Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Ζυγοστάθμιση & Ευθυγράμμιση: Ξέρεις πού διαφέρουν;

Ζυγοστάθμιση & Ευθυγράμμιση: Ξέρεις πού διαφέρουν;

8/4/2024

Αν νιώθεις κραδασμούς, αισθάνεσαι να τρέμει το τιμόνι ή το αμάξι δεν μένει σταθερό στην πορεία του, δεν φταίει απαραίτητα ο δρόμος. Σίγουρα πρέπει να κάνεις τον απαραίτητο έλεγχο και να τσεκάρεις αν χρειάζεται ευθυγράμμιση ή ζυγοστάθμιση.

Για να μην τρέμει & να μην χάνει πόντο

Πέρα από την καλή κατάσταση των ελαστικών, των αμορτισέρ και του συστήματος πέδησης, προκειμένου να επιτευχθεί η όσο το δυνατόν καλύτερη δυναμική συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου, πρέπει να γίνεται συχνά η διαδικασία ευθυγράμμισης και ζυγοστάθμισης. Σίγουρα είναι δύο έννοιες που τις έχετε ακούσει στο παρελθόν, αν και πολλοί δε μπορούν να ξεχωρίσουν τη μία από την άλλη. Ας δούμε τι σημαίνει η καθεμιά.

Ζυγοστάθμιση

Η ζυγοστάθμιση φροντίζει ώστε το βάρος του αυτοκινήτου που «πέφτει» σε κάθε τροχό να είναι ίδιο, αφού έτσι διασφαλίζεται ότι κάθε ρόδα δεν θα δημιουργεί κραδασμούς και τρίξιμο στο τιμόνι κάθε φορά που γυρίζει, σε υψηλές κυρίως ταχύτητες. Ακόμη και μια μικρή διαφορά βάρους, της τάξης των 5 γραμμαρίων, αν το αυτοκίνητο τρέχει με 100 χλμ/ώρα, «μεταφράζεται» σε 4 στροφές το δευτερόλεπτο ή 14,000 κραδασμούς την ώρα.

  • Η λανθασμένη ζυγοστάθμιση μπορεί να οδηγήσει  σε αυξημένες φθορές στα μηχανικά μέρη, το σύστημα διεύθυνσης, και στα ελαστικά του αυτοκινήτου
  • Ο έλεγχος της ζυγοστάθμισης, καλό θα είναι να γίνεται κάθε 8 με 10.000 χλμ, αλλά και κάθε φορά, που αλλάζουμε ελαστικά
  • Η ζυγοστάθμιση σε ένα συνεργείο, συνήθως δεν ξεπερνά τα 20-25 ευρώ

Ευθυγράμμιση

Ο κάθε τροχός είναι ευθυγραμμισμένος με συγκεκριμένο τρόπο, ώστε να σχηματίζει δεδομένες γωνίες σε σχέση με το οριζόντιο επίπεδο του δρόμο, τον άλλο τροχό του ιδίου άξονα και το αμάξωμα. Αν το αυτοκίνητο «τραβάει» το τιμόνι αριστερά ή δεξιά, αλλάζει την ευθεία πορεία του στο φρενάρισμα ή στρίβει διαφορετικά στις στροφές, τότε υπάρχει πρόβλημα ευθυγράμμισης.

  • Αν οι τροχοί συγκλίνουν πολύ προς το κέντρο του αυτοκινήτου στο εμπρός μέρος, αυξάνεται η κατανάλωση και μειώνεται η δύναμη του κινητήρα
  • Το πόσο κάθετοι είναι οι τροχοί με το επίπεδο του δρόμου, επηρεάζει τη φθορά και τη θέρμανση του ελαστικού και άρα την πρόσφυση και την καταπόνηση της ανάρτησης
  • Θεωρητικά ο έλεγχος και η ευθυγράμμιση των τροχών θα πρέπει να γίνεται κάθε 10.000 χλμ ή μια φορά το χρόνο

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

Σχετικες επιχειρησεις