autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Πάτα χιόνι άφοβα.

Διαβάστηκε από 13112 αναγνώστες - 15/12/2017

Δες γιατί η πεποίθηση πως χειμερινά ελαστικά χρειάζονται μόνο όσοι ζουν σε κορυφές βουνών είναι τελείως λανθασμένη. Μήπως τα χρειάζεσαι και εσύ;

Κατ αρχάς ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Ποιά ακριβώς είναι τα χειμερινά ελαστικά; Ο περισσότερος κόσμος σε αυτή την ερώτηση θα θεωρήσει ως σωστή απάντηση τα ελαστικά M&S, αυτά που είναι δηλαδή σχεδιασμένα για λάσπη και χιόνι αντίστοιχα. Και το ιδιόμορφο είναι πως η απάντηση αυτή δεν είναι υποχρεωτικά σωστή η λάθος...
 
Ο χαρακτηρισμός M&S έχει να κάνει κυρίως με τη σχεδίαση των αυλακιών των ελαστικών, ώστε να μη μπουκώνουν είτε κινούνται σε λάσπη, είτε σε χιόνι. Αυτό που δε μας λέει όμως ο χαρακτηρισμός είναι το κατά πόσο αυτά είναι κατασκευασμένα για χρήση σε συνθήκες χαμηλών θερμοκρασιών ή όχι. Έτσι, το Νοέμβριο του 2012 ήρθε σε ισχύ η Ευρωπαϊκή νομοθεσία 661/2009, σύμφωνα με την οποία για να χαρακτηριστεί ένα ελαστικό χειμερινό και να μπορεί να φέρει την ένδειξη με τις 3 βουνοκορφές και τη χιονονιφάδα, (3 Peak Mountain with Snowflake ή 3PMSF), πρέπει να περνάει συγκεκριμένες προδιαγραφές πρόσφυσης σε χιόνι. Τα πραγματικά χειμερινά ελαστικά φέρουν και τις δύο ενδείξεις, M&S και 3PMSF, ενώ όσα έχουν μόνο την ένδειξη M&S είναι είτε παντός καιρού, είτε κατασκευασμένα πριν το 2012.
 
Τι πλεονεκτήματα έχουν τα χειμερινά ελαστικά;
Δεν είναι τόσο θέμα πλεονεκτημάτων, όσο θέμα προσέγγισης. Σε αντίθεση με τα καλοκαιρινά ή παντός καιρού ελαστικά που συνήθως έχουν πιο λεπτά αυλάκια και μαλακή γόμα, τα χειμερινά ελαστικά είναι σχεδιασμένα για να αποδίδουν τα μέγιστα σε κακές καιρικές συνθήκες και ειδικά σε χαμηλές θερμοκρασίες. Κάτω από τους 7 βαθμούς Κελσίου, νούμερο που πλέον συναντάται αρκετά συχνά ακόμα και στις κεντρικές περιοχές της χώρας, τα κανονικά ελαστικά αρχίζουν να τα βρίσκουν σκούρα. Το μείγμα του καουτσούκ που χρησιμοποιούν, σχεδιασμένο όπως είναι για υψηλές θερμοκρασίες, σκληραίνει - με αποτέλεσμα να έχουν ιδιαίτερα μειωμένη πρόσφυση, ακόμα και σε σχέση με χαμηλότερων προδιαγραφών χειμερινά ελαστικά.
 
Τα χειμερινά ελαστικά από την άλλη, είναι σχεδιασμένα ακριβώς για αυτές τις συνθήκες:
  • Είναι κατασκευασμένα με ειδικό μείγμα καουτσούκ που έχει ιδιαίτερα υψηλή περιεκτικότητα σε πυρίτιο, κάτι που τους επιτρέπει να παραμένουν εύκαμπτα ακόμα και στις πιο χαμηλές θερμοκρασίες, διατηρώντας την πρόσφυση με την άσφαλτο.
  • Το βάθος και η σχεδίαση των κύριων αυλακώσεων τους είναι ειδικά σχεδιασμένα για πρόσφυση στο χιόνι και για να διώχνουν το νερό. Το πάχος των κύριων αυλακώσεων πρέπει να παραμένει πάνω από τα 4 χιλιοστά.
  • Τα τακούνια τους δεν είναι ενιαία, αλλά γεμάτα πλήθος μικρών σχισμών, ή περιφερειακών αυλακώσεων. Αυτές μπορεί ακόμα και να ξεπερνούν τις 2.000 ανά ελαστικό, και κάθε μία από αυτές προσφέρει τον οβολό της στην πρόσφυση του οχήματος.
 
