
Mega Test ελαστικών SUV: Ποιο θερινό 17άρι αγοράζω;
Διαβάστηκε από 1558 αναγνώστες - 6/3/2023
Συγκρίνουμε θερινά ελαστικά από διάστασης 215/55 R17. Ποιο κερδίζει σε διεθνές Mega Test στο φρενάρισμα σε στεγνό και βρεγμένο; Premium ή value for money ελαστικό να αγοράσω;
Αξιολόγηση σε πάνω από 50 θερινά ελαστικά - Πόσα πέρασαν στον τελικό
Εμείς το γράψαμε γιατί ισχύει. Τα All Season ελαστικά ανεβαίνουν συνεχώς στις προτιμήσεις του Έλληνα οδηγού, τα θερινά ωστόσο παραμένουν ο αδιαμφισβήτητος «βασιλιάς» της αγοράς. Στις γραμμές που ακολουθούν μπορείτε να δείτε ποια θερινά ελαστικά ξεχώρισαν σε διεθνές συγκριτικό test στην διάσταση 215/55 R17. Η αξιολόγηση αφορά πάνω από 50 θερινά ελαστικά, τα οποία και υποβλήθηκαν σε συγκεκριμένες δοκιμασίες, με κοινό αυτοκίνητο αναφοράς (VW Passat). Κάθε ελαστικό testαρίστηκε για την αποτελεσματικότητά του σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα. Από τα συνολικά 52 ελαστικά, στην τελική φάση του test «προκρίθηκαν» μόνο εκείνα με τις μικρότερες, συνολικά, αποστάσεις ακινητοποίησης. Κατόπιν, έγινε αξιολόγηση και σε άλλες παραμέτρους (υδρολίσθηση, χειρισμό σε πίστα, σχέση κόστους αγοράς-αξίας).
Πρώτη θέση στη δοκιμή: Goodyear Efficient Grip Performance 2
Νικητής του Mega Test των θερινών ελαστικών αναδείχθηκε το Goodyear Efficient Grip Performance 2. Οι premium προδιαγραφές κατασκευής του συνεπάγονται και ένα πιο μεγάλο κόστος αγοράς, ωστόσο όπως αποδείχθηκε στην πράξη «ότι δίνεις-παίρνεις».
Εκτός, δηλαδή, από την top σχέση τιμής-αξίας, το ελαστικό της Goodyear χαρακτηρίστηκε «εξαιρετικό, με premium προφίλ που του εξασφαλίζει πειστικό χειρισμό, χαμηλές αποστάσεις φρεναρίσματος μεγάλη διάρκεια ζωής και χαμηλή αντίσταση κύλισης για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου». Όσον αφορά τις αποστάσεις ακινητοποίησης, το αυτοκίνητο δοκιμής με ελαστικό Goodyear Efficient Grip Performance 2 «κοκκάλωσε» στα 29,7 μέτρα στο στεγνό και στα 36,8 μέτρα στο βρεγμένο οδόστρωμα.
Πίσω από την Goodyear, στην 2η και 3η θέση ήταν τα Hankook Ventus Prime 4 και Michelin Primacy 4, αντίστοιχα. Αμφότερα αξιολογήθηκαν ως «εξαιρετικά» από τους δοκιμαστές του Mega Test.
Εκτός, δηλαδή, από την top σχέση τιμής-αξίας, το ελαστικό της Goodyear χαρακτηρίστηκε «εξαιρετικό, με premium προφίλ που του εξασφαλίζει πειστικό χειρισμό, χαμηλές αποστάσεις φρεναρίσματος μεγάλη διάρκεια ζωής και χαμηλή αντίσταση κύλισης για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου». Όσον αφορά τις αποστάσεις ακινητοποίησης, το αυτοκίνητο δοκιμής με ελαστικό Goodyear Efficient Grip Performance 2 «κοκκάλωσε» στα 29,7 μέτρα στο στεγνό και στα 36,8 μέτρα στο βρεγμένο οδόστρωμα.
Πίσω από την Goodyear, στην 2η και 3η θέση ήταν τα Hankook Ventus Prime 4 και Michelin Primacy 4, αντίστοιχα. Αμφότερα αξιολογήθηκαν ως «εξαιρετικά» από τους δοκιμαστές του Mega Test.
Εξαιρετικό φρενάρισμα για το Bridgestone Turanza T005
Πιο αποτελεσματικό στο φρενάρισμα σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα αναδείχθηκε το Bridgestone Turanza T005, το οποίο στην συνολική κατάταξη βρίσκεται στην 4η θέση. Σύμφωνα με την τελική αξιολόγηση, πρόκειται για ένα «καλό ελαστικό, με καλή πρόσφυση και εξαιρετικό χειρισμό σε στεγνή και βρεγμένη άσφαλτο. Έχει, επίσης, καλές προδιαγραφές στην υδρολίσθηση, ακρίβεια στις εντολές του οδηγού και μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος σε βρεγμένο και στεγνό». Μοναδικό ελάττωμα του επίσης premium ελαστικού είναι η «περιορισμένη αποτελεσματικότητα σε πιο υψηλές ταχύτητες κίνησης». Η συνολική απόσταση πέδησης για το ελαστικό της Bridgestone είναι 63,3 μέτρα (27,5 μ. στο στεγνό, 35,8 μ. στο βρεγμένο).
Κορυφαίο medium κόστους το ελαστικό της Falken
Στην 5η θέση της κατάταξης βρέθηκε το Falken Ziex ZE310 Ecorun, το νο1 value for money των ελαστικών του Mega Test που απέσπασε και αυτό καλές κριτικές.
Το χαμηλότερο κόστος αγοράς του είναι ένα βασικό πλεονέκτημα σε σχέση με τους ανταγωνιστές του, ενώ στο τεχνικό κομμάτι τονίζεται πως «έχει πολύ καλές προδιαγραφές αποφυγής υδρολίσθησης, σταθερό χειρισμό στο βρεγμένο, μικρές αποστάσεις ακινητοποίσης, δυναμικό χειρισμό στο στεγνό και χαμηλό θόρυβο κύλισης». Από εκεί και πέρα, επισημαίνεται στα αρνητικά του η υψηλότερη αντίσταση κύλισης.
Το χαμηλότερο κόστος αγοράς του είναι ένα βασικό πλεονέκτημα σε σχέση με τους ανταγωνιστές του, ενώ στο τεχνικό κομμάτι τονίζεται πως «έχει πολύ καλές προδιαγραφές αποφυγής υδρολίσθησης, σταθερό χειρισμό στο βρεγμένο, μικρές αποστάσεις ακινητοποίσης, δυναμικό χειρισμό στο στεγνό και χαμηλό θόρυβο κύλισης». Από εκεί και πέρα, επισημαίνεται στα αρνητικά του η υψηλότερη αντίσταση κύλισης.
Τρίτο από το τέλος το Continental EcoContact 6
Ένα από τα ελαστικά, που δεν κατάφερε να ξεπεράσει με τις επιδόσεις του, τους premium αλλά και τους περισσότερους medium αντιπάλους του, παρά τις premium περγαμηνές του είναι το Continental EcoContact 6. Από τα 21 ελαστικά που προκρίθηκαν στην τελική φάση το προϊόν της Continental βρέθηκε τρίτο από το τέλος, στην 19η θέση (GT Radial και Nokian Powerproof τα δύο τελευταία). Χαρακτηρίστηκε, από τους δοκιμαστές ως «ικανοποιητικό». Στα θετικά του στοιχεία «το καλό περιθώριο μέχρι την υδρολίσθηση, μικρές αποστάσεις πέδησης και ο χαμηλός θόρυβος». Στα μειονεκτήματα του με βάση την γνώμη των testers, «σημαντικά περιορισμένη διάρκεια ζωής, καθυστερημένη αντίδραση στις εντολές του οδηγού και φαινόμενο υποστροφής στον χειρισμό του αυτοκινήτου».
Η AutoBild πραγματοποίησε το Διεθνές Test Θερινών Ελαστικών πραγματοποιήθηκε από τους Testers της Autobild
Ποιος κέρδισε, ποιοι έμειναν χαμηλά
Νικητής του Mega Test το Goodyear Efficient Grip Performance 2
Σάρωσε στο φρενάρισμα σε στεγνό & βρεγμένο το Turanza T005
Falken Ziex ZE310 Ecorun: κορυφαίο value for money
Τρίτο από το τέλος το Continental EcoContact 6
Εσύ με τι κριτήριο αγοράζεις ελαστικά; Τσεκάρεις τις επιδόσεις τους σε διεθνή Test ή βασίζεται σε όσα λέει ο λαστιχάς;
Η AutoBild πραγματοποίησε το Διεθνές Test Θερινών Ελαστικών πραγματοποιήθηκε από τους Testers της Autobild
Ποιος κέρδισε, ποιοι έμειναν χαμηλά
Νικητής του Mega Test το Goodyear Efficient Grip Performance 2
Σάρωσε στο φρενάρισμα σε στεγνό & βρεγμένο το Turanza T005
Falken Ziex ZE310 Ecorun: κορυφαίο value for money
Τρίτο από το τέλος το Continental EcoContact 6
Εσύ με τι κριτήριο αγοράζεις ελαστικά; Τσεκάρεις τις επιδόσεις τους σε διεθνή Test ή βασίζεται σε όσα λέει ο λαστιχάς;
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε |