autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
21 φωτογραφίες »

Test Φώτων: Πόσο καλοί είναι οι λαμπτήρες H7?

Διαβάστηκε από 22856 αναγνώστες

Είναι καλά τα φώτα των ακριβών λαμπτήρων? Για λογαριασμό της AUTO BILD, η DEKRA δοκίμασε 20 ζεύγη λαμπτήρων τύπου H7, στο εργαστήριό της στο Arnhem της Ολλανδίας. Τελικά αξίζει να πληρώσεις μια γνωστή μάρκα?

Οι λαμπτήρες αυτοκινήτων ανήκουν στα ανταλλακτικά με τις περισσότερες πωλήσεις, αλλά και στον πιο ζωτικής σημασίας εξοπλισμό, αφού τελικά, πρέπει να δει κανείς μέσα στη νύχτα έναν κίνδυνο προτού μπορέσει να φρενάρει... Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η AUTO BILD πραγματοποιεί test φώτων εδώ και 22 χρόνια. Πάντα με έναν αρμόδιο συνεργάτη σε διαπιστευμένα εργαστήρια, που έχουν εγκριθεί από την Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών της Γερμανίας (κάτι σαν το «δικό μας» Υπουργείο Συγκοινωνιών) για δοκιμή φωτιστικών μέσων και προβολέων. Φέτος έχει σειρά το εργαστήριο τεχνολογίας φωτισμού της DEKRA στο Arnhem της Ολλανδίας. Πιο σημαντική πτυχή της δοκιμής είναι η ασφάλεια. Πόσο μακριά μπορείτε, λοιπόν, να δείτε με κάποιους λαμπτήρες, πόσο θαμπώνονται από αυτούς οι οδηγοί των αυτοκινήτων στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας?



Λαμπτήρες H7: Είναι καλοί οι ακριβοί?
Για αυτό, η φωτεινότητα καθορίζεται σε διαφορετικά σημεία μέτρησης. Αυτά έχουν ονόματα όπως "75R", που δε σημαίνει τίποτα άλλο εκτός από ότι αυτό το σημείο βρίσκεται 75 μέτρα μπροστά από το αυτοκίνητο στη δεξιά (rechts, στα Γερμανικά, εξ ου και το "R" στο όνομα) πλευρά του δρόμου. Κατά συνέπεια, λοιπόν, το "50L" σημαίνει 50 μέτρα αριστερά (links) και το "50V" 50 μέτρα μπροστά (vor) από το αυτοκίνητο. Το σημείο δοκιμής "B50L" είναι, όμως, επίσης πολύ σημαντικό. Το B σημαίνει «υπερφωτισμός» ή έντονο φως (Blendung). Αυτό το σημείο μέτρησης προσομοιώνει τα μάτια του οδηγού ενός επερχόμενου αυτοκίνητου στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Βέβαια, από αυτήν τη μέτρηση επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό το αποτέλεσμα. Για ποιο λόγο; Το δοκιμαστικό φωτιστικό σώμα που δανείστηκε το VW T6 της δοκιμής από τη Valeo αποσπά το μέγιστο από κάθε λαμπτήρα του μεγάλου ανακλαστήρα του (ελεύθερου χώρου), αλλά ταυτόχρονα ενισχύει τα σφάλματά του. Ένας εξαντλημένος λαμπτήρας υψηλής απόδοσης, όπως ο Osram Night Breaker υπερέβη το επιτρεπόμενο όριο των 350 cd ("cd" σημαίνει candela, δηλαδή «κεριά» και ορίζει τη φωτεινότητα ενός λαμπτήρα) κατά 64%, με αποτέλεσμα να μην αποσπάσει ούτε ένα βαθμό σε αυτόν τον τομέα - μηδέν, λοιπόν.



Μιλώντας για «υψηλή απόδοση»: Πολλοί κατασκευαστές υπόσχονται απόδοση «+ 30, + 90, έως και +150%». Τι εννοούν με αυτά τα ποσοστά; Αυτές οι δηλώσεις αφορούν στην τιμή; Μερικοί λαμπτήρες είναι κατά 150% πιο ακριβοί από άλλους; Ανεξάρτητα από το πόσα χρήματα εισπράττουν οι κατασκευαστές, η φωτεινότητα των λαμπτήρων τους πρέπει να κυμαίνεται μέσα στο πλαίσιο του νόμου. Με μια λυχνία H7, λοιπόν, η επιτρεπόμενη ποσότητα φωτός είναι 1.500 lumens (lm), συν/πλην 10%. Αυτή η τιμή ξεπερνάται μόνο από τις λυχνίες JMP Naos και το -μη εγκεκριμένο- κιτ LED μετατροπής τους. Οι δε συγκεκριμένοι λαμπτήρες έκαναν το φως να διαχέεται προς άγνωστη κατεύθυνση, αφού ούτε κάπου στο δρόμο εντοπίστηκε ούτε θάμπωνε τους οδηγούς στο αντίθετο ρεύμα! Σε κάθε περίπτωση, κανείς δεν μπορεί να οδηγήσει με αυτά τη νύχτα, συμπέρασμα, που αποτελεί προειδοποίηση (και) για τις ομάδες των βελτιωτών. Μέχρι και τα φώτα θέσης ήταν πολύ πιο φωτεινά. Επιπλέον, είναι τόσο πολύ μεγάλα, που το κάλυμμα των πίσω φώτων δε χωρά να περιβάλλει το φωτιστικό σώμα, με αποτέλεσμα να εισχωρεί σε αυτό βρωμιά.



Άγνωστα προϊόντα με καλά αποτελέσματα
Σε κάθε περίπτωση, η κοιλάδα του... σκοταδιού ξεκινά κάτω από τους 30 βαθμούς. Το γεγονός ότι το προϊόν "Gread" έφτασε στους 29 οφείλεται στον τρόπο βαθμολόγησης - άλλωστε, ένας λαμπτήρας χωρίς φως δε θαμπώνει. Και όπως την προηγούμενη χρονιά, έτσι και φέτος η Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών της Γερμανίας ενδιαφέρεται για τους λαμπτήρες H4 από όπου προέρχεται η έγκριση ή το σήμα E1. Ωστόσο, η πολύ καλή απόδοση του λαμπτήρα του πολυκαταστήματος Aldi συνιστά έκπληξη. Σε γενικές γραμμές, πάντως, τέσσερα τελείως άγνωστα προϊόντα κατατάχθηκαν στα πέντε πρώτα!
Η εξήγηση: Ακόμα και στην Ασία, όπου κατασκευάζονται ως επί το πλείστον, οι άνθρωποι εκεί έχουν μάθει καλά τη δουλειά και κυριαρχούν εντωμεταξύ την παραγωγή των λαμπτήρων H7. Έχουν γίνει τόσο καλοί, που ακόμα και κάποιες φημισμένες μάρκες παράγουν πλέον εκεί τα προϊόντα τους.

 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

Σχετικες επιχειρησεις