autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Ελαστικά HLC: Ποια αυτοκίνητα τα «φοράνε»;
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ελαστικά HLC: Ποια αυτοκίνητα τα «φοράνε»;

Διαβάστηκε από 6963 αναγνώστες

Με Extra Load (XL) ελαστικά μπορείς να κουβαλήσεις έξτρα φορτίο. Με τα HLC ελαστικά τι μπορείς να κάνεις και ποια τα βασικά τους χαρακτηριστικά;

Η μπαταρία σε υβριδικά & Plug-in προσθέτει βάρος στα αυτοκίνητα

Στην πόλη πάνε και ηλεκτρικά, στο ταξίδι ηλεκτρικό και θερμικό μοτέρ συνεργάζονται για πιο χαμηλή κατανάλωση. Τα υβριδικά αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως τεχνολογίας, φημίζονται για την οικονομία καυσίμου και... προετοιμάζουν το έδαφος για τα αμιγώς ηλεκτρικά. Η νέα εποχή της αυτοκίνησης δημιουργεί προκλήσεις σε όλους τους τομείς, ακόμη και στο πεδίο των ελαστικών. Οι κατασκευαστές «ψάχνονται» διαρκώς και προσπαθούν να προσαρμόσουν τα προϊόντα τους στις νέες απαιτήσεις. Οι υψηλές επιδόσεις, ο χαμηλός θόρυβος κύλισης και η αυτονομία είναι παράμετροι που βάζει κανείς στο τραπέζι, ταυτόχρονα όμως και το μεγαλύτερο βάρος των μοντέλων «αναγκάζει» σε βελτιώσεις.
 
Είτε μιλάμε για αυτοφορτιζόμενα υβριδικά, είτε πολύ περισσότερο αμιγώς ηλεκτρικά, το βάρος αυξάνεται προοδευτικά λόγω της μπαταρίας υψηλής χωρητικότητας ιόντων λιθίου. Συν τοις άλλοις, εκτός των EVs και των full hybrid, αυξάνονται και τα μεγάλα SUV, για αυτό και υπάρχει η ανάγκη κάλυψη των απαιτήσεων με μία νέα κατηγορία ελαστικών.

Για να κουβαλήσεις πιο μεγάλα φορτία παίρνεις XL και HLC ελαστικά

Η βασική διέξοδος για τα μεγάλα, μπαταριοκίνητα οχήματα ήταν τα «XL» (Extra Load) ελαστικά τα οποία και προορίζονταν για τη μεταφορά έξτρα φορτίου. Συγκριτικά με τα συμβατικά λάστιχα, τα XL  είναι ενισχυμένα ώστε να αντέχουν το επιπρόσθετο φορτίο. Αυτή η ενίσχυση γίνεται με διάφορους τρόπους, με τον πιο συνηθισμένο να είναι με την πρόσθεση στιβαρών υλικών στα πλαϊνά του ελαστικού, κάνοντας τα πιο σκληρά. 
 
Επειδή, όμως, τα αυτοκίνητα γίνονται ακόμη πιο βαριά, XL ελαστικά δυσκολεύονται να διατηρήσουν υψηλή χωρητικότητα φορτίου και χαρακτηριστικά επιδόσεων. Κάπως έτσι, καθιερώνεται ως νέο μέγεθος ελαστικού για τα επιβατικά αυτοκίνητα βαρέως τύπου τα «HLC», μία κατηγορία πάνω από τα XL. Η ονομασία τους υποδηλώνει και τον χαρακτήρα τους, τη μεταφορά όγκου υψηλού φορτίου (High Load Capacity), καθώς έχουν μεγαλύτερη χωρητικότητα φορτίου από τα συμβατικά ελαστικά XL. Αυτό, εξάλλου, αποτυπώνεται και στα πρότυπα ETRTO, τις νόρμες προτύπων ελαστικών που έχει θεσπίσει ο Ευρωπαϊκός Τεχνικός Οργανισμός Ελαστικών και Τροχών.


Σε σχέση με ένα συμβατικό ελαστικό (αριστερά), ένα HLC λάστιχο (δεξιά) παράγει λιγότερη θερμότητα, έχει μικρότερη καταπόνηση και μεγαλύτερη αντοχή στο υψηλό φορτίο, όπως φαίνεται από τα λιγότερα «κόκκινα σημεία» πίεσης.

Σε σχέση με ένα συμβατικό ελαστικό (αριστερά), ένα HLC λάστιχο (δεξιά) παράγει λιγότερη θερμότητα, έχει μικρότερη καταπόνηση και μεγαλύτερη αντοχή στο υψηλό φορτίο, όπως φαίνεται από τα λιγότερα «κόκκινα σημεία» πίεσης.

Πού κερδίζουν - πού διαφέρουν τα HLC ελαστικά & και η Yokohama

Ένα μέτρο σύγκρισης σε σχέση με τα XL ελαστικά δείχνει πού διαφέρει και η κάθε κατηγορία. Συγκρίνοντας τις χωρητικότητες των ελαστικών διαστάσεων 275/35R23, τα συμβατικά ελαστικά XL έχουν δυνατότητα φορτίου 900 kg (δείκτης φορτίου 104), ενώ τα ελαστικά HLC έχουν δυνατότητα φορτίου 1.000 kg (δείκτης φορτίου 108). Τα ελαστικά HLC υποδεικνύονται με «HL» στην αρχή των περιγραφών μεγέθους.
 
Με στόχο να ανταποκριθεί στις αγοραστικές προκλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων και των μεγάλων SUV η Yokohama αποφάσισε να επενδύσει στην κατασκευή και τις πωλήσεις των HLC ελαστικών. Για την δημιουργία τους απαιτούνται προηγμένες τεχνολογικές τεχνικές που διασφαλίζουν μια ισορροπία μεταξύ αντοχής φορτίου και άλλων χαρακτηριστικών απόδοσης. Διότι τα HLC ελαστικά πρέπει αφενός να έχουν υψηλή αντοχή στο φορτίο, αφετέρου να διατηρούν χαμηλό θόρυβο κύλισης και σταθερότητα χειρισμού. Αξιοποιώντας τα αποτελέσματα προσομοιώσεων αστοχιών, η Yokohama Rubber ανέπτυξε ειδικό προφίλ για ελαστικά HLC τα οποία διαφέρουν από τα συμβατικά στην περιορισμένη καταπόνηση από υψηλά φορτία και στην λιγότερη παραγωγή θερμότητας. Κάθε HLC λάστιχο έχει υψηλή πίεση αέρα (290 kPa), λεπτομέρεια που αναγράφεται με μικρούς χαρακτήρες στο πλάι του ελαστικού σε KPA ή PSI (100 kPa = 1 bar και 14,50 PSI = 1 bar).
 
 
HLC ελαστικά: Δεν παίρνουν χαμπάρι από κιλά
Κουβαλάνε πιο πολύ φορτίο από τα XL
Υπάρχουν σε βαριά υβριδικά & ηλεκτρικά
Είναι πιο σκληρά & με ενισχυμένα πλαϊνά
Βγάζουν λιγότερη θερμότητα & και είναι πιο ανθεκτικά από τα συμβατικά
 
Θες ειδικά ελαστικά για να μην φοβάσαι να φορτώσεις βάρος ή καλύτερα ένα συμβατικό που δεν αγκομαχά στις λακκούβες;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

Σχετικες επιχειρησεις