Η «σπονδυλική στήλη» του αυτοκινήτου

Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/7/2018

Όσο σημαντική είναι για τον άνθρωπο η σπονδυλική στήλη, άλλο τόσο είναι για το αυτοκίνητο το σασί, γνωστό και ως πλαίσιο αυτοκινήτου.

 
   
Η κίνηση του οχήματος, η συμπεριφορά του κατά τη διάρκεια της οδήγησης, η αντοχή του σε ενδεχόμενο ατύχημα εξαρτώνται κατά ένα μεγάλο ποσοστό από την κατάσταση του πλαισίου.

Ο ρόλος της κακής επισκευής
Σε περίπτωση που είχατε κάποιο ατύχημα στο παρελθόν που ταρακούνησε έντονα το πλαίσιο του αυτοκινήτου σας καλό είναι να επιλέξετε προσεκτικά το συενργείο το οποίο θα εμπιστευτείτε για την επισκευή του. Ο λόγος είναι πως η επιδιόρθωση του αυτοκινήτου δύσκολα θα γίνει με βάση τις εργοστασιακές προδιαγραφές και τους διεθνείς ελέγχους. Η παράλειψη αυτή μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στο όχημά σας και κατ επέκταση να θέσει σε μεγαλύτερο κίνδυνο εσάς και τους συνεπιβάτες σας.

  Δεν θες να την πατήσεις; Πρόσεχε αυτούς τους 4 τύπους πωλητών

Οι τύποι του πλαισίου
Οι τύπο πλαισίων αυτοκινήτου χωρίζεται ως επί το πλείστον σε δύο  τύπους. Το αυτοφερόμενο πλαίσιο και το πλαίσιο τύπου σκάλας.

Αυτοφερόμενο πλαίσιο
Το αυτοφερόμενο πλαίσιο έχει κυριαρχήσει μέχρι στιγμής σε όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα καθώς και στα SUV. Ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης με ενισχυμένα φύλλα χάλυβα φροντίζουν για την καλύτερη προστασία των επιβατών απορροφώντας το μεγαλύτερο μέρος των κραδασμών και της ενέργειας μιας σύγκρουσης με μόνη επίδραση την σταδιακή τους παραμόρφωση.

Ούτε σκληρό ούτε μαλακό
Όσον αφορά την κατασκευή η δομή δεν πρέπει να είναι ούτε πολύ σκληρή, ούτε ιδιαίτερα μαλακή για να αποφεύγεται και η καταπόνηση των επιβατών αλλά και η έντονη παραμόρφωση σε περίπτωση έντονης σύγκρουσης. Ο «κλωβός ασφαλείας» δηλαδή ο χώρος των επιβατών σχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να παραμένει ακέραιος ακόμα και μετά από ισχυρή καταπόνηση.  Οι κολώνες οροφής και το πλαϊνό μέρος διαθέτουν ιδιαίτερες ενισχύσεις μιας και δεν έχουν ζώνες παραμόρφωσης αυξημένου μεγέθους. 

Το πλαίσιο τύπου σκάλας
Το πιο βαρύ πλαίσιο είναι το πλαίσιο τύπου σκάλας το οποίο κατείχε τη μερίδα του λεόντος στα εκτός δρόμου οχήματα. Η ανθεκτικότητά του στις καταπονήσεις ήταν το ατού του το οποίο ερχόταν όμως σε αντιδιαστολή με το αυξημένο βάρος του οχήματος. Όλο το αμάξωμα προσαρμοζόταν με βίδες πάνω στο πλαίσιο, καθώς επίσης και τα μηχανικά μέρη και οι αναρτήσεις. Το μεγαλύτερο μέρος του αποτελείται από χάλυβα υψηλής αντοχής ενώ αποτελείται από δύο δοκούς τοποθετημένες παράλληλα, τις δοκίδες, οι οποίες συνδέονται μεταξύ τους με εγκάρσιες δοκούς, τις διαδοκίδες. 
 

Σχετικες Ειδησεις


Διαβαστε Ακομη

Ροη Ειδησεων