η ώρα της αντικατάστασης υπάρχουν πολλές επιλογές, από «μαλακά» εργοστασιακών προδιαγραφών, μέχρι ρυθμιζόμενα για sport «πολεμική» οδήγηση. Με ποιο κριτήριο θα αγοράσω αυτό που ταιριάζει στο αυτοκίνητό μου;

Το σύστημα ανάρτησης του αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την ασφάλειά μας. Μπορεί τα ελαστικά είναι αυτά που κρατούν το όχημα σε επαφή με το δρόμο και τα φρένα να ευθύνονται για την ακινητοποίηση, αλλά τα αμορτισέρ φροντίζουν έτσι ώστε το αυτοκίνητο να αλλάζει κατεύθυνση, να επιταχύνει και να επιβραδύνει αποτελεσματικά.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

 

Τα αμορτισέρ φροντίζουν για την άνεση αλλά και την ασφάλειά σου

Ο ρόλος του αμορτισέρ είναι να απορροφά κραδασμούς. Αυτό το εξάρτημα ελέγχει την ταλάντωση του ελατηρίου, και ως αποτέλεσμα βελτιώνει την οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Παράλληλα, χάρη στο σύστημα ανάρτησης το βάρος κατανέμεται σωστά στα 4 άκρα κατά τις αλλαγές κατεύθυνσης και την πέδηση, έχοντας ως αποτέλεσμα τις σωστές «αντιδράσεις» του οχήματος αλλά και τη μείωση της απόστασης επιβράδυνσης.
Εκτός από την ασφάλεια, τα αμορτισέρ έχουν άμεση επίδραση και στην άνεση των επιβατών, αφού απορροφούν τις ανωμαλίες του δρόμου και τους κραδασμούς που παράγονται κατά την κύλιση.
 

Δεν είναι όλα τα αμορτισέρ ίδια

Τα αμορτισέρ διαφέρουν μεταξύ τους, και ανάλογα την κατηγορία τους απευθύνονται στο αντίστοιχο είδος οδηγού και αυτοκινήτου.
Η πλειοψηφία των μοντέλων ευρείας παραγωγής διαθέτει αμορτισέρ λαδιού. Στο εσωτερικό τους υπάρχει ένα έμβολο, το οποίο κινείται μέσα σε ένα κύλινδρο γεμάτο λάδι. Το λάδι περνά μέσα από μικρές οπές που υπάρχουν στο έμβολο, προβάλλοντας την απαιτούμενη αντίσταση. Χωρίς το υγρό, το έμβολο θα κινούταν ελεύθερο επάνω-κάτω, συνεχίζοντας την ταλάντωση του ελατηρίου.

Αυτά τα αμορτισέρ είναι «μαλακά» και ιδανικά για καθημερινή οδήγηση στην πόλη με σχετικά ήπιους ρυθμούς. Επίσης, είναι αρκετά οικονομικά και διαθέσιμα για μία τεράστια γκάμα μοντέλων.
Το αρνητικό τους είναι πως έχουν κακή απαγωγή θερμότητας, και όταν βρίσκονται σε συνεχή «πίεση» (π.χ. όταν οδηγούμε σε δρόμους με συνεχείς ανωμαλίες) το λάδι ζεσταίνεται πολύ, με αποτέλεσμα να πέσει η απόδοσή τους.

Αμέσως μετά βρίσκουμε τα αμορτισέρ αέρος-λαδιού που είναι λίγο πιο «σκληρά» σε αίσθηση και συνεχίζουν να διαθέτουν καλό συνδυασμό τιμής-απόδοσης.

Έπειτα υπάρχουν τα αμορτισέρ αζώτου-λαδιού. Αυτά έχουν καλύτερη απόσβεση, και επειδή το άζωτο ψύχει το λάδι, είναι πιο ανθεκτικά στις συνεχείς καταπονήσεις. Το μειονέκτημά τους είναι η μεγαλύτερη τιμή συγκριτικά με τις 2 προηγούμενες κατηγορίες.
Σε αγωνιστικές κατασκευές χρησιμοποιούνται επίσης αμορτισέρ μόνο αέρος.

Τέλος, έχουμε τα αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη απόσβεση. Συνήθως αυτό γίνεται εξωτερικά, από το επάνω μέρος του αμορτισέρ, ενώ σε πιο ακριβές προτάσεις η ρύθμιση μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά από το εσωτερικό του αυτοκινήτου.

 

...>>>Συνεχίστε το άρθρο

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

Σχετικες επιχειρησεις