Όπως βέβαια λέει και το όνομά τους, τα χειμερινά ελαστικά είναι κατασκευασμένα αποκλειστικά για χρήση σε χαμηλές θερμοκρασίες. Όταν ο υδράργυρος ανέβει, τα πλεονεκτήματά τους εξαφανίζονται και η φθορά τους αυξάνει. Συνήθως προτείνεται η χρήση τους από το Νοέμβριο έως και το Μάρτιο, ανάλογα πάντα με τις εξωτερικές θερμοκρασίες.
 
Τέλος, μην ξεχνάμε ότι όσο καλό και να είναι ένα χειμερινό ελαστικό, δεν παύει να έχει περιορισμούς. Και όταν τα εκατοστά του χιονιού αυξάνονται, τότε ακόμα και τα ειδικά σχεδιασμένα αυλάκια αυτών των ελαστικών αρχίζουν να μπουκώνουν. Και τότε χρειάζεται να περάσουμε σε άλλου είδους λύσεις.
 
 
Εγώ χρειάζεται να βάλω χειμερινά ελαστικά;
Ανάλογα με το που μένετε και τι αυτοκίνητο έχετε. Περιττό να πούμε ότι αν εκεί που είστε χιονίζει συχνά, καλό είναι να έχετε όχι μόνο χειμερινά ελαστικά αλλά και αλυσίδες. Για τους υπόλοιπους αυτό εξαρτάται: Οι περισσότερες εταιρείες χρησιμοποιούν ελαστικά παντός καιρού για πρώτη τοποθέτηση, τα οποία τα πάνε καλύτερα σε χαμηλές θερμοκρασίες από τα καλοκαιρινά, ενώ έχουν και αυλακώσεις σχεδιασμένες για να διώχνουν το νερό καλύτερα. Από την άλλη, οι σπορ εκδόσεις και πολλά γρήγορα αυτοκίνητα έρχονται με θερινά ελαστικά, με ρηχά και λίγα αυλάκια ώστε να μεγιστοποιείται η πρόσφυση στο στεγνό. Αν δεν είστε σίγουροι, μια επίσκεψη στο βουλκανιζατέρ της γειτονιάς σας θα σας λύσει τις απορίες.
 
 
Tips για να τα  κρατήσεις καινούργια
Ακολούθησε αυτούς τους κανόνες και τα λάστιχα σου θα σε βγάλουν ασπροπρόσωπο!

Μην αφήνετε τα ελαστικά σας να «πολυκαιρίσουν». Πολλοί πιστεύουν ότι μπορούν να κρατήσουν τα ίδια ελαστικά για παραπάνω από 3 χρόνια εφόσον δεν διανύσουν πολλά χιλιόμετρα με τα αυτοκίνητό τους. Αυτό είναι λάθος γιατί τα ελαστικά φθείρονται και με την πάροδο του χρόνου ακόμα και αν δεν έχουν διανύσει πολλά χιλιόμετρα. Για παράδειγμα, ένα ελαστικό που έχει «γράψει» 5.000 χλμ. σε 5 χρόνια, είναι χειρότερο από ένα αντίστοιχο που έχει διανύσει 50.000 χλμ. σε 2 χρόνια.

Μην «καβαλάτε» πεζοδρόμια. Αυτό μπορεί να φαίνεται πολύ δύσκολο για έναν οδηγό που κινείται σε μεγάλη πόλη αλλά είναι σημαντικό για την φθορά του ελαστικού. Κάθε «καβάλημα» πεζοδρομίου, συνεπάγεται πιθανές μεταβολές στην πίεση του αέρα και στην οδική συμπεριφορά. Αν λοιπόν θέλετε να φροντίζετε τα ελαστικά σας, αποφύγετε αυτήν την συνήθεια.

Αποφύγετε την επιθετική οδήγηση. Τα συχνά απότομα φρεναρίσματα, τα σπιναρίσματα και γενικώς η επιθετική οδήγηση είναι προφανές ότι συμβάλουν στην γρηγορότερη φθορά των ελαστικών.

Μην ξεχνάτε να ελέγχετε το βάθος πέλματος. Μην ξεχάσετε να ελέγχετε τακτικά το βάθος πέλματος (γόμα) των ελαστικών. Όπως αναφέρθηκε και στην αρχή του άρθρου, τα ελαστικά είναι καλό να αλλαχθούν αν το βάθος πέλματος έχει πέσει κάτω από 4,0 χλστ. (με κατώτατο επιτρεπτό τα 1,6 χλστ.)
 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

Σχετικες επιχειρησεις