Πλέον δεν είναι καιρός για πεταμένο χρόνο και χρήματα. Για αυτό δείτε πως θα κινηθείτε σωστά για την συντήρηση του αυτοκινήτου σας.

Οικονομία και σιγουριά στο service

Διαβάστηκε από 2953 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/3/2017

Οι επιλογές της ελεύθερης αγοράς, κάνουν την αναζήτηση της οικονομικότερης λύσης για τη συντήρηση του αυτοκινήτου, εφικτό σενάριο για τους ιδιοκτήτες που πρέπει όμως να έχουν κάποια πράγματα εις γνώσιν. Και συμμόρφωσιν.

 
   
Βασικές γνώσεις
Η συντήρηση είναι ένας από τους πλέον νευραλγικούς τομείς της ζωής μας με το αυτοκίνητο. Η αναζήτηση των λύσεων για την οικονομικότερη αλλά και πιο ασφαλή επιλογή για το service του, είναι ένα από από θέματα που απασχολούν όλους τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων διαχρονικά. Οι ακραίες οικονομικές συνθήκες στη χώρα μας, επιβάλλουν ανάλογα δυναμικές επεμβάσεις στα κόστη χρήσης και συντήρησης του αυτοκινήτου. Έχοντας ως γνώμονα και βασικό άξονα το ότι η ασφάλεια του αυτοκινήτου είναι αδιαπραγμάτευτη, προκύπτουν κάποια σημαντικά ζητήματα που μπορούν να καθορίσουν τα “πρέπει”  και τα “μη” στην αναζήτηση του περιορισμού του κόστους για το service του αυτοκινήτου. Φυσικά, καίριας σημασίας είναι η επιλογή του συνεργείου με το οποίο θα συνεργαστεί κανείς για να έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα, τόσο σε ποιότητα δουλειάς και χρήση αναλωσίμων και ανταλλακτικών, όσο και σε κόστος- μια και το ζητούμενο από μια αυτοκινητιστική ηλικία και πάνω, είναι ο περιορισμός του στο μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό. Η πιο διαδεδομένη επιλογή μετά το πέρας της διάρκειας της εργοστασιακής εγγύησης ή της αντίστοιχης της ελληνικής αντιπροσωπείας, είναι αυτή των “εξειδικευμένων” ανά μάρκα, συνεργείων.

Προς τα “που” να κοιτάξω;
Προσφέροντας σε πολλές περιπτώσεις υπηρεσίες εφάμιλλες με αυτές των εξουσιοδοτημένων, τα εξειδικευμένα συνεργεία αποτελούν μια εξαιρετική επιλογή και αρκετά “σίγουρη” σε ότι έχει να κάνει με τη γνώση των αυτοκινήτων της εκάστοτε εταιρείας. Έμπειροι μηχανικοί, στην πλειοψηφία τους που έχουν θητεύσει στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία της εκάστοτε μάρκας, προσφέρουν υψηλού επιπέδου εργασία και εξαιρετικά αναλώσιμα, που ταιριάζουν στις ανάγκες του κάθε μοντέλου αλλά και σε αυτές του κάθε ιδιοκτήτη. Εκεί είναι άλλος ένας τομέας που μπορεί να φαίνεται σε κάποιους ως ο “ιδανικός” για να πετύχουν περιορισμό στο κόστος, αλλά στην πραγματικότητα τα δεδομένα δεν είναι και τόσο εύκολα για να κριθούν. Το επιλογή και το κόστος των αναλωσίμων, είναι ένα κομμάτι στην αναζήτηση τρόπων για την εξοικονόμηση χρημάτων από την συντήρηση του αυτοκινήτου, που απαιτεί γνώσεις (πρωτίστως) και μετά κρίση για την τελική επιλογή τους.

