
Τι είναι και πώς λειτουργούν τα run flat ελαστικά;
Διαβάστηκε από 4699 αναγνώστες - 22/3/2023
Είναι μια κατηγορία ελαστικών αρκετά καθιερωμένη τα τελευταία χρόνια. Έχουν ως κύριο πλεονέκτημα ότι σου επιτρέπουν να κινηθείς με ασφάλεια για κάποια χιλιόμετρα, ακόμη και αν «σκάσουν». Πώς λειτουργούν;
Με 3 ειδικές κατηγορίες
Τα run flat έχουν κατάλληλα ενισχυμένο σκελετό στα πλευρά τους, ώστε σε περίπτωση απώλειας αέρα να μην «κάθονται» και έτσι ο οδηγός να μπορεί για περίπου 200 χλμ. να συνεχίσει με ταχύτητα μέχρι 80 χλμ./ώρα μέχρι ένα βουλκανιζατέρ. Υπάρχουν τρεις διαφορετικές κατηγορίες run flat ελαστικών, ανάλογα με τον «τρόπο» που σκάνε.
1. Self-Sealing με επιπλέον ειδική επίστρωση κάτω από το πέλμα
Η κατασκευή των run flat ελαστικών είναι διαφορετική από το συνηθισμένο. Πιο συγκεκριμένα, διαθέτουν ένα ειδικό «επιδιορθωτικό». Πρόκειται για μία έξτρα στρώση κάτω από το πέλμα. Χάρη στη στρώση αυτή σφραγίζεται το αντικείμενο που διαπερνά το ελαστικό (βίδα, καρφί, κ.λπ.) και ακόμα, αν το αντικείμενο απομακρυνθεί, κλείνει η τρύπα που έχει δημιουργηθεί.
2. Self-Supporting: Πώς διαχειρίζονται την απώλεια της πίεσης;
Τα ελαστικά αυτά διαθέτουν ειδικό σχεδιασμό στα πλαϊνά που σε περίπτωση απώλειας πίεσης είναι ικανά να στηρίξουν το βάρος του οχήματος. Πρόκειται για το πιο συνηθισμένο τύπο ελαστικών Run Flat, που επιτρέπει πρακτικά στον οδηγό να κινηθεί με όριο τα 80 χλμ./ώρα χωρίς ουσιαστικό πρόβλημα. «Μειονέκτημα», αν μπορείς να το πεις αυτό (καθώς πάνω από όλα η ασφάλεια), είναι πως η τιμή τους είναι υψηλότερη σε σχέση με τα απλά συμβατικά ελαστικά. Επιπλέον, αξίζει να αναφερθεί πως, στις προηγούμενες γενιές τους, ήταν κάπως «σκληρά» και επηρέαζαν την ποιότητα κύλισης του οχήματος, τώρα πια όμως, έχουν βελτιωθεί στο συγκεκριμένο τομέα.
3. Auxiliary Supported Run Flat Systems
Τα ελαστικά αυτού του τύπου έχουν στο εσωτερικό τους ένα δακτύλιο γύρω από τη ζάντα που, σε περίπτωση απώλειας πίεσης, αναλαμβάνει να υποστηρίξει το ελαστικό. Και σε αυτήν την περίπτωση, μπορεί πρακτικά το αυτοκίνητο να κινηθεί με όριο 80 χλμ./ώρα για περίπου 200 χλμ. απόσταση.
Τι κερδίζεις και τι χάνεις;
Η ασφάλεια, η απαλλαγή από το άγχος και την ανάγκη παρουσίασης ρεζέρβας είναι τα καλά. Στα αρνητικά έχουμε το αυξημένο κόστος, το αυξημένο βάρος, αλλά και τη μείωση της άνεσης, αφού τα σκληρά πλαϊνά των ελαστικών αυτών μειώνουν την ικανότητα απόσβεσης κραδασμών (το ελαστικό λειτουργεί και σαν ανάρτηση).
Λάστιχα που οδηγείς ακόμη και όταν έχουν «σκάσει»
Με ενισχυμένο σκελετό για να μην «κάθονται» σε πιθανή απώλεια αέρα
Μπορείς να οδηγήσεις περίπου 200 χλμ. με ταχύτητα έως 80 χλμ./ώρα
Δεν χρειάζεσαι ρεζέρβα ή κιτ επισκευής
Είναι πιο ακριβά και πιο σκληρά, άρα χάνεις στην άνεση
Θα πλήρωνες κάτι παραπάνω για να αγοράσεις run flat ελαστικά και να γλιτώσεις από φουσκώματα και αλλαγές με κιτ και ρεζέρβα ή το θεωρείς άδικο κόπο;
Λάστιχα που οδηγείς ακόμη και όταν έχουν «σκάσει»
Με ενισχυμένο σκελετό για να μην «κάθονται» σε πιθανή απώλεια αέρα
Μπορείς να οδηγήσεις περίπου 200 χλμ. με ταχύτητα έως 80 χλμ./ώρα
Δεν χρειάζεσαι ρεζέρβα ή κιτ επισκευής
Είναι πιο ακριβά και πιο σκληρά, άρα χάνεις στην άνεση
Θα πλήρωνες κάτι παραπάνω για να αγοράσεις run flat ελαστικά και να γλιτώσεις από φουσκώματα και αλλαγές με κιτ και ρεζέρβα ή το θεωρείς άδικο κόπο;
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε |