Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Κέρδισε χρήματα βάζοντας αέρα στα ελαστικά σου
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Κέρδισε χρήματα βάζοντας αέρα στα ελαστικά σου

6/9/2022

Δεν αρκεί μόνο να έχεις καινούργια ελαστικά, πρέπει να ελέγχεις και την πίεσή τους. Με 0,5 bar λιγότερο, διαφορά που δεν φαίνεται με το μάτι, αυξάνονται αρκετά τόσο η κατανάλωση όσο και η φθορά. Με μεγαλύτερη πίεση από το κανονικό, πάλι τα φθείρεις νωρίτερα. Δες πόσα χρήματα γλυτώνεις απλά με έναν γρήγορο έλεγχο κάθε 15 μέρες!

Γιατί πρέπει να ελέγχουμε συχνά την πίεση στον αέρα των ελαστικών

Ο ρόλος που παίζουν τα ελαστικά στην ασφάλειά μας είναι άκρως σημαντικός, μιας και αυτά είναι ουσιαστικά τα μόνα που διατηρούν το όχημά μας σε επαφή με το δρόμο. Εκτός από την ημερομηνία κατασκευής και το επαρκές βάθος πέλματος, ένα ακόμα στοιχείο των ελαστικών που πρέπει να ελέγχουμε, και μάλιστα συχνά, είναι η πίεση του αέρα στο εσωτερικό τους. Ας αναλύσουμε τι συμβαίνει εάν έχεις ξεφούσκωτα, αλλά και… παραφουσκωμένα ελαστικά.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

«Πετάς» 400 ευρώ το χρόνο αν έχεις ξεφούσκωτα ελαστικά

Όσο περνάει ο καιρός, η πίεση του αέρα στο ελαστικό μειώνεται. Δεν είναι ανάγκη να έχετε ελαττωματική βαλβίδα, τρύπα στο ελαστικό ή πρόβλημα στη ζάντα για να συμβεί αυτό, καθώς η πίεση του αέρα επηρεάζεται άμεσα από τη θερμοκρασία.

Όταν ο αέρας είναι κρύος, είναι πιο πυκνός. Τις κρύες μέρες, επειδή ο αέρας μέσα στο ελαστικό έχει την ίδια θερμοκρασία με αυτή του περιβάλλοντος, αυτός συστέλλεται και καταλαμβάνει λιγότερο χώρο, με αποτέλεσμα η πίεση του ελαστικού να είναι χαμηλότερη από την πρέπουσα. Για κάθε αλλαγή θερμοκρασίας γύρω στους 5,5 βαθμούς Κελσίου, η πίεση μεταβάλλεται κατά 2%.

Εκτός αυτού, τα μόρια του αέρα εντός του ελαστικού έχουν τη δυνατότητα σιγά-σιγά να διαπερνούν τα τοιχώματα, μια διαδικασία που οι φυσικοί ονομάζουν «ώσμωση».
Σε διάστημα 1 μήνα, η πίεση μειώνεται κατά 1-3 PSI, αριθμός που ακούγεται μεν μικρός, αλλά συμβάλλει, σε συνδυασμό με τους άλλους παράγοντες, στο να οδηγούμε με ξεφούσκωτα ελαστικά.

Για αυτό το λόγο, συνιστούμε να ελέγχουμε τακτικά την πίεση των ελαστικών, ιδανικά κάθε 15 ημέρες. Για να γίνει σωστά ο έλεγχος, τα λάστιχα πρέπει να είναι κρύα, και να χρησιμοποιήσουμε το όργανο μέτρησης σε κάποιο πρατήριο καυσίμων. Μια διαφορά της τάξης των 7,2 PSI, ή 0,5 bar, δεν θα φανεί με το μάτι, ενώ αντιθέτως έχει αντίκτυπο στην κατανάλωση, η οποία αυξάνεται κατά 1,6 λίτρα/100 χλμ.
Αν υπολογίσουμε πως σε 1 χρόνο διανύουμε κατά μέσο όρο 12.000 χιλιόμετρα, «καίμε» σχεδόν 200 λίτρα, δηλαδή 4 ντεπόζιτα, παραπάνω. Σε χρήματα αυτό μεταφράζεται σε 400 ευρώ ανά έτος, 400 ευρώ που θα μπορούσαμε να έχουμε αποταμιεύσει αν απλά… ελέγχαμε την πίεση!

Με λίγο μικρότερη πίεση θες 3 μέτρα παραπάνω για να φρενάρεις

Εκτός από την κατανάλωση, η χαμηλότερη πίεση στο ελαστικό αυξάνει και την απόσταση φρεναρίσματος. Με τη «μικρή» διαφορά του 0,5 bar που αναφέραμε πριν, η οποία υπενθυμίζουμε πως δύσκολα γίνεται αντιληπτή με το μάτι, το αυτοκίνητο θα ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ/ώρα σε 3 μέτρα παραπάνω.

Παράλληλα, σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμου με υψηλές ταχύτητες, το αυτοκίνητο γίνεται πιο ασταθές όταν έχει χαμηλότερη πίεση στα ελαστικά, ενώ το σύστημα διεύθυνσης είναι λιγότερο ακριβές.

...>>>Συνεχίστε το άρθρο

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

Σχετικες επιχειρησεις