Ακόμα και το χειρότερης ποιότητας καινούργιο ελαστικό είναι σίγουρα καλύτερο από ένα φθαρμένο, σκισμένο ή «καμένο» από τον ήλιο ελαστικό, που έχει κάνει πάνω από 50.000 χιλιόμετρα ή είναι φορεμένο για 6, 7, 8 χρόνια.

Ακριβότερο ελαστικό=καλύτερο ελαστικό? Όχι απαραίτητα!

Διαβάστηκε από 8752 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 1/8/2017

Δες τι καταστρέφει τα ελαστικά σου, πως θα τα έχεις καινούργια αλλά και εάν το ρητό, ότι πληρώνεις παίρνεις ισχύει.

 
   
Πίεση, καιρικές συνθήκες και χιλιόμετρα κάνουν τη ζημιά.

Τα ελαστικά πρέπει να βρίσκονται πάντα σε άριστη κατάσταση και με σωστή πίεση αέρα για να αποδίδουν τα μέγιστα και να κρατάνε το αυτοκίνητο στο δρόμο. Σε περιόδους οικονομικής ανέχειας τα ελαστικά του αυτοκινήτου είναι τα πρώτα θύματα. Δυστυχώς. Ακόμα και το χειρότερης ποιότητας καινούργιο ελαστικό είναι σίγουρα καλύτερο από ένα φθαρμένο, σκισμένο ή «καμένο» από τον ήλιο ελαστικό, που έχει κάνει πάνω από 50.000 χιλιόμετρα ή είναι φορεμένο για 6, 7, 8 χρόνια. 
 


Αν βάλεις φτηνά ελαστικά μπορεί να το «πληρώσεις» σε ένα φρενάρισμα.

Η αγορά είναι μεγάλη και η προσφορά τεράστια. Υπάρχουν φτηνά ελαστικά και μάρκες, αλλά υπάρχουν και επώνυμα λάστιχα με λιγότερο ή περισσότερο premium χαρακτήρα και απόδοση. Υπάρχουν φυσικά και ελαστικά για κάθε χρήση. Σε κάθε περίπτωση η βιομηχανία των ελαστικών έχει προχωρήσει μπροστά και ο ανταγωνισμός ωφελεί τον καταναλωτή. Αυτό που χρειάζεται είναι ψάξιμο και όχι τυχαία επιλογή. Επίσης η τιμή δεν είναι ο μόνος παράγοντας. Μπορεί ένα σετ ελαστικών, από μια low budget εταιρεία, να κοστίζει 100 ευρώ φθηνότερα από ένα άλλο μια γνωστής εταιρείας. Και αν χρειαστεί να αλλάξετε δεύτερη φορά λόγω πρόωρης φθοράς και μειωμένης απόδοσης; Αν τα χαμηλότερα χαρακτηριστικά του φθηνού ελαστικού δεν βοηθήσουν σε μια δύσκολη στιγμή και γίνει ατύχημα, που ίσως να είχε αποφευχθεί με ένα ακριβότερο, κατά 100-200 ευρώ, σετ ελαστικών; 

Αρα καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι στα θέματα ασφάλειας δεν μπορούν να γίνονται εκπτώσεις. Αυτό δεν σημαίνει πως το ακριβό λάστιχο είναι και το καλύτερο.
 


Το ακριβότερο ελαστικό δεν είναι απαραίτητα και το πιο ασφαλές.

Πώς μπορεί όμως να διαλέξει κανείς λάστιχα χωρίς να συμβιβαστεί στην ασφάλεια αλλά και χωρίς να τινάξει την μπάνκα στον αέρα; 
Το πρόβλημα φυσικά πηγάζει από την ελάχιστη πληροφόρηση για το τι ζητάμε από ένα λάστιχο αυτοκινήτου. Η συνήθης πηγή συμβουλής είναι ο έμπορος, που ξέρει μεν, δεν παύει όμως να θέλει να μεγιστοποιήσει και το κέρδος του. Φυσικό είναι λοιπόν να κατευθύνει τους πελάτες στο πιο ακριβό λάστιχο που είναι έτοιμοι να πληρώσουν. 

Το τι λάστιχο χρειάζεται ο καθένας στο αυτοκίνητό του, είναι μια ερώτηση που δεν απαντιέται εύκολα. Σίγουρα η απάντηση δεν είναι «το ακριβότερο». 

Σε κάθε περίπτωση, η χρήση είναι αυτή που θα πρέπει να καθορίζει την επιλογή ελαστικού. Αν δηλαδή το αυτοκίνητο πηγαινοέρχεται δουλειά, σούπερ μάρκετ, σχολείο και κάνει και ένα ταξίδι το χρόνο στο χωριό, μάλλον δεν έχει ανάγκη να φοράει λάστιχα εξελιγμένα για τη Ferrari. Μπορεί να του ταιριάξει ένα οικονομικό στην αγορά και τη χρήση λάστιχο, εντός φυσικά των προδιαγραφών του κατασκευαστή σε διαστάσεις και δείκτες φορτίων και ταχύτητας. 
 


Κανένα ελαστικό δεν ταιριάζει σε όλους αλλά εξαρτάται από παράγοντες όπως η χρήση και ο τύπος του αυτοκινήτου.

Πάντα φυσικά ο οδηγός θα πρέπει να έχει στο νου όλα τα παραπάνω όταν χρειαστεί να ζητήσει το κάτι παραπάνω σε μια δύσκολη στιγμή. Και αντίστροφα, το σούπερ ελαστικό πως θα αντιδράσει σε ένα νορμάλ αυτοκίνητο, που δεν μπορεί να το «ζεστάνει»; Το ίδιο ισχύει για τα ελαστικά χιονιού ή για εκτός δρόμου χρήση. Τι να το κάνεις το εντελώς χωμάτινο ελαστικό αν δεν πας στο χώμα ή πώς να πας στο χώμα όταν έχεις ασφάλτινα ελαστικά;

Τελικά μήπως όλα είναι θέμα χρήσης; Εσείς πως το βλέπετε; Διαλέγετε με βάση την καλύτερη δυνατή απόδοση ή με βάση τη χρήση; Και πόσο συμβιβάζετε την ασφάλεια σε σχέση την τιμή και την ποιότητα των ελαστικών; Με ποιο κριτήριο επιλέγετε;

Σχετικες Ειδησεις


Διαβαστε Ακομη

Ροη Ειδησεων