Η τεχνολογία φώτων LED κερδίζει σημαντικό μερίδιο αγοράς, με τα περισσότερα μοντέλα τελευταίας γενιάς να διαθέτουν υποχρεωτικά

LED: Το φως το αληθινό

Διαβάστηκε από 8723 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 31/5/2016

Όσο αποτελεσματικοί και να είναι οι λαμπτήρες αλογόνου που χρησιμοποιεί η πληθώρα των σύγχρονων αυτοκινήτων, πάντα υπάρχουν λύσεις που είναι πιο αποτελεσματικές και πιο ασφαλείς. Με την τεχνολογία των φώτων Xenon και LED να έχει προχωρήσει τόσο πολύ, τι πρέπει να προσέξουμε όταν αναβαθμίζουμε τα φώτα του αυτοκινήτου μας;

 
   

Οι παραδοσιακοί λαμπτήρες αυτοκινήτων, είτε είναι παλαιότερης τεχνολογίας Η4 είτε νεότεροι Η7, μπορεί να είναι ιδιαίτερα προσιτοί οικονομικά άρα και ιδανικοί για τοποθέτηση σε μικρότερα και οικονομικά αυτοκίνητα καθώς κρατάνε το κόστος χαμηλά, αλλά δε μπορούν να συναγωνιστούν σε απόδοση τα νεότερα συστήματα, είτε αυτά είναι HID, γνωστά και ως Xenon, είτε τα νεότερου τύπου LED.

Η μετατροπή σε σύστημα Xenon είναι η πιο διαδεδομένη και όχι άδικα, καθώς πέρα από τη χαμηλότερη κατανάλωση αυτών των προβολέων, τα αποτελέσματα είναι κυριολεκτικά η μέρα με τη νύχτα καθώς το φως που εκπέμπουν όχι μόνο είναι πιο λευκό και ευκρινές, αλλά και η δέσμη τους είναι πιο καλά καθορισμένη. Η διαφορά στο χρώμα οφείλεται στη διαφορετική θερμοκρασία φωτός, που συνήθως είναι στα 6000Κ σε αντίθεση με τα συνήθως 3.200 των λαμπτήρων αλογόνου. Σε αντίθεση με τους σκέτους λαμπτήρες τύπου Xenon που απλά έχουν πιο λευκή δέσμη, ένα πλήρες κιτ HID χρειάζεται περισσότερα πράγματα για να λειτουργήσει. Καθώς αυτή η τεχνολογία δε μπορεί να λειτουργήσει με τα 12v που αποδίδει η μπαταρία του αυτοκινήτου, τα κιτ περιέχουν και μετασχηματιστές.

Πριν αγοράσετε ένα κιτ, βεβαιωθείτε ότι λειτουργεί και στη μεσαία και τη μεγάλη σκάλα (οι λαμπτήρες HID απαιτούν χρόνο για να έρθουν σε θερμοκρασία λειτουργίας και είτε είναι μόνιμα αναμμένοι αλλά μπλοκαρισμένοι είτε απλά αδυνατούν να κάνουν σινιάλο) και πως το κιτ διαθέτει και σύστημα ρύθμισης του ύψους της δέσμης, καθώς τα αρρύθμιστα Xenon είναι ότι πιο επικίνδυνο για τους οδηγούς που βρίσκονται στο αντίθετο ρεύμα. Προτιμήστε τα πλήρη κιτ με φανάρια έναντι των κιτ αντικατάστασης λαμπτήρων, καθώς τα φανάρια είναι σχεδιασμένα για το σχήμα και την απόδοση των λαμπτήρων πυρακτώσεως και οι αντανακλάσεις τους είναι εντελώς λάθος για εφαρμογές HID.

Η τεχνολογία φώτων LED κερδίζει σημαντικό μερίδιο αγοράς με την πάροδο του χρόνου, με τα περισσότερα μοντέλα τελευταίας γενιάς να διαθέτουν υποχρεωτικά λόγω νομοθεσίας τις λωρίδες DRL, ή αλλιώς φώτα ημερήσιας πορείας. Αυτά είναι διαθέσιμα και ως aftermarket με πλεονέκτημα την καλύτερη ορατότητα του οχήματος λόγω της θερμοκρασίας φωτός τους, επίσης 6.000Κ, ενώ μπορούν να τοποθετηθούν και εκτός των φωτιστικών, όπως π.χ., στον προφυλακτήρα.

Τα τελευταία χρόνια έχουν εμφανιστεί και λαμπτήρες πορείας LED, που αποτελούνται από πολλά LED τοποθετημένα σε πλέγμα. Για να αποδώσουν σωστά χρειάζονται ικανή μονάδα ελέγχου που να ρυθμίζει την απόδοσή τους, ενώ το κύριο μειονέκτημα πέραν της τιμής τους στις περισσότερες εφαρμογές είναι η ανάγκη τους για ψύξη και σταθερή θερμοκρασία. Παράγουν λόγω κατασκευής μεγάλη θερμότητα για το μέγεθός τους, κυρίως στο πίσω μέρος τους, η οποία επηρεάζει τόσο την απόδοσή τους όσο και την αντοχή στο χρόνο.

Σχετικες Ειδησεις


Διαβαστε Ακομη

Ροη Ειδησεων