Τι να αποφύγω;
Στο “κάτω άκρο” των επιλογών με γνώμονα το κόστος είναι τα μεταχειρισμένα. Ναι μεν είναι σημαντικά φθηνότερα και σε πολλές περιπτώσεις, αθροιστικά μπορεί να κάνουν σημαντικότατη διαφορά από την επόμενη επιλογή, είναι όμως κάτι που πρέπει να αποφεύγεται. Είναι κανόνας το ότι τα μεταχειρισμένα αναλώσιμα στο χώρο του κινητήρα αλλά και γενικότερα των μηχανικών μερών του αυτοκινήτου (τακάκια φρένων, μπουζί, δίσκος συμπλέκτη, πλατό, ρουλεμάν και φίλτρα αέρος, λαδιού και καυσίμου) πρέπει να αποφεύγονται. Υπάρχουν φθορές υλικών που δεν γίνονται αντιληπτές με τον οπτικό έλεχο που προηγείται της αγοράς, κάνοντας έτσι επισφαλή τη διαδικασία τοποθέτησης των μεταχειρισμένων αναλωσίμων στο αυτοκίνητο. Χώρια που είναι στατιστικά επιβεβαιωμένο πως η συντριπτική πλειοψηφία των επιλογών στα μεταχειρισμένα αναλώσιμα, προκαλεί εκτεταμένη φθορά ή έχει τόσο περιορισμένη διάρκεια ζωής που το κόστος της επιλογής τους είναι εν τέλει ασύμφορο. 

“Στρατηγική” επιλογή για την καλή συντήρηση
Αυτή είναι και η συλλογιστική πίσω από την “αντίδραση” που συναντούν οι ιδιοκτήτες που προτείνουν ή απλώς συζητούν την περίπτωση αγοράς ή χρήσης μεταχειρισμένων αναλώσιμων από σωστούς επαγγελματίες του χώρου. Ο τελευταίος, θα προτείνει την αγορά καλών εναλλακτικών, οικονομικότερων αλλά στα πρότυπα των εργοστασιακών προτάσεων και σύννομων προς τις επιταγές του κατασκευαστή για την καλύτερη λειτουργία του εκάστοτε κινητήρα/ ανάρτησης/ κλ.π. ενώ και πάλι πολύ σημαντική θα φανεί η εμπιστοσύνη με την οποία μπορεί να περιβάλλουν το συγκεκριμένο εξειδικευμένο συνεργείο γνωστοί και μη. Στα λιπαντικά για τον κινητήρα και το κιβώτιο των ταχυτήτων για παράδειγμα, οι προδιαγραφές που ορίζει ο κατασκευαστής είναι συγκεκριμένες και περιγράφονται από τον κωδικό που συνοδεύει την κάθε πρόταση, οπότε και η επιλογή κάποιας εναλλακτικής που διατίθεται σε χαμηλότερη τιμή ή ακόμα και η διαφορετική συσκευασία για το ίδιο προϊόν, θα έχουν σίγουρα καλύτερο αποτέλεσμα στο συνολικό κόστος του service. Κρατήστε -με όλη τη σημασία που έχει κάτι τέτοιο- πως στην τελευταία πρακτική έχουν μπει πάρα πολλές αντιπροσωπείες για τα εξουσιοδοτημένα τους (ακόμα και πολλά εξουσιοδοτημένα, ξεχωριστά από την πρακτική των αντιπροσωπειών) και έτσι έχουμε το φαινόμενο τον τελευταίο καιρό (της κρίσης) να προμηθεύονται τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία με... βαρέλια λιπαντικών αντί για συσκευασίες του λίτρου ή 4λιτρες. Είναι μια λεπτομέρεια που επικοινωνιακά η σημασία της είναι αμελητέα αλλά στον τελικό απολογισμό και στο κόστος που καλείται να καλύψει ο πελάτης, κάνει διαφορά και μάλιστα σημαντική. Οπότε, μια τέτοια πρακτική από εξειδικευμένα συνεργεία που ασχολούνται με συγκεκριμένη μάρκα και έχουν μια γκάμα μοντέλων που καλύπτουν, είναι σίγουρα υπέρ του καταναλωτή που στην τελική αυτό που επιδιώκει είναι να “ψαλιδίσει” το κόστος σε σχέση με τα πρότυπα της αντιπροσωπείας αλλά δεν θέλει επουδενί να έχει έκπτωση στην ποιότητα των αναλωσίμων που χρησιμοποιεί στο αυτοκίνητό του.

Σχετικες Ειδησεις


Διαβαστε Ακομη

Ροη Ειδησεων