Είναι πιο αποδοτικοί οι diesel κινητήρες από της βενζίνης?
28/2/2020
Έχουν ακουστεί πολλά για τους κινητήρες diesel τα τελευταία χρόνια, και δεν είναι λίγοι αυτοί που τους κατηγορούν ευθέως. Αυτό που λίγοι αναφέρουν όμως, είναι το πόσο πιο αποδοτικοί είναι από τους κινητήρες βενζίνης. Εσύ ξέρεις γιατί?
Η δαιμονοποίηση των diesel κινητήρων λόγο των ρύπων, ακόμα δεν έχει κοπάσει, αφού οι ρύποι είναι ένα φλέγον θέμα που θα πρέπει να λυθεί και άμεσα, γιατί τα πρόστιμα στις βιομηχανίες θα είναι τεράστια. Ο πόλεμος βέβαια ήταν τόσο έντονος, σε βαθμό που άκουγες diesel και πίστευες πως είναι καμινάδα πυρηνικού εργοστασίου.
Αυτό που σχεδόν όλοι υποκρύπτουν, με όποιο τρόπο μπορούν, είναι το πόσο πιο αποδοτικός είναι ένας κινητήρας diesel σε σύγκριση με έναν βενζίνης. Ναι είναι πραγματικότητα, ο κινητήρας πετρελαίου είναι πιο αποδοτικός σε σύγκριση με έναν κινητήρα βενζίνης.
Αρχικά η σχέση συμπίεσης είναι διαφορετική. Στους κινητήρες βενζίνης χρειαζόμαστε τα μπουζί για την ανάφλεξη του καυσίμου, ενώ οι κινητήρες πετρελαίου δεν τα έχουν ανάγκη. Επομένως ο πετρελαιοκινητήρας συμπιέζει τον ωφέλιμο χώρο που καταλαμβάνουν τα μπουζί στους κινητήρες βενζίνης.
Η ταχύτητα συμπίεσης είναι ένας δεύτερος λόγος που οι κινητήρες πετρελαίου είναι πιο αποδοτικοί. Στον diesel κινητήρα το εμβολο, θα επιστρέψει με μεγαλύτερη δύναμη από την συνολική διαδρομή του, σε αντίθεση με τον βενζινοκινητήρα, όπου το εμβολο θα αρχίσει να κατεβαίνει μόλις γίνει η ανάφλεξη καυσίμου, λόγο της μικρότερης διαδρομής.
Η μεγαλύτερη διαδρομή βοηθά κατά πολύ και στην εξίσωση της ροπής. Η ροπή ισούται με την εξίσωση της ορμής επί την απόσταση. Επομένως η μεγαλύτερη διαδρομή, θα επιφέρει και μεγαλύτερη ορμή, άρα και ροπή.
Παράλληλα, το πετρέλαιο ως καύσιμο έχει μεγαλύτερες αντοχές στις υψηλές θερμοκρασίες, με πολύ ευνοϊκά αποτελέσματα στους χάρτες προπορείας και ανάφλεξης, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε τον βαθμό ενεργειακής απόδοσης, όπου στον diesel κινητήρα, είναι κατά 20% πιο αποδοτικός.